Syntus verliest concessie aan Arriva
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Precies, een dagje bussen rondom Purmerend leert dat Arriva ook heel goede dienstverlening kan bieden, met bij ongeveer elke boom wel een kwartier frequentie naar Amsterdam centraal; mèt moderne bussen.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Ik ben het er wel mee eens dat Arriva al lang geen cowboy meer is op de OV markt.Caspar schreef:Precies, een dagje bussen rondom Purmerend leert dat Arriva ook heel goede dienstverlening kan bieden, met bij ongeveer elke boom wel een kwartier frequentie naar Amsterdam centraal; mèt moderne bussen.
Wel vindt ik ze wel een grijze muis die zich niet echt onderscheiden, bijvoorbeeld in het waterland doen ze wel goed Ov verzorgen, maar met het Ov budget wat er beschikbaar is kan ook mijn buurman een goede dienstregeling in elkaar zetten.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Het is wel waar, het concept in Waterland is nog door NZH ontwikkeld, maar echt niet iedereen kan zomaar een fatsoenlijk netwerk ontwikkelen (ik niet, en mijn buurvrouwen ook niet).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Is het al zo ver? Wat dat ding had al in 2006 of 2007 moeten sluiten maar deed van de zomer nog gewoon dienst :)BR628 schreef:T Zorgen dat de hupacterminal in Ede-Wageningen moest sluiten waardoor al dat vervoer weer via de weg moet, en dan nu bezuinigen op een paar busritjes.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Helaas ja, met ingang van 9 december 2009.webguy schreef:Is het al zo ver? Wat dat ding had al in 2006 of 2007 moeten sluiten maar deed van de zomer nog gewoon dienst :)
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Het conceptBee schreef:Het is wel waar, het concept in Waterland is nog door NZH ontwikkeld, maar echt niet iedereen kan zomaar een fatsoenlijk netwerk ontwikkelen (ik niet, en mijn buurvrouwen ook niet).
het concept is door Rijkswaterstaat bedacht in de vorm van een aparte (bidirectionele) busbaan langs de N 235. Dit heeft zoveel extra reizigers opgeleverd dat het rendabel was om een uiterst fijnmazig busnet in Purmerend op te zetten. Later heeft een vergelijkbare busstrook langs de N 247 ook voor een spectaculaire groei van het aantal OV-reizigers tussen Edam, Volendam, Monnickendam en Marken enerzijds en Amsterdam anderzijds gezorgd. Doordat er ook een aantal toeristische trekpleisters ontsloten wordt, is het zelfs mogelijk om op zondagmiddag een overvolle bus aan te treffen ondanks de giga-frequentie die geboden wordt. Ik denk dat er weinig andere regio's in Nederland zijn waar het busvervoer zo succesvol is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
En toch is Waterland verlieslatend ;)
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Aparte strategie heeft men daar toch bij Arriva
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Ben erg benieuwd of je wat hebt gevondenVinny schreef:Nou ik ga morgen eens zoeken.
oké; formeel heb je nog ruim een uur voordat de dag om is
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Nee, ik heb de hele dag andere dingen gedaan, en ik heb morgen kerstvakantie. Komt dus in januari weer. En anders niet hoor. Ik haal mijn opmerking wel weg als er zoveel commotie over is...playertwo schreef:Ben erg benieuwd of je wat hebt gevondenVinny schreef:Nou ik ga morgen eens zoeken.
oké; formeel heb je nog ruim een uur voordat de dag om is
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Net als al het andere stads- en streek vervoer. In 2003 was het nog de best lopende concessie in het vervoersgebied van de stadsregio Amsterdam.JeePee schreef:En toch is Waterland verlieslatend ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Volgens mij gaat het hier mis. Ik denk dat Vinny en JeePee een iets andere definitie van verliesgevend bedoelen, want ik denk dat Vinny nu gaat beweren dat al het openbaar vervoer in Nederland verliesgevend is, en dat lijkt mij toch niet het geval (de NS schrijft elk jaar zwarte cijfers).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Nou het zou wel wat zijn als Arriva rode cijfers zou schrijven. Dan is binnen no time het bedrijf uit Nederland vertrokken. Ik bedoelde dus: daar rijden de bussen met de hoogste kostendekkingsgraad. Dat houdt in dat de overheidssubsidie relatief het kleinst is ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Reizigersinkomsten + slurpsidie moeten hoger zijn dan je kosten. Duh.. Dat is in Waterland niet het geval. Dat bedoel ik met verlieslatend.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Dus toch rode cijfers voor Arriva.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Ik heb ooit eens gehoord dat de stadsdienst Dordrecht het enige gebied voor Arriva was waar reizigersinkomsten + subsidie > kosten is (wat nu over is tenminste, als ik me niet vergis was dat in GGD ook het geval). Hebben we vast te danken aan bepaalde wijken hier waarvoor de chauffeurs vooraf extra dalkaartjes in moeten slaan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Zat vandaag toevallig in een Arriva-bus (lijn 114 Amsterdam - Hoorn), modern? Wat een gammelbak. De reizigersschermen waren kapot (in hoeverre daar relevante info op staat), achterin een loeiharde lekkende uitlaat, smerige stoelen, op het stopknopje bij mijn stoel zaten heeeeel smerige vlekken en haren, en achterin kon ik mijn gesprekspartner niet verstaan, vanwege het ontiegelijk harde motorgeluid. Arriva :neg:, d'r mag dan wel een Euro 5 (of wat dan ook) op die bus zitten, maar het was te gebrekkig en te smerig voor woorden. Was geloof zo'n Scania-baksel.
Nee, ik mag dan niet van Ambassadors houden, maar dan reis ik toch liever met de Connexxion. Daar worden de bussen tenminste goed onderhouden qua techniek en ook de reinheid van het voertuig (van binnen).
Nee, ik mag dan niet van Ambassadors houden, maar dan reis ik toch liever met de Connexxion. Daar worden de bussen tenminste goed onderhouden qua techniek en ook de reinheid van het voertuig (van binnen).
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat het motorgeluid ook in de "Euro" norm is opgenomen, toch?
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Nee, bedoel er mee aan te geven dat de bus nog zo'n mooie euro5 kan hebben en nog zo modern mag zijn. Maar dat ik dankzij de smerigheid, achterstand in onderhoud en pokkeherrie toch liever in een oudere goed onderhouden bus zit.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Lijkt me in ieder geval iets dat niet lang kan duren. Of je zit met het Veolia-syndroom...JeePee schreef:Reizigersinkomsten + slurpsidie moeten hoger zijn dan je kosten. Duh.. Dat is in Waterland niet het geval. Dat bedoel ik met verlieslatend.
Maar goed, toen enige jaren geleden de OV markt werd geliberaliseerd waren vooral linkse partijen die in de gordijnen klommen: de private partijen zouden "de gewone burger'' gaan uitslurpen. Maar het omgekeerde is eigenlijk gebeurd: de overheid 'parasiteert' op de buitenlandse private partijen die amper tot geen winst kunnen maken. Dat gaat natuurlijk niet goed - op een gegeven moment zullen ze hun biezen pakken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Owja, die maatschappij waarvan de bussen bij bosjes uitbranden door opeenhopingen van vuil in de motorruimteziggy schreef:maar dan reis ik toch liever met de Connexxion. Daar worden de bussen tenminste goed onderhouden qua techniek
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Die bussen die jij bedoelt, hebben Euro-III of IV, maar meer niet.ziggy schreef:Arriva :neg:, d'r mag dan wel een Euro 5 (of wat dan ook) op die bus zitten, maar het was te gebrekkig en te smerig voor woorden. Was geloof zo'n Scania-baksel.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
^^Wie rijdt dan wel met Euro V materieel?
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Volgens mij Connexxion in Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Arriva, RET, GVB, Veolia, Syntus, Qbuzz.. Wat hebben we nog meer?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten