Durashift schreef:
Nee, káppen met die BEWEGINGSBEPERKINGEN en het groepsdenken dat ontstaan is.. Men zit allemaal in een bubbel van beperkingen..
.. en dan hoor ik op het nieuws een uur later: nou, het gaat weer goed met de IC capaciteit. Er zijn voldoende bedden.. zelfs in Brabant en Limburg..
Ja, wat is het nou?
38 duizend doden, wereldwijd, tot nu toe aan coronavirus, hoorde ik Kees de Kort zeggen op BNR. Schijntje ten op zichte van een reguliere influenza periode.. maar nu moet, kennelijk, de hele wereldeconomie aan gort.. en willen de Italianen en Spanjolen de geldpotten leeghalen.. terwijl het ESM gereed staat voor hen: Maar ja, dán krijgen zij de vraag: wát gaan jullie doen met je schulden.. en da's pijnlijk.. want dat lukte die landen in alle voorbije jaren niet.. terwijl wij hier wel de bezuinigingen hebben moeten verteren (ja, ook die zuidelijke landen hadden het niet best, dat weet ik wel.. maar toch zit er daar financieel iets verkeerd).
Dus, in New York sterven momenteel zoveel mensen dat de lijken daar in koelwagens opgeslagen moeten worden, en je argument om terug naar normaal te gaan bevat het woord 'Spanjolen'? :')
Het feit is dat we nog maar aan het begin van de huidige pandemie staan, en het gaat nu hard.
Op 17 maart waren er 197.000 bevestigde gevallen, op 24 maart 418.000, en momenteel zijn het er 838.000. Waar dit ophoudt weet niemand, maar het beperken van de mobiliteit is zowat het enige wat lijkt te helpen. Dat zorgt voor een economische teruggang, maar een massale ziekte en sterfte doet dat natuurlijk ook.