Ik reis nog maar één dag in de week en alleen dan van m'n ouderlijk huis naar mijn eigen appartementje. Paar haltes bus en drie stations met de trein. In de bus ben ik de afgelopen drie weken telkens de enige reiziger, in de trein is het aantal mensen op één hand te tellen in een losse SLT4 of SLT6.VIRM schreef:Nog iets anders: aangezien dit een OV-forum is, ben ik ook wel benieuwd naar de ervaringen in deze tijd van medeforumleden die in het OV werken. Als die dat zouden willen delen, is het een idee om daarvoor een apart topic te hebben/openen?
Coronavirus
-
- Donateur
- Contacteer:
Re: Coronavirus
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Mikos
- Contacteer:
Weliswaar niet met de trein, maar er zijn mensen die onder het mom van 'dagbesteding' lekker met de bus in Amersfoort gaan kijken hoe stil het daar is, of naar de omliggende dorpen om daar het verschil te proeven in de exact hetzelfde gemaakte broodjes van een franchiseketen... Die mensen snappen het concept van "Blijf thuis!" niet.en-es schreef:Ik kan me niet voorstellen dat iemand puur voor de lol met de trein gaat reizen nu. Die mensen zullen er wel zijn maar ik snap dat niet. Wat is er nu leuk aan reizen met de trein?
En ik snap heus wel dat constant thuis zitten een crime is, dat je de neiging hebt om (zeker met lekker weer zoals vandaag) naar buiten te gaan, maar stap dan op de fiets en ga een rondje fietsen, of loop een stuk. Maar zoek de problemen niet op en blijf in je eigen dorp of stad, laat het OV links liggen en blijf weg uit alles waar mensen bij elkaar komen, tenzij je er echt absoluut noodzakelijkerwijs moet zijn. Het is even niet anders.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Oud-beheerder OVNL
Vandaag had ik in het vliegtuig moeten zitten, morgen (lokale tijd) zou ik aankomen in Shanghai.Wubbo schreef:Het is al duidelijk dat er coronapatiënten in Noord-Korea zijn, ondanks dat ze de grens gesloten hebben (nu al maanden).
De kans dat mijn vakantie naar Noord- en Zuid-Korea komende maand doorgaat is ondertussen kleiner dan de kans dat ik de staatsloterij win (en ik doe niet eens mee met de staatsloterij).
Nu ga ik maar gewoon werken de komende weken. Vanuit huis.
- ODRAIL
En waarom zou je deze niet gewoon kunnen plaatsen?Mikos schreef:Ik heb wel een gewone column klaar liggen, maar die gaat over zaken die ik heb meegemaakt in de "normale" situatie , dus ik denk niet dat ik die voorlopig plaats.
Dan kunnen we ook weer iets lezen wat niet met corona te maken heeft.
-
Nou, daarom dus. Het draait allemaal om Corona op het moment, dus we moeten niet doen alsof #deleefe normaal is :Y
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik zou er persoonlijk voor kiezen om 'm wel te plaatsen. Je wordt overal op het nieuws, in de reclames maar ook in supermarkten en door het openbaar vervoer overspoeld met berichten over corona. Uiteraard begrijpelijk, maar dan zou het juist fijn zijn om eens iets anders te lezen. :)Mikos schreef:Ik heb wel een gewone column klaar liggen, maar die gaat over zaken die ik heb meegemaakt in de "normale" situatie , dus ik denk niet dat ik die voorlopig plaats.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Mee eens. Bovendien is die column nu nog een klein beetje actueel, over drie maanden helemaal niet meer. 

- AppleMoose
-
Vanavond in Nieuwsuur een discussie over een intelligente open-up ipv lock-down. :D :pos:
Uit de open brief van de Entrepreneurs Organization:
Andere zijde:Het gaat in Nederland nu vooral over voldoende IC-bedden en het effect van de huidige maatregelen. (..)
Ondernemer Wendy van Ierschot, voorzitter van de Entrepreneurs Organization, vindt dat er veel te veel gefocust wordt op de zorg en te weinig op de economische gevolgen. "Wat gaan we na 28 april doen? Daar moeten we ons nu al op voorbereiden. Er wordt ons niets gevraagd, er wordt niet gevraagd of wij oplossingen hebben. (..)
Ideeën genoeg
Als voorbeeld noemt ze de supermarkten die het in een nacht voor elkaar kregen om op een verantwoorde manier open te blijven. "Waarom is er niet aan de horeca gevraagd hoe zij dat voor zich zouden zien. In Singapore zie je restaurants met tafeltjes uit elkaar en plexiglas ertussen. Dat kan hier ook."
