Mag ik even kwijt
- trolly
Re: Mag ik even kwijt
Blasfemie!!!1!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- OVNL-beheerder
Nou, de mensheid voelt met je mee hoor. *O*Aking schreef:Frankfurt zoals het er nu uitziet, al ga ik aldaar wel nog proberen een hotel in Nürnberg te bemachtigen, dan kan ik daar morgen nog even in het DB Museum rondkoekeloeren *O*
Maar we worden omgeleid via Köln Messe/Deutz en zijn daardoor mogelijk net iets eerder in Frankfurt Flughafen, mogelijk haal ik de 615 dus nog en wordt het alsnog een hotel in München *O*
-
Gelukkig! Want waarschijnlijk door dat meevoelen heeft ICE 615 in Köln Hbf gewacht, waar de 129 toch stopte en ook eindigde. Met als gevolg dat ik toch een Münchener hotel uit kan proberen vannacht *O*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dat had je natuurlijk kunnen verwachten, want als 'ie verder dan Köln Hbf had gereden zou door het kopmaken de cabine met defecte ruitenwisser weer voorop zitten 
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Gelukkig maar! Slaap ze nog in München!
-
Danke! Gaat wel goedkomen denk ik!

Daarom zouden we dus via Köln Messe/Deutz gaan, en niet via HauptbahnhofDaniel schreef:Dat had je natuurlijk kunnen verwachten, want als 'ie verder dan Köln Hbf had gereden zou door het kopmaken de cabine met defecte ruitenwisser weer voorop zitten
-
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nou, jullie mogen juichen. Na twee jaar een auto toch maar verkocht: werd een beetje te gek qua reparaties en zoeken wat groters. Nu dus weer afhankelijk van fiets/OV/deelauto etc
- Hainje
Welkom terug in onze kerk mijn Zoon! :D
- Cora
*O* *O* maar een auto is ook handig hoor maar welkom terug in het OV :Y
Fout 404: Tekst niet gevonden
- Suus
- Contacteer:
Ze hadden de trein ook nog via de Südbrücke kunnen laten rijden. Die truc heb ik ook wel eens toegepast zien worden om de 104 niet kop te laten maken.Aking schreef:Danke! Gaat wel goedkomen denk ik!
Daarom zouden we dus via Köln Messe/Deutz gaan, en niet via HauptbahnhofDaniel schreef:Dat had je natuurlijk kunnen verwachten, want als 'ie verder dan Köln Hbf had gereden zou door het kopmaken de cabine met defecte ruitenwisser weer voorop zitten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
Kleine kans, maar is er hier al eens iemand naar de Baltische staten geweest? Ik overweeg het voor m'n vakantie volgende maand, maar zit met wat vragen over de busverbindingen van en naar Litouwen. Trein is geen optie, want deze lijkt alleen in de weekeinden de grens over te gaan? Zowel naar Polen als Letland doordeweeks geen treinen gevonden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Volgens mij zwerft er hier nog wel ergens een reisverslag van Timon91 over die regio rond op het forum, al weet ik zo uit m'n hoofd niet of daar ook de verbinding die jij noemt in voorkomt.
Schapekop in de Keistad
- Mikos
- Contacteer:
Via Minsk kun je van Warschau naar Vilnius, duurt even maar heb je ook wat. Wel even een visum voor Wit-Rusland regelen, daar gaat wat meer tijd en moeite in zitten [/eigen ervaring].
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- OVNL-beheerder
De optie die ik nu voor ogen heb is met een off-topic vervoermiddel op rubberbanden, van Warschau tot Kaunas, dan verder per trein en dan weer Vilnius - Daugavpils per bus. Avontuurlijke optie is inderdaad via Kiev of Minsk.
-
Ik ben in 2015 naar Riga, Tallinn, Sint Petersburg en Helsinki geweest. Gevlogen naar Riga vanaf Weeze, met de bus van Riga naar Tallinn. Met de boot heen en weer naar Helsinki, met de bus naar St Petersburg en teruggevlogen naar Schiphol.Tom024 schreef:Kleine kans, maar is er hier al eens iemand naar de Baltische staten geweest?
