Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Zulke visioenen kreeg ik ook _O-
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

:mrgreen: Maar dan zou de vraag nog steeds zijn of ze wel of niet corrupt is. :mrgreen:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Alsof dat er dan toe doet op zo'n moment.... :') _O-
En blandning av sött och salt.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Afgelopen zomer heb ik geïnterraild naar Litouwen (en verder gereisd naar Letland en Estland). De trein Bialystok-Kaunas heb ik zelf uitgeprobeerd, deze gaat 1x op vrijdagmiddag, 2x op zaterdag en zondag, en rijdt over het eerste gerealiseerde stukje Rail Baltica-spoor. Trein is behoorlijk comfortabel en modern, maar ga niet in de buurt van de cabines zitten want er wordt om de haverklap oorverdovend getyfoneerd, wat best irritant wordt op een rit van vierenhalf uur :X Voor Warschau heb je voor alle treinen een veilige aansluiting (pakweg 40 minuten) in Bialystok, voor Vilnius is er een scheve uursdienst van/naar Kaunas.

Voor de andere bestemmingen: Vilnius-Daugavpils ook alleen in het weekend (3x/dag op zaterdag en zondag). Vilnius-Minsk 4x/dag een trein (helaas meestal op niet al te gunstige tijdstippen). Naar Kiev is er de (bij mijn beste weten dagelijkse) nachttrein.

Bussen van/naar/in de Baltische staten zijn frequent en comfortabel (hoewel ik een nachtbus nog steeds niet zou willen proberen) maar wel relatief aan de prijs. In het algemeen is de trein goedkoper - maar in veel richtingen dus wel wat omslachtiger.

Ik begrijp nog niet helemaal wat je reisdoel is (welke steden je wilt bezoeken enz.), met iets meer info kan ik je evt verder helpen :D
en-es

Bericht door en-es »

waldo79 schreef:Zeg, er is veel veranderd in die 25 jaar. Volgens mij zijn Wit-Russen vriendelijk en behulpzaam, die alleen onder het juk van een verwerpelijk regime leven.
Kan zijn, ik ben er sindsdien niet meer geweest. Het toerisme in de Baltische staten bevond zich nog in de kinderschoenen. Ik kwam amper iemand tegen die Duits of Engels sprak.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Jeetje mensen, op een zaterdagavond zijn dat meer reacties dan ik had durven hopen.
Daniel schreef:Volgens mij zwerft er hier nog wel ergens een reisverslag van Timon91 over die regio rond op het forum, al weet ik zo uit m'n hoofd niet of daar ook de verbinding die jij noemt in voorkomt.
Gevonden! Daardoor ook geleerd dat het bedrijf dat busdiensten rijdt tussen Litouwen en Polen kennelijk nog steeds dezelfde is als destijds, ze heten alleen anders.

Even als verzamelantwoord: met jullie opties kan ik verder, dank. Vliegtuig is voor mij persoonlijk geen optie. Enerzijds omdat ik niet van van vliegen houd, maar ook omdat de reis ansich toch het doel is.

Ik ben ook nog een veerboot van Nynashamn (Zweden) naar Ventspils tegengekomen, zien of ik daar iets mee kan. Ik kan in ieder geval weer verder plannen, dank.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Leuk je vooruit geholpen te hebben. Mocht je meer ideeën en inspiratie nodig hebben, laat het weten :wink:
en-es

Bericht door en-es »

Heen via Scandinavie en terug via Polen. Of omgekeerd. Er is toch ook een boot Lubeck Travemunde-Helsinki?
Cas

Bericht door Cas »

Mijn ouders hebben afgelopen zomervakantie de boot Lübeck Travemunde - Liepaja gedaan en waren daar zeer tevreden over.
請勿靠近車門
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Time-laps-filmpje van het hersporen van de ontspoorde DDZ in Den Haag:

https://www.dumpert.nl/item/7820807_ca13ee88
En blandning av sött och salt.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Driekoningen vandaag, dus je weet wat je met de kerstboom moet doen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat zal de gemeente niet zo leuk vinden lijkt me. Tenzij dat in Rotterdam wel mag, in Alphen krijg je voor afvaldumping namelijk wel gewoon een prent. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Rotterdam en afval :')

Maar je mag gewoon tot 12 januari je kerstboomt op straat pleuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

In onze gemeente wordt de uitgeklede (echte) kerstboom netjes en gratis opgehaald als je hem deze week in de voortuin of bij de deur hebt liggen. Als je de boom per se vanaf de verdieping wil gooien, mag dat natuurlijk ook.
Hier had uw onderschrift kunnen staan.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Rotterdam en afval :')

In een aantal wijken kun je de kerstboom ook inleveren bij de gemeente.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

In Den Bosch liggen er soms halve sparrenbossen op straat, heeft wel iets.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Suus schreef:Rotterdam en afval :')

In een aantal wijken kun je de kerstboom ook inleveren bij de gemeente.
En wat is het verschil met op straat pleuren en dan wachten tot de gemeente langskomt? Dat je een auto vol dennennaalden hebt?
trolly

Bericht door trolly »

:shock:

Heb jij een auto, Suus?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Trolly, trolly, trolly...

Wat denk je nu wel :shock:
Cora

Bericht door Cora »

Vandaag met veel tegenzin de kerstbomen opgeruimd... Ik hou zo van kerst :cry:
Fout 404: Tekst niet gevonden
marvinkok

Bericht door marvinkok »

Mijn afvalkalenderapp meldt dat morgen de kerstboom opgehaald wordt, dus die gaat straks samen met de oudpapiercontainer, restafvalcontainer en de zakken pmd aan de straat :Y
cassie127

Bericht door cassie127 »

toevallig een nieuw record? Ik hoor niet vaak dat er vier verschillende dingen van het vuilnis op één locatie worden opgehaald op één dag. Ik zie het al voor me... In een treintje achter elkaar aan :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik ga mijnes ook zo aftuigen en achterop het rijwiel wegbrengen naar het recycleplein. Die is vlakbij gelukkig :pos:
Gediplomeerd ongeluksmagneet
marvinkok

Bericht door marvinkok »

cassie127 schreef:toevallig een nieuw record? Ik hoor niet vaak dat er vier verschillende dingen van het vuilnis op één locatie worden opgehaald op één dag. Ik zie het al voor me... In een treintje achter elkaar aan :lol:
Papier wordt vanavond leeggemaakt, de rest volgt morgen in de ochtend. Blijft grappig dat de plastic en huisvuil auto's elkaar regelmatig hier voor de deur tegenkomen, dat is nogal smal zo midden in de wijk :')
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Oh, ze komen bij jullie nog op gezette tijden? In Rotterdam komen ze als de Slimme Sensor een berichtje naar Stadsbeheer stuurt dat de bak vol zit. Die Slimme Sensor werkt niet altijd en Stadsbeheer weet ook niet altijd waar ze afvalbakken hebben staan, dus soms worden de vijf (!!!) bakken om de hoek een grote vuilstort totdat iemand weer eens de BuitenBeter-app erop zet.

Na 35 keer klagen in een half jaar over volle bakken heb ik eens op Twitter gezet dat Slimme afvalbakken onzin zijn, kreeg ik bijna meteen een reactie van Stadsbeheer dat ik dit moest melden in de Buiten Beter-app. Echt jongens, leeg gewoon die bakken een paar keer per week en niet wanneer de bak jullie een berichtje stuurt :X
Plaats reactie