Als dat zo doorgaat verliezen straks ook de cipiers nog hun baan. Is er dan niets meee zeker in dit land? -o-trolly schreef:U roept, wij draaien: meer statistiek *O*
Sommige sectoren worden bijzonder zwaar geraakt door de coronacrisis.
Coronavirus
-
- OVNL-beheerder
Re: Coronavirus
-
In 1940 kwamen de Duitsers verkleed als Marechaussee.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
Toch te druk in treinen, conducteurs heffen ritten op
Conducteurs hebben zaterdag twee treinen op het traject van Rotterdam naar Amsterdam opgeheven omdat het te druk werd in de treinen, bevestigt een woordvoerder van de NS aan NU.nl na berichtgeving van De Telegraaf. Ondanks herhaaldelijke oproepen van de conducteurs, meldden zich te weinig vrijwilligers om de treinen te verlaten. Hierdoor kon de noodzakelijke 1,5 meter afstand in de trein niet meer gegarandeerd worden.
Alle reizigers moesten daarom met assistentie van de politie op station Gouda de trein verlaten. Er zijn geen bekeuringen uitgedeeld, weet de woordvoerder. Een groot gedeelte van de reizigers heeft zich daarna verdeeld over andere treinen. Een aantal koos voor een alternatieve reiswijze.
Meer bij Nu.nl
Conducteurs hebben zaterdag twee treinen op het traject van Rotterdam naar Amsterdam opgeheven omdat het te druk werd in de treinen, bevestigt een woordvoerder van de NS aan NU.nl na berichtgeving van De Telegraaf. Ondanks herhaaldelijke oproepen van de conducteurs, meldden zich te weinig vrijwilligers om de treinen te verlaten. Hierdoor kon de noodzakelijke 1,5 meter afstand in de trein niet meer gegarandeerd worden.
Alle reizigers moesten daarom met assistentie van de politie op station Gouda de trein verlaten. Er zijn geen bekeuringen uitgedeeld, weet de woordvoerder. Een groot gedeelte van de reizigers heeft zich daarna verdeeld over andere treinen. Een aantal koos voor een alternatieve reiswijze.
Meer bij Nu.nl
-
Wat raar als je treinen inkort.
https://treinposities.nl/ritinfo/20200411/4036
https://treinposities.nl/ritinfo/20200411/4038
Van Rotterdam Centraal tot Gouda: Minder zitplaatsen dan normaal.
https://treinposities.nl/ritinfo/20200411/4036
https://treinposities.nl/ritinfo/20200411/4038
Van Rotterdam Centraal tot Gouda: Minder zitplaatsen dan normaal.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
Artikel 33
- Z2N
- Donateur
Zolang er geen nutteloze reizen gemaakt worden is SLT-4 genoeg, maar ik neem aan dat er niet 400 doktoren aan boord waren.
-
Noodzakelijke reizen zijn alweer gedecimeerd tot slegs vir doktoren? :X
- Z2N
- Donateur
Als ik bestuurders van de VVMC mag geloven ga ik er in ieder geval niet van uit dat het alleen maar noodzakelijke reizigers waren, en het gewoon burgerlijke ongehoorzaamheid was.
-
Maar dat is een heel ander verhaal dan "400 doktoren" :Y
-
Tussen Amsterdam en Rotterdam zijn er gewoon teveel treinen geschrapt (de 900, 1000, 9200, 2200 en 2400, dus 9 treinen per uur minder), waardoor iedereen gezellig met de 4000 mee moet (inclusief de reizigers Rotterdam-Utrecht, waar ook 4x/uur een IC is geschrapt). Het verbaast mij ook niet dat de 4000 wel eens te druk wordt.
-
-
2x/uur een SLT-4 is waarschijnlijk nog geen eens 5% van het zitplaatsaanbod van wat normaal op een zaterdag tussen Amsterdam-Rotterdam en Rotterdam-Utrecht aangeboden wordt, dus jouw stelling van dat 2x/uur een enkele SLT-4 tussen Amsterdam-Rotterdam en Rotterdam-Utrecht genoeg is, bestrijdt ik.Z2N schreef:Zolang er geen nutteloze reizen gemaakt worden is SLT-4 genoeg, maar ik neem aan dat er niet 400 doktoren aan boord waren.
-
-
- OVNL-beheerder
Want al deze mensen hebben een vitaal beroep, ja?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Het opvallende is volgens berichten van treinpersoneel juist dat het doordeweeks over het algemeen goed gaat, maar in het weekend juist te druk wordt. Als het probleem 'm in de verplaatsingen met een goede reden zou zitten was eerder het omgekeerde effect opgetreden, dus dat is 't niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
