Is inderdaad planmatig. Wel lief zijn voor de conductrice op die trein, zij kan er ook niks aan doen dat de trein te laat is door de IC BerlijnMarkHul schreef:In de 14656 gaat zo een SNG rijden ipv SLT.
OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik kwam uit de sprinter uit Groningen toen ik het zag, waar ook een erg lieve conductrice in zat.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht (buurtbus) en Noot/EBS (ReserveerRRReis)
Chauffeur bij Syntus Utrecht (buurtbus) en Noot/EBS (ReserveerRRReis)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Men had beter gewoon geen SNG kunnen aanschaffen voor de Randstad:MetroRET schreef:Wat dat betreft had NS beter SNG ook in 4 en 6 bakken moeten aanschaffen, die 3tjes zijn voor de randstad gewoon veels te klein.
SGM8: 432 zitplaatsen en 792 staanplaatsen, totaal 1224 reizigers.
SLT12: 528 zitplaatsen en 576 staanplaatsen, totaal 1104 reizigers (na inbouw toilet iets minder).
SNG11: 537 zitplaatsen en 451 staanplaatsen, totaal 988 reizigers.
Naast de lagere capaciteit zijn de kleine balkons niet handig voor de korte afstanden tussen de stations.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Maar war had je dan als opvolger van de SGM willen hebben.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Waarom vergelijk je steeds een verschillend aantal bakken? Ik weet wel dat de bakken van SGM langer zijn, maar waarom neem je dan bij SNG en SLT niet hetzelfde aantal?Bemined schreef:Men had beter gewoon geen SNG kunnen aanschaffen voor de Randstad:MetroRET schreef:Wat dat betreft had NS beter SNG ook in 4 en 6 bakken moeten aanschaffen, die 3tjes zijn voor de randstad gewoon veels te klein.
SGM8: 432 zitplaatsen en 792 staanplaatsen, totaal 1224 reizigers.
SLT12: 528 zitplaatsen en 576 staanplaatsen, totaal 1104 reizigers (na inbouw toilet iets minder).
SNG11: 537 zitplaatsen en 451 staanplaatsen, totaal 988 reizigers.
Naast de lagere capaciteit zijn de kleine balkons niet handig voor de korte afstanden tussen de stations.
En zijn er überhaupt wel treinen die planmatig met 8 bakken SGM rijden? 7 zie ik overigens wel geregeld.
Daarnaast denk ik dat de toename aan zitplaatsen wel gewaardeerd wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Wellicht omdat SGM8 net zolang is als SLT12 en SNG11 :Y .
SGM8 = 209,6 meter
SLT12 = 201 meter
SNG11 = 211,1 meter
SGM8 = 209,6 meter
SLT12 = 201 meter
SNG11 = 211,1 meter
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Class 345 natuurlijk Vrijwel even lang als SGM8/SLT12/SNG11 maar met 454 zitplaatsen en 1046 staanplaatsen een capaciteitsmonster. Bevat ook alle technische snufjes waar men bij ProRail opgewonden van wordt zoals ETCS, 25kV en ATO.MetroRET schreef:Maar war had je dan als opvolger van de SGM willen hebben.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Zijn die treinen dan niet zo modulair opgebouwd dat je ook een andere inrichting had kunnen vragen? Of men had Flirts bij moeten bestellen...
Het is een spectrum.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Flirt3xl, zoals in NRW :pos:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
SGM heeft gewoon relatief weinig stoelen omdat de balkons aan de uiteinden van de bakken zo enorm groot zijn. Dat is bij de nieuwere treinen vervangen door de multifunctionele ruimte, die vervolgens met een mindervalidentoilet weer flink is gekrompen en in ieder geval in de Flirt bij NS ook weer deels van normale stoelen is voorzien, zodat er eigenlijk helemaal niet meer zo veel multifunctionele ruimte over blijft.
Overigens gaan de grote deuren van de Flirt3XL ten koste van de ramen, die daardoor niet meer allemaal even breed zijn. Dat levert een beroerde positionering van de stoelen ten opzichte van de ramen op, iets waar de normale Flirt3 meestal geen last van heeft.
Overigens gaan de grote deuren van de Flirt3XL ten koste van de ramen, die daardoor niet meer allemaal even breed zijn. Dat levert een beroerde positionering van de stoelen ten opzichte van de ramen op, iets waar de normale Flirt3 meestal geen last van heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De Flirt3xl is daarintegen wel 9 tot 16 meter langer dan z'n "normale" soortgenoten.
9 voor de drietjes
16 voor de vijfjes
9 voor de drietjes
16 voor de vijfjes
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En daarom smaller dan zijn normale soortgenoten. Maar het is vooral een kwestie van hoe je een trein inricht, en dat is bij de nieuwste generatie sprinters meer op zitplaatsen dan op massavervoer gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Eerder vanavond zag ik op Sloterdijk de 3073 met ICM6 rijden in plaats van het gebruikelijke VIRM. Zal wellicht te maken hebben met de werkzaamheden tussen Utrecht en Ede-Wageningen.
Beul van de blindegeleidelijn
- Visgraatmodel
- Berichten: 630
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
SNG 2339 en 2334 gespot te Delft op rit 4630.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Rit 4630 komt niet in Delft.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Deze week wel, vanwege de werkzaamheden bij Den Haag Centraal. Vanaf NOI doorgelegd als IC naar HS, Delft, Schiedam C. en Rotterdam C.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Maar SNG is niet ongewoon in de [serie=Sprinter|2020|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie]
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Deze week wel. En de 2100 komt deze week ook in Delft. De 1100 en 2400 dan weer niet *O*ArrivaBas schreef:Rit 4630 komt niet in Delft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En vanwege de doorkoppeling heb je deze week dus de Sprintercity Rotterdam Centraal naar Zwolle via Leiden Centraal en Amsterdam Centraal.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En behoudt Den Haag zijn rechtstreekse verbinding met Eindhoven en krijgt er zelfs een met Venlo :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Een terugkerende verbinding
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 5029 rijdt met SNG. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Omdat ee deze week meer materieel nodig is voor de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie], rijden deze al de hele week gemixt met SGM en SNG, mede doordat de [serie=Sprinter|2020|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] juist ingekort is en minder SNG nodig heeft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik wist al wel dat de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] deze week met een mix van SGM en SLT rijden, maar dat er ook nog SNG rijdt, wist ik niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De SNG rijdt alleen vandaag en reed ook al maandag, verder alleen maar SGM en SLT in de planning.
Gister had er ook een DDZ4 mee moeten rijden, maar die is nooit ingezet en er reed een losse SGM3 in die omloop.
Gister had er ook een DDZ4 mee moeten rijden, maar die is nooit ingezet en er reed een losse SGM3 in die omloop.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten