Bezoek aan een evenement of attractie doe je — anders dan woon-werkverkeer — meestal met vrienden of familie, dus helemaal onlogisch is dat cijfer niet.Wubbo schreef:Ik vind het gemiddelde aantal mensen in een auto (2,5) en op een motor (1,5) ook wat aan de hoge kant.
Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Hopen maar dat die cijfers een beetje kloppen want anders kan het wel eens anders aflopen dan de voorspellingen!
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Dat is wel zo'n beetje het principe van elke voorspelling, ja.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Moet er aan de treinen dan ook nog wat aangepast worden om de deuren aan beide kanten tegelijk te kunnen openen, of...?
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Hoe willen ze eigenlijk gaan regelen dat echt iedereen netjes aan de vooraf bepaalde kant uitstapt?
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Deuren eerst ontgrendelen aan de uitstapkant, waarschijnlijk. Een enkele halve gare zal wellicht toch tegen de stroom proberen op te zwemmen, dat houd je niet tegen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Reken er maar op dat je aan de uitstapkant het perron helemaal niet op komt omdat je tegen wordt gehouden.
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Er zullen vast wel wat mensen neergezet worden die daarop zullen toezien
Goh.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Nee.SuperGhost schreef:Moet er aan de treinen dan ook nog wat aangepast worden om de deuren aan beide kanten tegelijk te kunnen openen, of...?
Crowd control. Op Zandvoort hangt nog altijd een grote hefboom waarmee reizigers tijdens topdrukte werden tegengehouden wanneer het perron te vol werd. Tijdens het F1-weekend zal er volop crowd control aanwezig zijn dat alles in goede banen leidt.en-es schreef:Door wie?
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Voor degenen die het nog niet opgevallen was: er staat in het mobiliteitsplan een hoger verwacht aantal reizigers bij de uitstroom dan er aan beschikbare capaciteit berekend is. Vooral op de vrijdag worden er bijna 34.565 reizigers verwacht, terwijl er met een capaciteit van 30.000 gerekend wordt.
En ja, op die capaciteit zit een redelijke marge, want er wordt gerekend met 30 treinen in 3 uur met elk een capaciteit van 1000 man. Als uiterste max (voor crowdmanagement en veiligheid) wordt gerekend met 36 treinen in 3 uur en elk een capaciteit van 1250 man, wat op 45.000 uit komt. Dit laatste is overigens wel weer een stuk meer dan wat SLT10 aan capaciteit zou hebben (1.095 man, oftewel 39.420 met 36 treinen).
Het is gewoon vreemd om een marge in te bouwen, om daar vervolgens fors overheen te gaan en daar vervolgens met geen woord over te reppen.
Verder is het ernstig weersafhankelijk of er wel 20.516 mensen gaan fietsen vanaf o.a. IJmuiden, Hoofddorp, Langevelderslag en andere locaties tot 25 km(!). Zodra het ook maar iets harder waait of miezert wil daar een aanzienlijk deel opeens ook met pendelbus of trein mee, welke maar een beperkte restcapaciteit voor hebben.
En ja, op die capaciteit zit een redelijke marge, want er wordt gerekend met 30 treinen in 3 uur met elk een capaciteit van 1000 man. Als uiterste max (voor crowdmanagement en veiligheid) wordt gerekend met 36 treinen in 3 uur en elk een capaciteit van 1250 man, wat op 45.000 uit komt. Dit laatste is overigens wel weer een stuk meer dan wat SLT10 aan capaciteit zou hebben (1.095 man, oftewel 39.420 met 36 treinen).
Het is gewoon vreemd om een marge in te bouwen, om daar vervolgens fors overheen te gaan en daar vervolgens met geen woord over te reppen.
Verder is het ernstig weersafhankelijk of er wel 20.516 mensen gaan fietsen vanaf o.a. IJmuiden, Hoofddorp, Langevelderslag en andere locaties tot 25 km(!). Zodra het ook maar iets harder waait of miezert wil daar een aanzienlijk deel opeens ook met pendelbus of trein mee, welke maar een beperkte restcapaciteit voor hebben.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Wat Crowd control betreft zou de organisatie van het evenement om te voorkomen dat na het vallen vd vlag iedereen richtingtrein gaat een sluitings evenement houdt die voor een deel van het publiek interesant is. Kijk wat Mexico al jaren doet, Nederlandse Dj´s een feestje laten geven.
