Het is inderdaad volledig terecht om kritiek te leveren op Qbuzz. Het lijkt er alleen op dat het AD iedere dag een artikeltje heeft met de strekking 'Qbuzz is slecht'. Dan geef je naar mijn mening de mensen Qbuzz weinig ruimte om te verbeteren, omdat ze zich alleen moeten verdedigen.Suus schreef:Bashen? De vervoerder heeft nota bene toegegeven dat ze onbeslagen te ijs kwamen en nog steeds niet volledig grip hebben op de situatie.
Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
-
- Donateur
- Berichten: 1515
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar inschrijven deed Qbuzz wel, daarom gaan ze ook niet vrijuit.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Sommige mensen blijven in de ontkenningsfase hangen........Daniel schreef:Mwoh, Arriva is het in 2007 ook gelukt hoor. Maar dat is iedereen ondertussen vergeten. Overigens werden die net zo hard gebashed door het AD, maar was Arriva zo arrogant hun fouten niet toe te geven.Suus schreef:Bashen? De vervoerder heeft nota bene toegegeven dat ze onbeslagen te ijs kwamen en nog steeds niet volledig grip hebben op de situatie. Dat is echt een bijzondere prestatie na meer dan een jaar concessiehouder te zijn. Terecht dat de media dan kritisch blijven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Jij blijft inderdaad hangen in het ontkennen dat Arriva verre van perfect was. Zeker in de eerste jaren was dat allesbehalve het geval namelijk, misschien aan de oostkant van de concessie niet zo te merken maar aan de westkant wel met zaken als aansluitingen die non-existent waren en capaciteitsproblemen door de taxibusjes in de avonduren die ook gewoon anderhalf jaar hebben voortgeduurd terwijl ze in een week tijd hadden kunnen constateren dat het niet werkte.
Vergeet ook niet dat veel van de aanpassingen in het netwerk impliciet volgden uit de wensen van de provincie in het PvE. Ze stonden wellicht niet letterlijk voorgeschreven, maar het aantakken op de HOV-lijnen in Meerkerk was wel de denkrichting uit het PvE en dat daar een onhandig busstation ligt is de vervoerder niet aan te rekenen.
Overigens ook wel erg bijzonder dat reizigers nu opeens klagen over missende rechtstreekse verbindingen vanuit bijvoorbeeld Meerkerk, terwijl je nooit iemand hoorde bij de zoveelste omzetting van ritten op lijn 81 naar 181 en andersom bij Arriva waardoor eveneens rechtstreekse verbindingen verloren gingen en weer terugkwamen en weer verloren gingen.
Aan Qbuzz vindt ik het juist positief dat ze niet direct zwichten voor een zuchtje kritiek of in eerste instantie tegenvallende bezettingen, maar juist een nieuw netwerkconcept de kans geven. Totaal anders dan Arriva waar ik toch echt op een zeker moment de tel kwijt was van het aantal verschillende lijnvoeringen in Zwijndrecht Nederhoven of die warboel in Papendrecht waar je op zondag wel met lijn 14 heen kon, maar niet terug (want dan moest je opeens weer 15 hebben). Om nog maar te zwijgen over al die nieuwe midibusjes in de Alblasserwaard die na een jaar al weer stilstonden.
Of wat te denken van dingen die er goed uit zagen maar onmogelijk waren: zo mocht je toen de 388 naar Dordrecht Sterrenburg ging rijden ook per trein van Dordrecht of Sliedrecht naar Gorinchem reizen om daar de Qliner te pakken met je Qliner-kaartje, maar vertelden ze er niet bij hoe je dat kaartje dan zou moeten kopen op een plek waar de Qliner niet kwam
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.
Vergeet ook niet dat veel van de aanpassingen in het netwerk impliciet volgden uit de wensen van de provincie in het PvE. Ze stonden wellicht niet letterlijk voorgeschreven, maar het aantakken op de HOV-lijnen in Meerkerk was wel de denkrichting uit het PvE en dat daar een onhandig busstation ligt is de vervoerder niet aan te rekenen.
