Vanaf heden is het Doorgeefluik gedurende een week weer geopend, daarna sluiten we tijdelijk opnieuw.
Hoewel ik normaal tussentijdse meldingen niet doorgeef, zal ik bovenstaande melding alsnog doorzetten. :pos:
Tevens de uitvraag even op te letten bij Tessa in de SNG; wanneer je iets aparts tegenkomt in haar uitspraak kun je dat hier ook melden. Ik heb een directe lijn met de afdeling die over Tessa gaat en invulling geeft aan de spreekcursussen die ze de komende tijd gaat krijgen. Dat betekent niet dat het dezelfde week nog is opgelost, maar wel dat het direct op de wensenlijst komt te staan.
Dan nog een
Omgekeerd Doorgeefluik:

Er wordt binnen de afdeling Reisinformatie momenteel nagedacht over hoe de TBx-schermen (denk aan TB7, TB14) en PV's (Perron Verwijzers, zoals in de hal van Utrecht Centraal bij de trap naar het perron) het beste ingevuld kunnen worden met maximaal vier tussenliggende stations. In veel gevallen is deze verkorte route goed gevuld, maar soms is deze bijv. ook leeg terwijl de trein nog wel op diverse stations stopt. Uitgangspunt is dat de ruimte zoveel mogelijk wordt benut (maximaal 4 stations), zonder dat de route als 'onlogisch' bestempeld kan worden voor de reiziger.
Destijds is gekozen voor het gebruik van de middellange naam van stations zodat drie stations altijd zouden passen en in sommige gevallen vier stations passen. De huidige logica van InfoPlus is, of eigenlijk zou moeten zijn want er zitten wat bugjes in, dat voor alle treinen behalve stoptreinen en sprinters, de grootste stations gepakt worden (eerst mega en daarna inschuiven). Voor sprinters en stoptreinen worden alléén de knopen getoond en niets anders. Daarbinnen vindt nog wat extra controle plaats. Maar kleinere stations worden dus nooit opgenomen, ook niet als er ruimte is. Daarom zie je vaak lege verkorte routes.
De nieuw bedachte logica zou het volgende stellen: Per station wordt vanaf het betreffende station gekeken welke vier 'belangrijke' stations aangedaan worden. Prioritering op basis van stationtype, waarbij 6 (megastation) de hoogste prioriteit heeft en 0 (stoptreinstation) de laagste. Indien meer dan vier stations gevonden worden, dan vindt vervolgens prioritering plaats op basis van de route waarbij geldt dat dichterbij het huidige station voorrang krijgt op stations verderop de route. De verkorte route wordt bij vleugeltreinen vastgesteld tot en met het splitspunt van het materieel. Voor Sprinters en Stoptreinen geldt dat knooppunt stoptreinstations de hoogste prioriteit hebben, gevolgd door knooppunt sneltreinstations en knooppunt intercitystations. Indien er ruimte overblijft dan volgt aanvulling op basis van 'normale' (voorgaande) logica.
Denkt en redeneert u mee? Wie weet help je de afdeling Reisinformatie een stap verder! :pos: