Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ICE11 schreef:Elk treinstel moet terug naar de fabriek in Polen voor bijwerkingen, daarom rijden in het Sauerland-Netz talloze reservestellen.
En elk treinstel dat al in Polen was moet nog eens terug vanwege nieuwe problemen. Vanwege dit chaos zijn de reizigersantallen op de obere Ruhrtalbahn inmiddels met 400.000 per jaar gedaald...... :neg:
Voor de liefhebbers, de extra wintersporttrein Oberhausen - Winterberg op de RE57 rijdt op 7 maart en waarschijnlijk ook op 14 maart met loc 218 455 in het Altrot. Dit wegens een defect aan de 218 457.
Wegens een infectie met het Corona-virus bij een van de aanwezige medewerkers in de verkeersleiding in Oberhausen-Osterfeld West zijn twee van de drie ploegen in quarantaine gezet en niet meer inzetbaar. Wanneer het seinhuis bezet is, heeft goederenvervoer voorrang. Dit heeft de volgende gevolgen voor het regionale treinverkeer:
De S9 kan niet meer rijden tussen Essen Hbf en Haltern am See
De RE14 kan niet meer rijden tussen Dorsten en Essen-Steele
De RE44 is volledig opgeheven, deze lijn heeft ook last van een spoorverzakking bij Rheinhausen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ophttps://www.mobil.nrw/corona.html is een aangepaste dienstregeling vanwege het Coronavirus verschenen. De ingangsdatum is per lijn verschillend. De pagina wordt nog voortdurend gewijzigd, bij een refresh staan er soms weer andere wijzigingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Een aantal treindiensten werd door de aangepaste dienstregeling te druk. Genomen maatregelen:
S23 rijdt met dubbele treinstellen.
S68 is sinds gisteren weer gaan rijden, met de normale frequentie van 3x/uur.
RE13 wordt vanaf maandag doorgetrokken van Wuppertal-Oberbarmen naar Hagen Hbf.
Lijkt dat zo, of is thuiswerken voor meer Duitsers geen optie? Je hoort van meer gebieden daar waar inperking van de dienstverlening tot overbevolking in het OV leidt, terwijl NS dacht ik veel extremer gesneden heeft. Zat te denken aan brak internet, relatief minder mensen in de dienstensector etc.
Zeker in NRW zit nogal wat industrie natuurlijk, dat is een sector waarin je over het algemeen een stuk meer mensen hebt die hun werk niet vanuit huis kunnen doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bij ons op het kantoor is het bij voorbeeld zo, dat het netwerk om veiligheidsredenen niet via de privé computer bereikbaar is. Via een notebook dat eigendom van het bedrijf is gaat het wel, maar dat heeft niet iedereen. Dus kan ook niet iedereen thuis werken. Wat mij betreft wil ik ook zo lang als mogelijk naar het kantoor gaan omdat de hele dag thuis zitten daar word ik ook niet blij van (in het Duits "mir fällt die Decke auf den Kopf", maar daar weet ik geen vertaling voor).
Bij Thuiswerken en gezond zijn heb je de optie om nog een ommetje te maken. Bij thuisisolatie zoals bij mij is de tuin het spannendste wat mij kan overkomen.
DB Regio heeft de nieuwe aanbesteding voor de VRR-lijnen S1 en S4 gewonnen en zal op deze lijnen, die zij nu al voorlopig in plaats van Keolis beheerd, tot 2031 rijden.
Eerder was het vaak wel mogelijk maar zulke bestel mogelijkheden zijn vrijweloveral verdwenen sinds de komst van het westfalentarif.
Alleen hier https://www.vrs.de/fahren/fahrplanmedie ... uktauswahl is het nog mogelijk om het spoorboekje van NRW te bestellen. Deze kost €2,- exclusief verzendkosten en daar zou ook één losse kaart bij moetten zitten. Daarnaast staan de kaarten van het S-Bahn netwerk en van NRW ook in de kaft van dit boekje.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wellicht heb ik er ook nog wel een van dit jaar over... Kan me herinneren dat ik er dit jaar al een paar van NRW had meegenomen, maar weet even niet waar ik die gelaten heb. Van 2019 heb ik er in ieder geval hier nog wat liggen (en weet ik waar ze zijn)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Er wordt onderzoek gedaan naar de reactivatie van de spoorlijn Neheim-Hüsten - Sundern. Deze spoorlijn is eigendom van Regionalverkehr Ruhr-Lippe. Vanaf 1972 reed er nog slechts één treinpaar voor reizigers per dag, dat treinpaar verdween op 20 december 1977. Sindsdien rijden er alleen nog maar goederentreinen over deze lijn, voornamelijk voor het vervoer van hout. Bij het onderzoek wordt gekeken naar zes mogelijke stations langs de lijn.
Uitsnede van de European Railway Atlas van deze spoorlijn:
Bij een ander reactivatieproject is er ook nieuws. Bij de reactivatie van Verl - Gütersloh - Harsewinkel wordt nu door Versmold pressie uitgevoerd om de lijn direct of anders zo snel mogelijk van Harsewinkel naar Versmold door te trekken. Over Versmold - Lengerich is vooralsnog geen discussie, dit gedeelte van de spoorlijn is ook in het bezit van een ander bedrijf. Meer op https://www.haller-kreisblatt.de/lokal/ ... ichen.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.