Overigens ook wel erg bijzonder dat reizigers nu opeens klagen over missende rechtstreekse verbindingen vanuit bijvoorbeeld Meerkerk, terwijl je nooit iemand hoorde bij de zoveelste omzetting van ritten op lijn 81 naar 181 en andersom bij Arriva waardoor eveneens rechtstreekse verbindingen verloren gingen en weer terugkwamen en weer verloren gingen.
Aan Qbuzz vindt ik het juist positief dat ze niet direct zwichten voor een zuchtje kritiek of in eerste instantie tegenvallende bezettingen, maar juist een nieuw netwerkconcept de kans geven. Totaal anders dan Arriva waar ik toch echt op een zeker moment de tel kwijt was van het aantal verschillende lijnvoeringen in Zwijndrecht Nederhoven of die warboel in Papendrecht waar je op zondag wel met lijn 14 heen kon, maar niet terug (want dan moest je opeens weer 15 hebben). Om nog maar te zwijgen over al die nieuwe midibusjes in de Alblasserwaard die na een jaar al weer stilstonden.
Of wat te denken van dingen die er goed uit zagen maar onmogelijk waren: zo mocht je toen de 388 naar Dordrecht Sterrenburg ging rijden ook per trein van Dordrecht of Sliedrecht naar Gorinchem reizen om daar de Qliner te pakken met je Qliner-kaartje, maar vertelden ze er niet bij hoe je dat kaartje dan zou moeten kopen op een plek waar de Qliner niet kwam
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vraag maar eens aan de mensen die dagelijks met de Maaslijn (tussen Nijmegen en Venlo/Roermond) reizen wat zij van Arriva vinden... Geen enkele vervoerder is perfect dus Arriva en Qbuzz allebei ook niet! Van elke vervoerder zijn er 'fouten' te vinden. Opbouwende kritiek op Qbuzz is prima want daar wordt uiteindelijk iedereen beter van (zorgt voor verbeteringen voor reizigers). Maar kritiek die er alleen maar op gericht om Qbuzz 'kapot' te maken helpt helemaal niets. Bovendien vind ik (opbouwende) kritiek prima zolang het ook op feiten gebaseerd is maar in het geval van Qbuzz wordt dat gelijk weer enorm uitvergroot (en dat wordt dan opgepikt door alle 'Qbuzz' haters en nog verder uitvergroot). Typisch van een kleine mug een enorme olifant maken! Dus kom gewoon met opbouwende kritiek gebaseerd op feiten, want je moet het nog tot 2026 met Qbuzz doen. Dus opbouwende kritiek hebben reizigers uiteindelijk veel meer aan dan 'Qbuzz-haat'. Want door dat uitvergroten door de media, de haters etc. wordt het voor Qbuzz heel erg lastig om datgene te verbeteren wat de hoogste prioriteit zou moeten hebben.
