sirvinniei schreef:Ehhhm, als een vervoerder nieuwe stoelen wil is dat heel makkelijk te regelen, dus comfort lijkt me nou niet essentieel voor een merkkeuze.
Over comfort gesproken: als je een lijn moet splitsen om de range (zie zuidtangent) lijkt me dat nou ook niet bepaald veel comfort hebben.
Nou, de chauffeursstoel is niet het grootste probleem in de bussen aangezien Keolis Isri besteld. Het gaat voornamelijk om de ergonomie in de cabine:
Hoe staan/hangen de pedalen, hoe is het stuur te verstellen, zijn de knoppen goed onder handbereik, wat is de reflectie in de voorruit en de zijruit.
Van de BYD heb ik deze nog niet gezien, maar aangezien alle nieuwe bussen door een CAO werkgroep wordt getest op deze dingen en ik geen dispensatie verzoek voorij heb zien komen (iets wat wel aan de orde was bij bijvoorbeeld de MAN van Breng), kan ik er gevoegelijk van uit gaan de ergonomie wel aardig goed zit in deze bussen.
Om op de CAO eisen te blijven: de Mercedes Citaro C2 van EBS in Haaglanden heeft de volledige score behaald en voldoet daarmee 100% aan de eisen die vakbonden stellen aan bussen. Helaas heeft Mercedes er voor gekozen (net als Nissan en Renault) om de elektrische techniek niet te leveren in hun normale modellen maar een nieuw model hiervoor te ontwikkelen.
Even op het doorschuiven van materiaal terugkomen:
Er komen 2 Setra's van Utrecht naar de Veluwe en vervolgens gaan de 4049 en 5120 van de Veluwe naar Twente.