Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:D'r staan nog wel wat meer maatregelen in:
Klopt maar ik heb die van het boekenweekgeschenk er bewust even uitgehaald omdat je er zondag niet mee mag reizen volgens dit bericht. Hoewel ik denk dat de meesten toch wel thuis zullen blijven.
Verder is het een bericht over "algemene maatregelen".
In een mededeling vanuit eurobahn wordt gemeld dat men aan een plan werkt het treinverkeer "ab nächste Woche zu reduzieren". Dat geldt overigens voor heel Duitsland.
Is landelijk volgens mij, in Zeeland is het ook (met onmiddellijke ingang) ingevoerd.
Bij Syntus ook alleen staat daar bij iedere lijn onder verstoringen, graag achterin instappen. En dus ook bij de buurtbus lijnen welke maar één deur hebben :') of je moet proberen via de schterkwnt over alle stoelen heen de bus in te klimmen (laat staan als daar nof een rolstoel lift zit)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS schreef:Dat is onjuist, de stages en co-schappen van studenten zijn al enkele dagen geleden beëindigd omdat er geen begeleiding meer kan worden geboden.
Een huisgenote van me loopt gewoon nog haar coschappen geneeskunde. Die zullen binnenkort ook wel stopgezet worden, maar voor nu is dat praktisch het enige onderwijs dat door lijkt te gaan aan de UU. Zowel de vakken die ik volg als die ik assisteer gaan volledig op online over, voor zover dat kan.
Was overigens vandaag wel gezelliger dan ooit overdag in de woonkamer: praktisch iedereen zit thuis, want naast het onderwijs stellen ook alle bedrijven waar ik huisgenoten heb werken voor dat je thuis werkt.
ovVeluwe schreef:Ben heel benieuwd wat de Keukenhof gaan doen.
Alle personeel naar huis sturen en uitstel van betaling aanvragen?
Voor de normale toerisme- en reisindustrie is het de vraag hoe lang deze crisis gaat duren. ALS het eind april weer beter gaat, dan is er misschien nog wat van dit jaar te redden. Duurt dit nog tot mei/juni, dan is er een groot probleem. In de zomer draait alles sowieso al op maximale capaciteit, dus daar kan je niet "extra" verdienen om de huidige verliezen goed te maken.
Voor de Keukenhof is er sowieso een groot probleem, want zij zijn alleen open in het voorjaar.
Die reisindustrie krijgt steeds meer klappen. Het aantal landen waarbij er inreisrestricties zijn of totaal niet meer gevlogen wordt, wordt zelfs langer. Ook Bonaire en Curacao zijn aan dat lijstje toegevoegd. KLM schrapt banen, vraagt werktijdverkorting aan en schroeft het aantal vluchten drastisch terug. De iconische 747 van KLM zal in plaats van mei 2021 al eind deze maand met pensioen gaan (in één keer gaan er dan zeven 747's weg), dus ik denk dat die niet heel veel meer van het zomerseizoen verwachten. https://nos.nl/artikel/2327047-klm-wil- ... banen.html
Een gelukje voor KLM dan, zij hebben geen bestelling gedaan voor de 737-Max. Als de coronacrisis inderdaad aanhoudt zou ik mijn geld zetten op een faillissement van Norwegian, zij gingen al slecht, hadden 110 Max'en op bestelling, en nu de vliegtuigen leeg zijn denk ik dat die de zomer niet meer gaan halen.
Die zomer zou trouwens ook nog eens snel kunnen komen, in Noord-Ierland wordt gesproken over een schoolsluiting voor ten minste zestien weken (Guardian). Dat zou dan duren tot ten minste begin juli. :X
Niet dat ik het hele probleem kan overzien, maar wie geen vliegtuigen heeft is op dit moment toch juist spekkoper? Als die dingen bij jou stilstaan zijn het jouw kosten, maar als ze bij Boeing stilstaan krijg je nog wat terug, lijkt me.
Niet een echt OV onderwerp, maar waar komen de financiële problemen van KLM vandaan? Het is een grote speler, maar toch hebben ze langdurig al financiële problemen.
trolly schreef:Niet dat ik het hele probleem kan overzien, maar wie geen vliegtuigen heeft is op dit moment toch juist spekkoper? Als die dingen bij jou stilstaan zijn het jouw kosten, maar als ze bij Boeing stilstaan krijg je nog wat terug, lijkt me.