Die columnist laat ook al zien dat hij geen enkele kennis van zaken heeft als het over OV gaat bijv. dat hij beweert dat een aanbesteding 'zo nodig moest' van de provincie... Waar dus helemaal niets van klopt! Het is namelijk gewoon Europese regelgeving wat al bijna 20 jaar geleden ook is vastgelegd in de WP 2000 (Wet Personenvervoer 2000). Arriva moest dus van de provincie ook 'zo nodig' komen in plaats van Connexxion (en voorgangers). Als je zo begint als columnist en laat zien dat je helemaal niets snapt van hoe het OV in Nederland werkt dan kan ik de rest van zijn artikel over OV niet meer serieus nemen :') Denk dat die man eens over iets moet gaan schrijven waar hij wél verstand van heeft
Die columnist laat ook al zien dat hij geen enkele kennis van zaken heeft als het over OV gaat bijv. dat hij beweert dat een aanbesteding 'zo nodig moest' van de provincie... Waar dus helemaal niets van klopt! Het is namelijk gewoon Europese regelgeving wat al bijna 20 jaar geleden ook is vastgelegd in de WP 2000 (Wet Personenvervoer 2000). Arriva moest dus van de provincie ook 'zo nodig' komen in plaats van Connexxion (en voorgangers). Als je zo begint als columnist en laat zien dat je helemaal niets snapt van hoe het OV in Nederland werkt dan kan ik de rest van zijn artikel over OV niet meer serieus nemen :') Denk dat die man eens over iets moet gaan schrijven waar hij wél verstand van heeft
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Arriva op de Maaslijn, Veolia op de Maaslijn en zelfs NS op de Maaslijn: allemaal één pot nat. Ik hoor nog regelmatig mensen bellen in de trein "Ja, ik zit in de Veolia, het bereik valt zo weg". Dat zegt genoeg denk ik. En ja, iedere vervoerder heeft zijn eigen eigenaardigheden, soms is het ene positief en soms het andere, maar eigenlijk middelt het altijd wel uit naar "kan beter".Gerben3 schreef:Vraag maar eens aan de mensen die dagelijks met de Maaslijn (tussen Nijmegen en Venlo/Roermond) reizen wat zij van Arriva vinden... Geen enkele vervoerder is perfect dus Arriva en Qbuzz allebei ook niet!
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het probleem van de Maaslijn is dat drie provincies verantwoordelijk zijn. Als iedere provincie zijn eigen prioriteiten heeft, wordt het erg lastig iets van de grond te krijgen. De elektrificatie duurt nu al veel te lang. En er wordt steeds verder op beknibbeld. Ik zou de Maaslijn terug onder het HRN brengen en het de verantwoordelijkheid van het Rijk maken, dat zou bestuurlijk veel beter werken.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik heb er zojuist 75 min over gedaan om van station Dordrecht naar station Sliedrecht te komen. :Y
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Gelukkig heeft dat niets te maken met deze concessie, want er is een wisselstoring en die komen ook voor op andere trajecten en zullen vast ook voorgekomen zijn toen Arriva op de MLL reed.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik ben even in de statistieken bij Rijden de Treinen gedoken: Onder Qbuzz is er gemiddeld één tot twee keer per week een storing. Bij Arriva was dat op sommige momenten wel aanmerkelijk minder.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik geef Qbuzz hiervan ook niet de schuldMilco schreef:Gelukkig heeft dat niets te maken met deze concessie, want er is een wisselstoring en die komen ook voor op andere trajecten en zullen vast ook voorgekomen zijn toen Arriva op de MLL reed.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Bij de concessie IJssel-Vecht werken ook 3 provincies samen. Het kan dus wel maar de maaslijn is voor Gelderland en Brabant niet de hoogste prioriteit.PHS schreef:Het probleem van de Maaslijn is dat drie provincies verantwoordelijk zijn. Als iedere provincie zijn eigen prioriteiten heeft, wordt het erg lastig iets van de grond te krijgen. De elektrificatie duurt nu al veel te lang. En er wordt steeds verder op beknibbeld. Ik zou de Maaslijn terug onder het HRN brengen en het de verantwoordelijkheid van het Rijk maken, dat zou bestuurlijk veel beter werken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zou eerst maar even afwachten hoe de concessie IJssel-Vecht in de praktijk gaat uitpakken
Overigens zag je in het PvE van IJssel-Vecht dat iedere provincie nog steeds zijn eigen beleid voert en dat daar met de samenwerking niet direct veel aan verandert.
Overigens zag je in het PvE van IJssel-Vecht dat iedere provincie nog steeds zijn eigen beleid voert en dat daar met de samenwerking niet direct veel aan verandert.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Terug naar DMG maar?
Qbuzz meldt op Twitter dat morgen de eerste GTW-2/8 in R-net kleuren terug op de dienst komt. Kan op de foto die erbij zit niet lezen om welk stelnummer het gaat.