Bij twijfel: gebruik beton.
- Suus
- Contacteer:
Ik weet dat er op winterrail.de (ja, in het Duits) ook nog wat tips staan. De schrijver kan je ook op Twitter helpen (@TrainTracksEU).
Ik heb thuis de nieuwste editie van Europe by Rail liggen. Ik zal straks even kijken of de Baltische Staten daar nog in genoemd worden. Dat boekt stikt van de nuttige tips en is sowieso niet duur: BookDepository.com verkoopt het voor € 16,99 (adviesprijs is £ 16,99, dus dit is goedkoper).
Ik heb thuis de nieuwste editie van Europe by Rail liggen. Ik zal straks even kijken of de Baltische Staten daar nog in genoemd worden. Dat boekt stikt van de nuttige tips en is sowieso niet duur: BookDepository.com verkoopt het voor € 16,99 (adviesprijs is £ 16,99, dus dit is goedkoper).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
In 2017 in Riga geweest door de lucht. Dit herhaald in 2018, maar dan naar Helsinki en vandaar met de boot vice versa naar Tallinn.
Over land is mogelijk, maar bewerkelijk en tijdrovend.
En een reis tussen de hoofdsteden zou toch zeker deels per trein moeten kunnen.
Over land is mogelijk, maar bewerkelijk en tijdrovend.
En een reis tussen de hoofdsteden zou toch zeker deels per trein moeten kunnen.
-
Halverwege jaren 90 rechtstreeks in een slaapwagon Berlijn-Riga gereist. Met name de grens Polen-Wit Rusland was een avontuur met corrupte Wit Russen.
-
Zeg, er is veel veranderd in die 25 jaar. Volgens mij zijn Wit-Russen vriendelijk en behulpzaam, die alleen onder het juk van een verwerpelijk regime leven.
- Suus
- Contacteer:
De vraag is hoe lang Wit-Rusland nog bestaat. Rusland wil het graag inlijven. Om wat druk te zetten is sinds 1 januari de olietoevoer afsloten. Poetin hoopt dat die Njet-zegger die daar de eeuwige president lijkt te zijn zo eindelijk een keer gaat toegeven.
-
Loekasjenko is dus wat in ongerede geraakt in Moskou :X
- Zugführer
- OVNL-beheerder
Ik ben ooit met een nachtbus van Ecolines (volgens mij) van Warschau naar Vilnius gereisd. Ging op zich wel goed, maar nauwelijks geslapen uiteraard. Diezelfde dag nog door gereisd per bus naar Riga, en terug met een boot via Stockholm. Heb mezelf voorgenomen pas weer terug te gaan als de treinverbinding naar Litouwen/Letland een beetje fatsoenlijk is. Of inderdaad via Wit-Rusland, maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Die (nacht)boten van de Baltische staten naar Zweden zijn best prima en ook niet heel duur.
- Mikos
- Contacteer:
Anderhalf jaar geleden ben ik er geen corrupte Wit-Russen tegengekomen. Enkel een bloedmooie Wit-Russische jongedame die bij de douane werkte en me bloedserieus maar giebelend vroeg of ik ook wel drugs bij me had als Nederlander.en-es schreef:Halverwege jaren 90 rechtstreeks in een slaapwagon Berlijn-Riga gereist. Met name de grens Polen-Wit Rusland was een avontuur met corrupte Wit Russen.
Seat61 geeft aan dat de trein naast het weekend ook op vrijdag zou moeten rijden.Tom024 schreef: Trein is geen optie, want deze lijkt alleen in de weekeinden de grens over te gaan?
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
Met een beetje plannen zou het moeten kunnen per trein :D
- Suus
- Contacteer:
Toen ik in Tapatalk het eerste stukje van Mikos’ post las dacht ik even dat het verder zou gaan met “bloedmooie Wit-Russische jongedame die nu naast mij in bed ligt”.