Ohh, maar op mijn vrije dagen mag ik flink aan de bak voor mijn studie, dus het lijkt mooier dan het is :XArdan schreef:Stelletje parttimers :') Ik werk kerstavond, eerste kerstdag, tweede Kerstdag, 28, 29, 30 december én 1 januari -o- Nou jullie weer :pos:
Mag ik even kwijt
- AppleMoose
Re: Mag ik even kwijt
En blandning av sött och salt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ook wel zo'n beetje het minste wat je nog fulltime kunt noemenMeltrain schreef:Ik werk gewoon 36 uur per week (= bij ons fulltime)

Van gisteren tot en met nieuwjaarsdag is m'n werk sowieso al dicht, met uitzondering van degenen die de voorraden moeten tellen dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Meltrain
- Donateur
In de praktijk werk ik vaak ook 37,5 uur, dus ik heb dan ook nog wat flexuren over.
Edit: ontbrekende x toegevoegd.
Edit: ontbrekende x toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 24 dec 2019, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Wat heb je over?Meltrain schreef:dus ik heb dan ook nog wat fleuren over.
Verder hier geen kerststress momenteel, maar wel iets van kerstdementie ofzo... ik ga dus zo nog even voor de derde keer vandaag naar de supermarkt voor iets wat ik de eerste twee keer vergeten was

Schapekop in de Keistad
-
Heb de hele maand al geen zaterdag hoeven werken...jelmerrr schreef:Ik heb in mijn bijbaantje gister gewerkt, vandaag, vrijdagavond en dan oudjaarsdag nog *O* . Daarna volgende week vrijdag de ochtend en paar uurtjes op zondag
Vanochtend nog gewerkt, daarna nog de vrijdag ochtend, en de laatste van dit jaar is de ochtend van oudjaarsdag
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
Een toelichting vragen loont:umbusko schreef:Bij Arriva Limburg kun je vanaf +15 claimen. Aangezien ik met die werkzaamheden laatst (met vervangende bus Swalmen-Roermond) met +17 in Roermond aankwam t.o.v. de aangepaste dienstregeling, heb ik een claim ingediend en toegewezen gekregen voor Nijmegen-Roermond met NS Flex Dalvrij. Krijg ik €0,59 terug. :') De berekening heb ik nog niet kunnen reconstrueren...
Die resterende 2 cent die ze me niet willen geven zal ik dan maar laten zitten.Arriva schreef: U gaf aan ontevreden te zijn over de afhandeling van uw restitutieverzoek. Dit is vervelend. Daarom hebben wij uw verzoek nogmaals in behandeling genomen.
Het bedrag van 0,59 eurocent dat u ontving is onjuist. Met een vertraging vanaf 15 minuten heeft u recht op 50% van de ritprijs. De ritprijs Nijmegen - Roermond is 17,73 euro. Dit betekent dat het juiste bedrag 8,87 euro moet zijn. Onze excuses hiervoor. Daarom ontvangt u van ons nog 8,26 euro van ons.

-
Kennelijk hebben ze op zijn werk iets met bloemen.Daniel schreef:Wat heb je over?Meltrain schreef:dus ik heb dan ook nog wat fleuren over.
Beul van de blindegeleidelijn
- Hainje
Of een aantal meisjes die Fleur heten.
Al riekt het, wanneer je het zo leest, wel naar mensenhandel!
Al riekt het, wanneer je het zo leest, wel naar mensenhandel!

-
Ik heb vorige week de zaterdagavond gedraaid. Daarvoor augustus voor het laatst volgens mij. Helaas over twee weken weer de zaterdag en niet de vrijdagavond :?cassie127 schreef:Heb de hele maand al geen zaterdag hoeven werken...jelmerrr schreef:Ik heb in mijn bijbaantje gister gewerkt, vandaag, vrijdagavond en dan oudjaarsdag nog *O* . Daarna volgende week vrijdag de ochtend en paar uurtjes op zondag
Vanochtend nog gewerkt, daarna nog de vrijdag ochtend, en de laatste van dit jaar is de ochtend van oudjaarsdag
- Suus
- Contacteer:
Ik krijg nu op YouTube reclame voor... de glasbak :X

Wacht eens even, hing er eerder dit jaar niet ook reclame voor de glasbak in de tramhalte. Wow, aandacht nodig glasbak

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Nou was er vorig jaar wel meer van doen met die glasbakken, ze bestonden per slot van rekening 40 jaar. Dit jaar houd ik het op pure aandachttrekkerij :X
請勿靠近車門
-
Even storen op je vrije avond:Ardan schreef:Stelletje parttimers :') Ik werk kerstavond, eerste kerstdag, tweede Kerstdag, 28, (..)
Vraag: het is toch niet volgens 'de regels' om gasten al naar hun wensen (drank/eten) te vragen als de menukaart bij één van hen nog open is?
Gisteren wás ik bij binnenkomst al uit mijn hum omdat een pannenkoekhuis géén menukaart op tafel had staan, slechts een bierkaart.. Was ik in het café beland ofzo?

Toen ik dus de menukaart in handen had.. ik niet zo makkelijk kon kiezen.. stond 'miep de serveerster al weer aan tafel om te vragen wat wij wilden drinken..'.

-
Ik maak vrij vaak mee dat er zodra je zit al gevraagd wordt of je al wat wilt drinken...
-
Klopt, dat was ook al zo.. waarop ik dus vroeg: hebben jullie geen kaart ofzo?
:X
:X
-
En wat zei ze toen?
-
.. toen kwam ze terug met drie menukaarten.. Nou, met één konden wij het ook wel af.. dus 2 retour. :)
-
Dus wat is uiteindelijk het probleem? :')
- AppleMoose
Bij het geven van de kaart is het wel vrij gebruikelijk om te vragen of men al wat wil drinken, maar vragen wat je wilt eten, doe je pas inderdaad als de kaart 'gesloten' is.
Maar goed, ik merk dat bij pannenkoekenrestaurants het er wel vaker iets anders aan toe gaat dan in een 'gewoon' restaurant. :')
Maar goed, ik merk dat bij pannenkoekenrestaurants het er wel vaker iets anders aan toe gaat dan in een 'gewoon' restaurant. :')
En blandning av sött och salt.
-
^^ Thnx. :pos:
Ik trek had in iets 'lekkers' voor bij de drank (koffie) maar ik dus niet volledig de gelegenheid kreeg (vond ik) om een keuze te maken. Ik zat een beetje in dubio.. want kijk.. buiten op het bord stond de (obligate) aanbieding: koffie met appelgebak. Nou, als die dan een beetje warm geserveerd wordt.. had ik die gekozen. Maar nee, ik zag vanuit mijn ooghoeken al dat de appeltaart gewoon, koud, uit de vitrine op de gebakschotels gingen en uitgeserveerd werden. Nou, met dat soort appeltaart ben ik wel een beetje klaar. Dus, wat anders. Maar wat.. nou, niks dus. Gewoon koffie. Barst maar met de kaart.. :6
*zeurmodus uit*.
Nou *verlenging zeurmodus aan*..Aking schreef:Dus wat is uiteindelijk het probleem? :')
Ik trek had in iets 'lekkers' voor bij de drank (koffie) maar ik dus niet volledig de gelegenheid kreeg (vond ik) om een keuze te maken. Ik zat een beetje in dubio.. want kijk.. buiten op het bord stond de (obligate) aanbieding: koffie met appelgebak. Nou, als die dan een beetje warm geserveerd wordt.. had ik die gekozen. Maar nee, ik zag vanuit mijn ooghoeken al dat de appeltaart gewoon, koud, uit de vitrine op de gebakschotels gingen en uitgeserveerd werden. Nou, met dat soort appeltaart ben ik wel een beetje klaar. Dus, wat anders. Maar wat.. nou, niks dus. Gewoon koffie. Barst maar met de kaart.. :6
*zeurmodus uit*.
-
En dat kon je niet uitleggen aan de serveerderster van dienst?
- ODRAIL
Het schijnt van niet. Anders had hij dat wel genomen.
-
- Oud-beheerder OVNL
Wat had hij dan genomen? De serveerster?
:?

Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
Ik heb er de afgelopen dagen toch wel een paar gezien waarbij ik die optie niet af zou slaan anders *O*
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Het is inderdaad erg gebruikelijk om gasten eerst naar een drankje te vragen als ze zitten. Maar dan wel pas als gasten echt zitten en 'geland' zijn, te snel naar een drankje vragen is juist opdringerig. Te laat is ook niet goed, dan worden gasten al snel zenuwachtig omdat ze denken niet geholpen te zullen worden. Doordat je dan al een drankje hebt, kan je gastheer je even 'loslaten', en dringende andere werkzaamheden afmaken waar hij mee bezig was. Hij kijkt even of hij genoeg tijd heeft, en komt dan met het menu naar je tafel om die rustig met je door te kunnen nemen en je vragen te kunnen beantwoorden.
En ja: als je je kaart dicht hebt, naast je hebt gelegd en/of weer met je tafelgenoot zit te kwebbelen, dan is dat voor ons een teken dat we naar je toe kunnen komen om je bestelling op te nemen. Dat doen we inderdaad niet eerder. Je hebt het waarschijnlijk niet eens door maar je wordt de hele tijd in de gaten gehouden
Slechts 0,5% van de gasten merkt bij het vragen naar een drankje op dat ze eerst de kaart willen zien. Dat gebeurt dan ook nagenoeg altijd alsof je ze iets heel onbeschofts hebt gevraagd: 'Nou zeg! We willen eerst de kaart zien hoor!', meestal uitgesproken door de dame van middelbare leeftijd met een kort, en vaak ook pittig kapsel. Het zijn vaak ook deze dames die bij binnenkomst meteen doorstuiven, op jacht naar een ronde tafel aan het raam in een zaak met alleen vierkante tafels, en de gastheer die je vriendelijk begroet bij de deur, die je jas aan had willen nemen en je naar een tafeltje had willen leiden volkomen negeert. Zij moet en zal de controle houden! En dat maakt een bezoek aan de horeca juist zo ongemakkelijk voor haar. Wij zijn er om je te ontzorgen. Ga lekker zitten, ontspan! We weten wat we doen en maken er voor jou een fantastische avond van. Je hoeft alleen maar te genieten. En als de kaart niet op tafel staat komt die echt wel naar je toe.
Oh: nieuwe gasten worden altijd direct opgemerkt. Als je niet binnen dertig seconden na binnenkomst een medewerker bij je hebt, mag je van mij al doorlopen naar een andere zaak, want daar snappen ze het spelletje gewoon niet.
En ja: als je je kaart dicht hebt, naast je hebt gelegd en/of weer met je tafelgenoot zit te kwebbelen, dan is dat voor ons een teken dat we naar je toe kunnen komen om je bestelling op te nemen. Dat doen we inderdaad niet eerder. Je hebt het waarschijnlijk niet eens door maar je wordt de hele tijd in de gaten gehouden
Slechts 0,5% van de gasten merkt bij het vragen naar een drankje op dat ze eerst de kaart willen zien. Dat gebeurt dan ook nagenoeg altijd alsof je ze iets heel onbeschofts hebt gevraagd: 'Nou zeg! We willen eerst de kaart zien hoor!', meestal uitgesproken door de dame van middelbare leeftijd met een kort, en vaak ook pittig kapsel. Het zijn vaak ook deze dames die bij binnenkomst meteen doorstuiven, op jacht naar een ronde tafel aan het raam in een zaak met alleen vierkante tafels, en de gastheer die je vriendelijk begroet bij de deur, die je jas aan had willen nemen en je naar een tafeltje had willen leiden volkomen negeert. Zij moet en zal de controle houden! En dat maakt een bezoek aan de horeca juist zo ongemakkelijk voor haar. Wij zijn er om je te ontzorgen. Ga lekker zitten, ontspan! We weten wat we doen en maken er voor jou een fantastische avond van. Je hoeft alleen maar te genieten. En als de kaart niet op tafel staat komt die echt wel naar je toe.
Oh: nieuwe gasten worden altijd direct opgemerkt. Als je niet binnen dertig seconden na binnenkomst een medewerker bij je hebt, mag je van mij al doorlopen naar een andere zaak, want daar snappen ze het spelletje gewoon niet.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Volgens de regels is zoals gezegd al niet. Als het een beetje een groot restaurant/ pannenkoekenhuis is kan ook het volgende spelen:
Als de bonnen niet in een vrij uniform tempo blijven komen, valt de keuken stil. An sich is dat niet zo erg, het ergste is dat er meestal na deze korte pauze een golf met bonnen komt. Hierop volgt veel hectiek in de keuken en langere wachttijden voor de gast. Daarom is het soms voor iedereen beter als weer besteld wordt in het tempo van het huis in plaats van het tempo van de gast. Heel netjes is het niet nee.
Als de bonnen niet in een vrij uniform tempo blijven komen, valt de keuken stil. An sich is dat niet zo erg, het ergste is dat er meestal na deze korte pauze een golf met bonnen komt. Hierop volgt veel hectiek in de keuken en langere wachttijden voor de gast. Daarom is het soms voor iedereen beter als weer besteld wordt in het tempo van het huis in plaats van het tempo van de gast. Heel netjes is het niet nee.
Hier had uw onderschrift kunnen staan.