Qbuzz meldt op Twitter dat morgen de eerste GTW-2/8 in R-net kleuren terug op de dienst komt. Kan op de foto die erbij zit niet lezen om welk stelnummer het gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Afgelopen nacht was er een proefrit met een SGMm op de MerwedeLingeLijn: https://twitter.com/Luke_dD/status/1225172928742010883
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Stel 2142 heeft vannacht de proefritten verzorgd. Spotters ter plaatse meldden bij hun foto's dat tweetjes de rijtijden redelijk tot goed (b)lijken te halen. Dat zal met drietjes wel anders zijn geweest.
Klaarblijkelijk heeft Qbuzz dus met de eerdere planning de inzetbeperking van SGM over het hoofd gezien. Afgelopen maandag is deze namelijk weer opgeheven.
Klaarblijkelijk heeft Qbuzz dus met de eerdere planning de inzetbeperking van SGM over het hoofd gezien. Afgelopen maandag is deze namelijk weer opgeheven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is die inzetbeperking een NS-ding of is die van hogerhand opgelegd (door ILT)?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ja, dat kan allebei natuurlijk.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Duss, zorgen dat voor november dit jaar de ombouw/onderhoud van de Lintjes gedaan is.. lijkt mij. (A)Mikos schreef: (..)Daar heeft ProRail ook helemaal niks over te zeggen, ILT wel. Geen enkele vervoerder wil in de herfstperiode rijden met SGM zonder magneetremmen, die dingen betekenen een wereld van verschil op al het materieel bij gladheid en al helemaal bij het toch al matig remmende SGM.Daniel schreef:Dat is een regeltje van NS zelf volgens mij, het is niet zo dat ProRail dat verbiedt ofzo.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Qbuzz heeft het druk.. ze hebben zelfs geen tijd om bij het CAO overleg Multimodaal aan te schuiven..
https://www.transport-online.nl/site/11 ... ltimodaal/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar waarom zou je Lintjes ombouwen als je GTW's hebt? (A)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
^^ Ow, kan ook. :@
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Qbuzz is geen officiële overlegpartij, want geen lid van de werkgeversvereniging van de CAO Multimodaal. Het schijnt aan Arriva te liggen dat Qbuzz nog geen lid is, een lang en warrig verhaal.Durashift schreef:Qbuzz heeft het druk.. ze hebben zelfs geen tijd om bij het CAO overleg Multimodaal aan te schuiven..
https://www.transport-online.nl/site/11 ... ltimodaal/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vind het desondanks een fijn idee dat ze mijn werkgever weigeren bij de onderhandelingen over de cao waar ik onder val. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Komt er eigenlijk gewoon op neer dat vooral Arriva, Qbuzz niet wil toelaten. Qbuzz wil dus waarschijnlijk wel maar wordt geblokkeerd door een 'kinderachtig' Arriva. Beetje raar dat Arriva eerst nog een mooie video publiceerde waarin ze het personeel bedankte voor de afgelopen jaren maar vervolgens zetten ze dat 'geliefde' personeel een hak :? (gaat trouwens over deze video van Arriva https://youtu.be/RX9tDG7z944)
Schijnt zelfs dat de directie van Arriva Qbuzz niet meer kan luchten of zien... (https://www.ad.nl/dordrecht/vakbonden-w ... ~a55d9e77/). Zie ook dit artikel van vandaag: https://www.ovpro.nl/personeel/2020/02/ ... erknemers/
Schijnt zelfs dat de directie van Arriva Qbuzz niet meer kan luchten of zien... (https://www.ad.nl/dordrecht/vakbonden-w ... ~a55d9e77/). Zie ook dit artikel van vandaag: https://www.ovpro.nl/personeel/2020/02/ ... erknemers/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Arriva heeft beloofd dat ze voor een soepele overgang zouden zorgen bij de concessiewisseling.. geen woord aan gelogen, ze hebben direct hun handen overal van af getrokken. :') _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nu vraag ik mij af, waarom zit Connexxion er niet bij? Die rijden ook twee regionale treindiensten?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten