Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Begin deze maand had ik nog de verwachting dat ik begin april met een nieuwe baan kon beginnen. Toen de maatregelen strenger werden was het even afwachten, maar nu is nog maar de vraag of het ooit gaat gebeuren. Terug naar het sollicitatiebrieven versturen dan maar
De buur die na een skivakantie in Oostenrijk ziek werd, is na twee weken van griep en allerlei aanverwante ellende nu zo goed als hersteld, alleen nog een snotneus. Of het echt Covid-19 was zullen we nooit weten, maar daarmee hebben we in ieder geval nu geen ziektegevallen meer achter onze voordeur. Misschien heeft dat kruis bovenop onze klokkentoren dan toch een beschermende functie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Je zou kunnen overwegen eens naar Rusland te gaan. Kennelijk is daar weinig aan de hand, want Kameraad Poetin kan nog steeds noodhulp naar de VS sturen.
Vakbond CNV wil dat alle lopende aanbestedingen voor het vervoer van passagiers in het openbaar vervoer met minimaal een jaar worden opgeschort. Momenteel lopen er meerdere aanbestedingen voor onder meer het busvervoer in Friesland, West-Brabant, de regio Zaandam en de regio's rond Gouda en Leiden. Ook de treindienst tussen Ede-Wageningen en Amersfoort wordt de komende tijd aanbesteed.
"De coronacrisis en de gevolgen op langere termijn leiden tot grote onzekerheid bij vervoersbedrijven", zegt de vakbond. "Hoe gaat dit allemaal aflopen? Wat betekent dat voor investeringen die nodig zijn? Wij vinden het in deze crisistijd zeer onverstandig om door te gaan met aanbestedingstrajecten, omdat het slecht zal uitpakken voor reizigers en werknemers."
Het CNV wijst erop dat aanbestedingen ook gevolgen hebben voor personeel dat niet op de bus of de trein zit, maar bijvoorbeeld op kantoor. "Door de coronacrisis zullen ov-bedrijven niet meer de financiële ruimte hebben om voor een goed vangnet te zorgen."
Ook binnen NS waart het virus rond, afgelopen week overleed een collega van kantoor aan het virus, vandaag is een machinist van mijn standplaats opgenomen met het virus. Wees verstandig, blijf thuis als het kan en uit de buurt van andere mensen omdat het moet.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Mikos schreef:Ook binnen NS waart het virus rond, afgelopen week overleed een collega van kantoor aan het virus, vandaag is een machinist van mijn standplaats opgenomen met het virus.
:( -o-
Wees verstandig, blijf thuis als het kan en uit de buurt van andere mensen omdat het moet.
Moet dat er elke keer bij? Dat wordt ondertussen al een week of twee geroepen en ik mag aannemen dat dat dus bekend is?
Degenen die zich er al aan houden doen dat al, en dus voegt de boodschap weinig toe. En degenen die er na 100 keer nog schijt aan hebben, hebben dat na 101 keer vast nog steeds...
Ik denk dat het virus overal rondwaart inmiddels. Althans, hier in Brabant kent bijna iedereen wel iemand die op zijn minst in het ziekenhuis is opgenomen (geweest). En zelfs als je met 'milde klachten' thuis kunt uitzieken, is dit virus nog steeds geen pretje.
On a sidenote: als de politiek ballen zou hebben, zou dit natuurlijk een ideale gelegenheid zijn om onze samenleving te 'vergroenen.' Dat vraagt om moed en dappere keuzes, maar het is een ideale gelegenheid om bepaalde bedrijfstakken over de kop te laten gaan. Of is dat heel links? *O*
Tom024 schreef:
On a sidenote: als de politiek ballen zou hebben, zou dit natuurlijk een ideale gelegenheid zijn om onze samenleving te 'vergroenen.' Dat vraagt om moed en dappere keuzes, maar het is een ideale gelegenheid om bepaalde bedrijfstakken over de kop te laten gaan. Of is dat heel links? *O*
Groen wel, links niet bepaald; bij die bedrijven werken ook mensen natuurlijk, en in de huidige situatie is het maar de vraag wat en hoe lang je die mensen hulp kunt bieden.
Sterker nog, het zou me niks verbazen als de steunmaatregelen ervoor zorgen dat bedrijven die in een normale wereld omgevallen waren nu toch kunnen overleven. Denk bijvoorbeeld aan zwakke luchtvaartmaatschappijen, waarvan er de afgelopen jaren al een aantal zijn weggevallen. Maar ook voor Roda JC zou dit wel eens goed uit kunnen pakken: de KNVB zegt er alles aan te willen doen om met 34 clubs deze crisis uit te willen komen, terwijl Roda natuurlijk al jaren aan de rand van de afgrond staat.
Vandaag voor het eerst in 'deze tijd' weer met de trein gependeld. En nou heb ik niet de meest spectaculaire forenzenroute maar het was bizar om de stations en treinen zo stil en leeg te zien, midden op de dag. Het aantal reizigers kon je letterlijk op je vingers natellen.
In de Keolis-Lintjes zijn de hoge gedeeltes in de kop afgesloten zodat de machinisten zonder langs reizigers te hoeven lopen naar de cabine kunnen komen.