Ook scholen zouden volgens Van Ierschot voldoende ideeën hebben. "Vraag ze wat ze vinden van bijvoorbeeld 's morgens de ene helft van de klas les en 's middags de andere helft, aangevuld met online lessen, ik noem maar wat." Haar organisatie schreef namens meer dan honderd leden een open brief aan het kabinet.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232949 ... -slot.html(..) Epidemioloog Patricia Bruijning begrijpt de ondernemers, maar vindt het te vroeg om alle maatregelen op te heffen. "Op dit moment is dat geen goed idee. Er zijn nog te veel besmettingen. Inhoudelijk is het ook ingewikkeld: want wie laat je dan vrij?(..)
Ook jonge mensen belanden op de IC, zegt Bruijning. "We snappen nog niet waarom dat bij sommigen wel gebeurt. Dus we moeten nog meer leren over het virus om de risicogroepen te kunnen kiezen. Waar trek je de grens? Wat vinden we acceptabel qua ziekenhuisopnamen van jongeren? Dat is een ingewikkelde discussie."
Een samenleving die vooral de kwetsbaren beschermt door hen binnen te houden, noemt Bruijning ondoenlijk. (..) Je kan ouderen niet volledig isoleren. Dat is onmenselijk."
Uit de open brief van de Entrepreneurs Organization:
https://www.entrepreneursorganization.n ... mie-op-ic/Het probleem van intelligente mensen (ook zij die ons land regeren) is dat ze hebben leren denken in lineaire lijnen en scenario’s die zich vaak afspelen binnen een bepaalde bandbreedte, waarbij historische gebeurtenissen vaak gebruikt worden als inspiratie om de materialisering van toekomstige problemen in te schatten. Maar geschiedenis herhaalt zich niet altijd. Soms schrijft ze een nieuw hoofdstuk. De economie wereldwijd compleet lamleggen is een nieuw hoofdstuk, niet te vergelijken met welke voorgaande crisis dan ook. Whatever-it-takes is leuk om te zeggen en iedere politicus zegt het in navolging van Mario Draghi, maar deze voorheen magische woorden kunnen deze crisis niet bezweren.
Evenmin kan de liveblog van de NOS met body count dat, of de dagelijkse updates van Jaap en Diederik. De Tweede Kamer is in paniek: zijn er genoeg bedden? Gaan we het redden? 2400 of toch 3000? Alle aandacht gaat naar 1 KPI lijkt het wel. Als je maar genoeg focust op één probleem, dan lijkt al het andere weg te vallen.
-
Artikel over de opmars van de maffia in Italie tijdens de Coronacrisis:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7159c5f/
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7159c5f/
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
Hans de Boer heeft ook zijn zegje gedaan in WNL op zondag schijnt. Debat is het waard om gevoerd te worden, maar ik ben bang dat je al snel in een ethisch mijnenveld terechtkomt.
Waar ik in Nederland weinig over hoor, maar in Vlaanderen wel: de situatie in verpleeghuizen. In de media wordt erg gefocust op de IC's, maar in de verpleegzorg is het ook kommer en kwel. Gebrek aan materiaal en personeel, deze bewoners zijn feitelijk ten dode opgeschreven.
Waar ik in Nederland weinig over hoor, maar in Vlaanderen wel: de situatie in verpleeghuizen. In de media wordt erg gefocust op de IC's, maar in de verpleegzorg is het ook kommer en kwel. Gebrek aan materiaal en personeel, deze bewoners zijn feitelijk ten dode opgeschreven.
-
WHO: thuis nu eerder besmet dan buiten :') _O-
We kunnen de treinen en stranden weer zorgeloos bestormen dus *O*
We kunnen de treinen en stranden weer zorgeloos bestormen dus *O*
-
- OVNL-beheerder
Op naar Delfzijl!
- Suus
- Contacteer:
Hoho, alleen als we iedereen die ook maar een spoortje van de ziekte vertoont meteen in een opvangcentrum voor zieke mensen ophokken. Dus bouw elk congrescentrum maar om, Ahoy en MECC zijn er al voor geschikt gemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Suus
- Contacteer:
Bij de regionale omroepen lees je wel over individuele verzorgingshuizen waar toch wel het een en ander fout gaat:Tom024 schreef:Waar ik in Nederland weinig over hoor, maar in Vlaanderen wel: de situatie in verpleeghuizen. In de media wordt erg gefocust op de IC's, maar in de verpleegzorg is het ook kommer en kwel. Gebrek aan materiaal en personeel, deze bewoners zijn feitelijk ten dode opgeschreven.
In Sommelsdijk is een kerkdienst uitgelopen in een drama met nu vijf doden en tientallen besmettingen. Zelfs minister De Jonge is nu al langs geweest om polshoogte te nemen: https://www.rijnmond.nl/nieuws/194084/K ... ten-besmet
Maar ook in Heerde is het goed mis, daar zijn 13 personen in hetzelfde verzorgingshuis overleden: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... oor-corona
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Het Sommelsdijk-verhaal was vanavond ook in het NOS-journaal te zien: Linkje (fragment staat er nog niet bij zo te zien).
-
- Oud-beheerder OVNL
Mijn oma zat in een verzorgingshuis daar pal naast. Het is raar om te zeggen, maar ik ben nu blij dat ze vorig jaar is overleden.Suus schreef:Maar ook in Heerde is het goed mis, daar zijn 13 personen in hetzelfde verzorgingshuis overleden: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... oor-corona
- Suus
- Contacteer:
Ja, ik ben ook blij dat mijn oma begin dit jaar is overleden. Ze had al weinig zin in het leven en deze toestand er dan ook nog bij...
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Nu de maatregelen nog langer duren hebben we in ons restaurant besloten weer open te gaan voor afhaal. Dat deden we altijd al 'voor de leuk er bij' maar nu hebben we een speciale menukaart ervoor samengesteld en we bezorgen nu ook boven een bepaald bedrag. We wisten totaal niet wat we konden verwachten maar we merkten dat de mensen helemaal gek werden. De telefoon staat letterlijk roodgloeiend en we hebben zelfs al afhaalreserveringen voor Pasen staan. In twee dagen hebben we geleerd dat we rekening moeten houden met de maximale capaciteit. Ik neem hooguit drie bestellingen per kwartier aan om er enerzijds voor te kunnen zorgen dat er niet teveel mensen tegelijk bij ons zijn, en zodat de keuken het ook nog kan bijbenen. Soms moet ik mensen aan de telefoon zeggen dat ze pas over anderhalf uur kunnen komen afhalen omdat het te druk is. Goed voor de handel, maar we hebben ons een slag in de rondte moeten werken dit weekend :')Durashift schreef:"Waarom is er niet aan de horeca gevraagd hoe zij dat voor zich zouden zien. In Singapore zie je restaurants met tafeltjes uit elkaar en plexiglas ertussen. Dat kan hier ook."
Als we het restaurant weer normaal opendoen voor 'à la carte' kunnen we zo'n zelfde run verwachten omdat mensen echt wel willen. Door de beperkte capaciteit zullen we dan ook heel veel mensen moeten teleurstellen en dat wil je als bedrijf ook niet. Bovendien moeten wij als personeel ook de afstand in acht nemen dus daar ligt ook één van je grenzen van de capaciteit.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Het mooie van dat hele Coronagebeuren is dan wel weer dat we hier eindelijk een beetje Balkanwaardige reistijden per trein krijgen *O*
Ik zou bijna van Eijsden naar Nieuweschans reizen deze week, gewoon voor het vakantiegevoel *O* *trein* *O*

Ik zou bijna van Eijsden naar Nieuweschans reizen deze week, gewoon voor het vakantiegevoel *O* *trein* *O*

- ICE11
Van een collega heb ik net vernomen dat de NL-autoriteiten sinds vanmorgen de grens gedeeltelijk gesloten hebben en de inreis naar NL alleen nog met gegronde reden mag. Bij de NOS, rijksoverheid enz. vind ik echter geen informatie daarover, onze lokale (Duitse) krant bevestigd het wel.
-
Sowieso is het devies om zoveel mogelijk binnen te blijven.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Wat ik in deze kwalijk vind, is dat groepen Duitsers misbruik maken van de open grens en massaal naar (met name) winkelcentra en toeristische trekpleisters in Nederland trekt. Gisteren heeft de gemeente Vaals de weg naar het Drielandenpunt moeten sluiten omdat het er te druk werd met onder andere Duitsers. Het is dus mijns inziens niet onterecht dat Nederland en Duitsland besluiten de grens te sluiten voor grenstoerisme. De maatregel is de deelstaatregering van NRW echter een doorn in het oog, omdat ook de correspondentie tussen ziekenhuizen aan beide zijden van de grens verstoord raakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Heb je daar ook cijfers/percentages bij? (A)ArrivaBas schreef:Wat ik in deze kwalijk vind, is dat groepen Duitsers misbruik maken van de open grens .... Gisteren heeft de gemeente Vaals de weg naar het Drielandenpunt moeten sluiten omdat het er te druk werd met onder andere Duitsers.
-
Bij Enschede was daar vanochtend helemaal niets van te zienICE11 schreef:Van een collega heb ik net vernomen dat de NL-autoriteiten sinds vanmorgen de grens gedeeltelijk gesloten hebben en de inreis naar NL alleen nog met gegronde reden mag. Bij de NOS, rijksoverheid enz. vind ik echter geen informatie daarover, onze lokale (Duitse) krant bevestigd het wel.

Overigens zal Dinxperlo(/Suderwick) wel last gaan krijgen van de sluiting van de grens https://www.gelderlander.nl/aalten/gren ... ~a1c47198/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km