Maar maatschappijen hebben er wel op gerekend, aanbetalingen gedaan, hun vlootplan op ingericht en sommige maatschappijen hadden de Max al ingebruik voordat het verbod op gebruik werd ingesteld. Ik kan me voorstellen dat dit soort oorzaken impact hebben op de spaarpot van sommige maatschappijen.
sirvinniei schreef:Niet een echt OV onderwerp, maar waar komen de financiële problemen van KLM vandaan? Het is een grote speler, maar toch hebben ze langdurig al financiële problemen.
Wat bedoel je met financiële problemen? De afgelopen jaren heeft KLM gewoon winst gemaakt. Probleem is volgens mij nu een sterke terugval in het aantal reizigers en boekingen.
Karl schreef:Maar maatschappijen hebben er wel op gerekend, aanbetalingen gedaan, hun vlootplan op ingericht en sommige maatschappijen hadden de Max al ingebruik voordat het verbod op gebruik werd ingesteld. Ik kan me voorstellen dat dit soort oorzaken impact hebben op de spaarpot van sommige maatschappijen.
Dat betekent dat ze een forse claim op Boeing hebben, lijkt me. En een tekort aan vliegtuigen zolang alles normaal draait. Maar als je nergens meer heen kan wordt dat gebrek aan toestellen toch juist een voordeel? KLM kiepert de hele overblijvende 747-vloot er deze maand uit. Wat dat betreft lijkt Norwegian me relatief in het voordeel te zijn.
Ja, het gebrek aan Max'en is juist een voordeel; maar ik kan mij voorstellen dat voor maatschappijen die én hebben ingezet op inzet van de Max én nu last hebben van Corona het een lastig 2020 gaat worden.
sirvinniei schreef:Niet een echt OV onderwerp, maar waar komen de financiële problemen van KLM vandaan? Het is een grote speler, maar toch hebben ze langdurig al financiële problemen.
Wat bedoel je met financiële problemen? De afgelopen jaren heeft KLM gewoon winst gemaakt. Probleem is volgens mij nu een sterke terugval in het aantal reizigers en boekingen.
Karl schreef:Maar maatschappijen hebben er wel op gerekend, aanbetalingen gedaan, hun vlootplan op ingericht en sommige maatschappijen hadden de Max al ingebruik voordat het verbod op gebruik werd ingesteld. Ik kan me voorstellen dat dit soort oorzaken impact hebben op de spaarpot van sommige maatschappijen.
Dat betekent dat ze een forse claim op Boeing hebben, lijkt me. En een tekort aan vliegtuigen zolang alles normaal draait. Maar als je nergens meer heen kan wordt dat gebrek aan toestellen toch juist een voordeel? KLM kiepert de hele overblijvende 747-vloot er deze maand uit. Wat dat betreft lijkt Norwegian me relatief in het voordeel te zijn.
Ik weet niet of Norwegian zo heel erg in het voordeel is. Vliegtuigen die niet vliegen (de Max) kosten geld, en daarnaast hadden ze volgens mij al een slechte schuldenpositie en een langeafstandsnetwerk dat niet winstgevend was.
sirvinniei schreef:
VIRM schreef:
sirvinniei schreef:Niet een echt OV onderwerp, maar waar komen de financiële problemen van KLM vandaan? Het is een grote speler, maar toch hebben ze langdurig al financiële problemen.
Wat bedoel je met financiële problemen? De afgelopen jaren heeft KLM gewoon winst gemaakt. Probleem is volgens mij nu een sterke terugval in het aantal reizigers en boekingen.
Z2N schreef:
Die zomer zou trouwens ook nog eens snel kunnen komen, in Noord-Ierland wordt gesproken over een schoolsluiting voor ten minste zestien weken (Guardian). Dat zou dan duren tot ten minste begin juli. :X
Dat lijkt me niet eens een heel onwaarschijnlijk scenario. Ik bedoel, op 23 januari is Wuhan in lockdown gegaan en die lockdown is nu al anderhalve maand gaande. We hopen natuurlijk dat het zich hier veel minder gaat verspreiden nu, maar als we hetzelfde tijdspad volgen zouden we zomaar tot in juni de gevolgen kunnen merken. :X
PHS schreef:Ik heb net geleerd dat de wattenstaafjes ('zwabbers', Engels: swabs) waarmee artsen slijm afnemen om te testen op het coronavirus in het Italiaans tampone, meervoud tamponi heten. En toevallig: wat wij in het Nederlands een tampon noemen, heet in het Italiaans ook tampone. De Italianen krijgen dus letterlijk een tampon in hun mond. Zo, weer wat geleerd :')
Dank je, ik ben al een week op zoek naar die vertaling. Overigens is een tampone ook een stempelkussen en — meer treingerelateerd — buffer. Tamponare betekent dan ook botsen. Een combinatie van beide betekenissen vindt je dan weer terug in het Nederlandse tamponeren.