Omgeving leent zich zelfs voor meerdere evenement op het strand bv.
Omgeving leent zich zelfs voor meerdere evenement op het strand bv.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Waarom de uitstroom niet aan beide kanten van de trein laten plaatsvinden?
Trein sneller leeg.. en reizigersstroom verdeeld over 2 perrons.
Uitgaande reiziger dan ff 'bij de hefboom' tegenhouden.. kunnen er toch niet veel wezen in de ochtend?
Instappen van beide kanten lijkt mij dan wat moeilijker.. wordt al gauw wat chaotischer, denk ik. Misschien kan je dat dan nog per treinstel wisselen?
Zullen alle treinen die (vermoedelijk uitpuilend) in Zandvoort aankomen ook volgens (passagiers) dienstregeling terug rijden naar Haarlem/Amsterdam of gaat een deel ook rap terug als MAT rit?
Trein sneller leeg.. en reizigersstroom verdeeld over 2 perrons.
Uitgaande reiziger dan ff 'bij de hefboom' tegenhouden.. kunnen er toch niet veel wezen in de ochtend?
Instappen van beide kanten lijkt mij dan wat moeilijker.. wordt al gauw wat chaotischer, denk ik. Misschien kan je dat dan nog per treinstel wisselen?
Zullen alle treinen die (vermoedelijk uitpuilend) in Zandvoort aankomen ook volgens (passagiers) dienstregeling terug rijden naar Haarlem/Amsterdam of gaat een deel ook rap terug als MAT rit?
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Als ik snel een trein moest keren zou het motto zijn "houd het simpel". Dus aan één kant eruit, en aan de andere kant erin. Anders moeten je instappende passagiers wachten tot het perron leeg is, dus vaarwel tijdwinst. Je vraag over MAT ritten beantwoord je ook al half. Hoeveel winst levert Overveen voorbijrijden op, en is daar op Haarlem wat mee te doen? Lijkt me niet waarschijnlijk, terwijl het voor de reizigers naar Overveen wel veel onduidelijkheid geeft.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Het is niet de eerste keer dat er evenementen van zulke grootte worden georganiseerd in Nederland. Ik vermoed (en hoop) dat er een team paraat staat om alles gladjes te laten verlopen.borsjea schreef:Wat Crowd control betreft zou de organisatie van het evenement om te voorkomen dat na het vallen vd vlag iedereen richtingtrein gaat een sluitings evenement houdt die voor een deel van het publiek interesant is. Kijk wat Mexico al jaren doet, Nederlandse Dj´s een feestje laten geven.
Omgeving leent zich zelfs voor meerdere evenement op het strand bv.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Ja, daarom ook dat laatste weg laten. Iedereen 'eruit schoppen' door beide kanten de deur te openen.. en dan rap als MAT weer wegwezen. Nieuwe 'lading' ophalen in Haarlem/A'dam..trolly schreef:Als ik snel een trein moest keren zou het motto zijn "houd het simpel". Dus aan één kant eruit, en aan de andere kant erin. (..).
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Dat kan, maar dan moet je dat proces dus ook ergens omdraaien. Op dat soort complicaties zit niemand te wachten, dat kan alleen maar fout gaan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Ik hoop vooral dat ze met twee machinisten gaan rijden, zodat er niet gewacht hoeft te worden tot de machinist door de mensenmassa naar de andere kant van de trein is gelopen.
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
^^^maximaal en vanaf 7 uur. Kunnen dus ook minder SLT's zijn per uur..
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Gezien de behoefte aan SLT zullen de reizigers in de rest van het land dat weekeinde wel op 1, 2 en 3 staan? (A)
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Ik vraag me af of dat testen van 3 gekoppelde setjes SLT hier wellicht ook toegepast gaat worden, 16 bakken zou namelijk volgens mij moeten passen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan
Ik had niet verwacht elke vijf minuten helemaal vanaf Amsterdam? Of tellen ze daar de reguliere treinen mee die tussen Amsterdam en Haarlem rijden en wordt vanaf daar iedere vijf minuten naar Zandvoort gereden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten