Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
^^^ Zal wel te maken hebben met de vele, onverlichte, provinciale wegen?
Wel apart dat stalling Den Helder 3 voertuigen 'te veel' heeft..
Zo significant is er niet gesneden in de dienstregeling, als ik Cxx mag geloven.
Per 15 december gaat er in regio Hoorn, Alkmaar, Den Helder een nieuwe dienstregeling in.
(..)
In regio Noord-Holland Noord zullen er (bijna) geen haltes of lijnen vervallen of routes gewijzigd worden. Bijna alle lijnen blijven dus hetzelfde, alleen sommige vertrektijden zullen aangepast worden. Dit doen wij om de bussen goed te laten aansluiten op treinen of ander openbaar vervoer. (..)
Ik weet het niet zeker, maar nu er elektrische Citea’s in plaats van MidCity’s komen, kunnen een aantal ritten met een enkele bus in plaats van zoals door de reizigersaantallen noodzakelijke geachte dubbele bus gereden worden. Daardoor is er misschien ruimte ontstaan in het wagenpark?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
In Den Helder hebben alleen nog maar Citea's en de Solaris gereden.
Elektrische Citea zou inderdaad kunnen, als wissel met een diesel. Al zag ik geen laadinfrastructuur op het busstation in Den Helder, deze week.
Misschien op een ander eindpunt wellicht?
Daniël S schreef:Kortweg omdat ze geen goede verlichting hebben, en dan gaat het vooral om het stuk tussen Ouddorp en Renesse over de Brouwersdam. De 5900’en hebben betere verlichting.
Is het dan niet goedkoper om de verlichting aan te passen?
Daniël S schreef:Kortweg omdat ze geen goede verlichting hebben, en dan gaat het vooral om het stuk tussen Ouddorp en Renesse over de Brouwersdam. De 5900’en hebben betere verlichting.
Is het dan niet goedkoper om de verlichting aan te passen?
Geen idee, maar zoals hierboven gezegd wordt, misschien dat er 3 naar het noorden gaan.
Super goed dat connexxion aan de veiligheid denkt, maar onze grote vrienden van TCR blijven wel gewoon doorrijden met de 5xx (589x) en de 4xx (1xxx) serie dus schiet je er bijzonder weinig mee op. :') of gaat TCR dan ook bussen ruilen? En daarnaast zijn die bussen natuurlijk niet op de 104 te houden. Die gaan geheid op de 135 Verdwalen, of ze staan s avonds stil omdat een chauffeur de verkeerde bus heeft meegenomen.
Ongetwijfeld geven ze er wel om want het is veiligheid. Maar misschien is het gewoon logistiek gezien niet zo handig. Worden die 32xx van TCR niet onderhouden in Oude-Tonge? Dan is het een kwestie van naar Dirksland rijden en drie 589x terugsturen.
Die bevindt zich nu op lijn 166 dus al verdwaald. Overigens heerlijk geluidsarme bussen om in te zitten. Die 5800 rammelen altijd heel erg daar heeft deze geen last van. Al weet ik niet welke stoelen er fijner zitten.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 13 jan 2020, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Ik trof de 3259 vanmorgen op de 104 zonder Overal stickers. Gezien deze uit NHN komt vraag ik mij daarom ook af:Zijn de Overal stickers er tijdelijk afgehaald?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Ik sprak gisteren een chauffeur van Connexxion, die mij vertelde dat de waterstofbus voor concessie HWGO (eindelijk) is goedgekeurd. Chauffeurs zijn er niet blij mee, en vooral niet met de 'lelijke' aanhanger.
Ik heb er dinsdag toevallig nog iemand over gesproken. De aanhangers zijn op ZZ-kenteken gezet, en daar is een ontheffing voor nodig. Die wordt nu geregeld, als de ontheffing er is kan er in principe mee gereden gaan worden.
Jamie schreef:Ik sprak gisteren een chauffeur van Connexxion, die mij vertelde dat de waterstofbus voor concessie HWGO (eindelijk) is goedgekeurd. Chauffeurs zijn er niet blij mee, en vooral niet met de 'lelijke' aanhanger.
Ik hoorde dat de provincie Zuid Holland bij elkaar 20 waterstofbussen wilde gaan bestellen, daarvoor worden er nog verschillende bussen getest, dus verschillende merken.