De zorg draait niet bepaald met minder capaciteit in het weekend. En zo nog meer vitale beroepen die gewoon doorgaan in het weekend.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ja, maar er zijn ook noodzakelijke verplaatsingen die in het weekend juist niet plaatsvinden. Bijvoorbeeld werknemers die hun werk niet thuis kunnen doen maar wel gewoon 5 dagen in de week werken.
Vandaar dat ik het omgekeerde effect noemde: met alleen noodzakelijke reizen zou het in het weekend niet drukker maar juist nog iets rustiger moeten zijn.
Vandaar dat ik het omgekeerde effect noemde: met alleen noodzakelijke reizen zou het in het weekend niet drukker maar juist nog iets rustiger moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
-
Ik heb begrepen dat er een groep fietsers in de trein zat die in een andere stad wilden fietsen. Hoe vitaal.Tom024 schreef:Want al deze mensen hebben een vitaal beroep, ja?
-
Voor de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] is een SLT6 normaal qua inzet voor een normaal weekend. Ik ben ook benieuwd of het allemaal reizigers waren die een vitaal beroep hadden, maar het schrappen van vele andere treinen gaat niet helpen.Nitein-Repart schreef:Tussen Amsterdam en Rotterdam zijn er gewoon teveel treinen geschrapt (de 900, 1000, 9200, 2200 en 2400, dus 9 treinen per uur minder), waardoor iedereen gezellig met de 4000 mee moet (inclusief de reizigers Rotterdam-Utrecht, waar ook 4x/uur een IC is geschrapt). Het verbaast mij ook niet dat de 4000 wel eens te druk wordt.
Beul van de blindegeleidelijn
-
^^^^ nou, HC is toch BOA? Lijkt mij prima om die reizigers met fiets een boete uit te schrijven.
Is er geen verbod op fietsen meenemen in de trein? Lijkt mij redelijk ivm de 1,5 meter ruimte. Diegene die een vitale reis moet maken kan ergens toch wel regelen om een fiets op beide stationslocaties te organiseren?
Is er geen verbod op fietsen meenemen in de trein? Lijkt mij redelijk ivm de 1,5 meter ruimte. Diegene die een vitale reis moet maken kan ergens toch wel regelen om een fiets op beide stationslocaties te organiseren?
-
Met een fiets kun je toch juist prima je 1,5 meter afbakenen? Ik zeg iedereen een fiets mee! *O*
Dus:
Is mij niets van bekend, maar ik laat me graag bijpraten.Durashift schreef:Is er geen verbod op fietsen meenemen in de trein?
Dus:
Op welke grond precies? :')Durashift schreef:HC is toch BOA? Lijkt mij prima om die reizigers met fiets een boete uit te schrijven.
Als jij dat voor alle vitale reizigers nou eens organiseert :YDurashift schreef:Diegene die een vitale reis moet maken kan ergens toch wel regelen om een fiets op beide stationslocaties te organiseren?
- trolly
Op dezelfde grond als waarop ze Duitsers terugsturen bij de open grens: "Hier is een bon. U hoeft hem niet te betalen, maar het is beter voor Uw eigen gezondheid als U dat wèl doet. U wilt pinnen".Aking schreef:Op welke grond precies? :')
Laatst gewijzigd door trolly op za 11 apr 2020, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
^^^ sorry, de tijd dat ik iets (kortstondig) met fietsverhuur heb gedaan.. ligt al wat jaartjes achter mij.
-
Het is nooit te laat om terug te gaan naar waar je vandaan komt *O*

En ondertussen gaan de leuten van hier wel allemaal naar de Duitse suup over de grens... Ik vinnut Schandälig!

-
Het is rustig....

-
Niks te klagen toch? Dit is zoals 'men' het wil zien, d8 ik.
- trolly
Hé! Werk jij soms bij de marechaussee tegenwoordig?Aking schreef:Het is nooit te laat om terug te gaan naar waar je vandaan komt *O*
Non oltrepassare la linea gialla
-
Ik denk dat de kans op suicide by the marechaussee realistischer is :') _O-