NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Dat rijdt dus niet meer.
Maar ik dacht dat de laatste keren dat er een vervangende NS-IC tot Emmerich reed het een ICM was, maar dat die sinds de modernisering niet meer toegelaten zouden zijn.
Maar ik dacht dat de laatste keren dat er een vervangende NS-IC tot Emmerich reed het een ICM was, maar dat die sinds de modernisering niet meer toegelaten zouden zijn.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Als je nu met een ICM naar Emmerich rijdt, gaat die kapot ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Ik heb 10 jaar geleden ooit eens meegemaakt dat de ICE tussen Amsterdam en Arnhem plotseling werd vervangen door een ICM.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Ik zet mijn geld toch echt in op vorig decennium. (A)ArrivaBas schreef:Mat '64 was tot minimaal het begin van dit decennium toegelaten in Emmerich.
🍉
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Dat is toch ook zo'n beetje het geval met een ICE? Of ben ik nou wat somber?Suus schreef:Als je nu met een ICM naar Emmerich rijdt, gaat die kapot ;-)
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Het jaar 0 bestaat niet. Een decennium loopt dus van 1 t/m 10. Dus dit decennium loopt van 2011 t/m 2020. (Het nieuwe millennium begon dus ook pas in 2001 en niet in 2000.)Hainje schreef:Ik zet mijn geld toch echt in op vorig decennium. (A)ArrivaBas schreef:Mat '64 was tot minimaal het begin van dit decennium toegelaten in Emmerich.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Decennia lopen wel van xxx0 t/m xxx9: https://xkcd.com/2249
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Ik stel voor om — hoewel dat strikt rekenkundig mogelijk onjuist is — "de jaren tien" als het afgelopen decennium te beschouwen, en het hier verder te hebben over een niet-bestaande trein die niet gaat rijden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Voordat er extra sporen bijgebouwd worden, kan wellicht eerst worden ingezet op alternatieve verbindingen naar Keulen. Zoals misschien Den Haag - R'dam - Antwerpen - Luchthaven Brussel - Luik - Aken - Keulen. Zo wordt er capaciteit vrijgespeeld op de lijn via Utrecht en hebben andere delen van NL (en B) er ook wat aan.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Dat is wel behoorlijk om naar Keulen *trein*
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Alternatieve verbindingen? Dan via Vlodrop-Dalheim graag. Of Groesbeek-Kranenburg, daar valt ook capaciteit vrij te maken.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Een praktische vraag trouwens: Hoeveel goederentreinen zijn er daadwerkelijk gepland voor na het derde spoor? In het Deutschlandtakt zie ik er maar 4 per uur (per richting), en ik kan er met mijn kop niet bij dat daarmee de lijn al vol zou zitten. In theorie kan de ICE tussen Emmerich en Oberhausen rijden in 25 minuten, waarmee je een uursdienst kan rijden op 1 spoor. Dan hou je de twee bestaande sporen over voor de goederentreinen en RE/RRX, maar in mijn optiek heb je dan ruimte voor 8-10 goederentreinen per uur. Dus is er ineens een verdubbeling gepland ten opzichte van het Deutschlandtakt?
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Vanaf R'dam zal de reistijd lager uitkomen dan nu met overstap in Utrecht; ik denk zo rond de 2.40u - 2.45u. Via Utrecht met overstaptijd is nu 2.55u en via Brussel Zuid 3.17u. Vanaf Den Haag zal het wel iets langzamer zijn, maar hoeft dan ook niet meer overgestapt te worden.en-es schreef:Dat is wel behoorlijk om naar Keulen *trein*
En wanneer het spoor tussen Aken en Düren is omgebouwd kan de reistijd waarschijnlijk verder omlaag.
Laatst gewijzigd door OVinspecteur op ma 24 feb 2020, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Kruist de ICE dan in Emmerich? Op dit moment doet ie dat niet (de kruising ligt nu ergens bij Arnhem).Z2N schreef:Een praktische vraag trouwens: Hoeveel goederentreinen zijn er daadwerkelijk gepland voor na het derde spoor? In het Deutschlandtakt zie ik er maar 4 per uur (per richting), en ik kan er met mijn kop niet bij dat daarmee de lijn al vol zou zitten. In theorie kan de ICE tussen Emmerich en Oberhausen rijden in 25 minuten, waarmee je een uursdienst kan rijden op 1 spoor. Dan hou je de twee bestaande sporen over voor de goederentreinen en RE/RRX, maar in mijn optiek heb je dan ruimte voor 8-10 goederentreinen per uur. Dus is er ineens een verdubbeling gepland ten opzichte van het Deutschlandtakt?
In Nederland is de Sofiaspoortunnel de beperkende factor, daar kan elke 10 minuten een trein doorheen maar de plannen om die capaciteit te verhogen liggen er al. Sowieso kan er bij Meteren nog ingevoegd worden de Betuweroute op, dus dan haal je de 8 per uur zo. Er zijn nu 5 rijmogelijkheden per uur (eentje wordt uitgesloten door de RE19), die zitten regelmatig allemaal vol.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Ik zie er vijf? Drie die elk uur aanwezig zijn, elk uur eentje met een hogere snelheid en twee paden die elk 1x/2 uur aanwezig zijn. Samen met de ICE en drie regionale treindiensten zitten we dan op 9 treinen per uur/richting tussen Wesel en Oberhausen. Daar komt nog kruisend verkeer ten noorden van Wesel, de aansluiting van de Oxea Ruhrchemie-fabriek bij Sterkrade en kruisend verkeer in Emmerich van en naar het emplacement bij.Z2N schreef:Een praktische vraag trouwens: Hoeveel goederentreinen zijn er daadwerkelijk gepland voor na het derde spoor? In het Deutschlandtakt zie ik er maar 4 per uur (per richting).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Ik zie er echt maar vier: op Emmerich Grens om :40, :15 en :21, en afhankelijk van het uur om :52 of :54. Daar hoef je dan alleen nog de regionale treinen tussen te sandwichen, 1 keer per uur boven Wesel en 3 (spits 4) keer per uur onder Wesel, en een enkel haventreintje. Ik kan het echt niet geloven dat een uursdienst naar Nederland niet zou passen.
Re: NS schrapt plan IC Keulen: geen capaciteit
Kan het niet zo zijn dat de combinatie Emmerich - Oberhausen en het trajact Oberhausen - Keulen capaciteitsproblemen geeft bij een uurlijkse dienst?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten