En verder: Arriva scoorde in de eerste jaren van de concessie rond een 7 en een tijdje zelfs wat daaronder, dus feit is dat Qbuzz eigenlijk nu al beter presteert dan Arriva destijds. En in Groningen-Drenthe scoort Qbuzz echt beter dan Arriva, toen Qbuzz het daar overnam van Arriva zorgde ze ervoor dat het gemiddelde cijfer ten opzichte van 2009 steeg met 0,2 punten. En in de U-OV concessie scoort Qbuzz in de OV-klantbarometer van dit jaar ook niet verkeerd (gestegen van een gemiddeld cijfer 7,6 naar een 7,8). En wat TwynstraGudde in het evaluatierapport over de implementatie van DMG treffend zegt en wat ik helaas ook nog steeds terug zie in dit forum:
(bron: https://www.zuid-holland.nl/publish/pag ... ie_dmg.pdf)De problemen hebben het vertrouwen in Qbuzz geschaad, binnen de provincie maar ook in de regio’s en in de publieke opinie. Wat opvalt, is dat tot op de dag van vandaag het openbaar vervoer in de Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem in het licht van de problematische start wordt bezien. Waar bijvoorbeeld volle bussen en treinen ook wijzen op een groeiend gebruik van het openbaar vervoer (succesvolle uitvoering), wordt het vooral beleefd als een probleem.
Kortom gewoon vooruit kijken en met een objectieve blik (dus de problematische start uit je hoofd zetten en niet vanuit een anti-Qbuzz sentiment) kritisch zijn op wat Qbuzz doet. En ik heb dat al vaker gezegd maar naar mijn mening komt dit forum dan pas écht tot zijn recht als we discussies kunnen hebben op basis van feiten zonder dat mensen maar steeds blijven hangen in anti-Qbuzz retoriek. Gelukkig blijven de meesten hier niet in die retoriek hangen, maar helaas zijn er een paar die steeds in die anti-Qbuzz retoriek blijven hangen waardoor we al langer dan een jaar steeds maar weer een discussie hebben over wie er nu beter is Qbuzz of Arriva... Terwijl het een feit is dat Qbuzz t/m 2026 in DMG blijft rijden en deze discussie eigenlijk weinig zin heeft!