Dat zijn al helemaal achterlijke constructies. Overal in het land mag je 80 op dat soort kruisingen, maar nee, Zuid Holland maakt er 50 van en gooit een drempel en een flitspaal neer. :XMeltrain schreef: Ik heb zelf één keer een verkeersboete gekregen omdat ik op de N218 bij de Spijkenisse niet had gezien dat je bij kruispunten je snelheid moet verlagen tot 50 km/u en ik dus met 62 km/u (na correctie: 59 km/u) door het groene licht reed.
Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
-
Zag het gisterochtend al vrij groot in het regionale deel van de krant staan. Succes met die al langlopende zaakTom98 schreef:Even reclame maken voor mezelf: zoals in mijn onderschrift te lezen valt ben ik jurist in opleiding. In dat kader heb ik met twee vrienden een eigen juridisch adviesbureau. Momenteel hebben we een interessante zaak over een flitspaal die ''op hol geslagen is''. Vandaag is er een artikel geschreven hierover, compleet met foto van mij, mijn collega en de gedupeerde. Artikel is hier te lezen: https://www.destentor.nl/raalte/deze-jo ... ~a21efe47/
(Premium)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Suus
- Contacteer:
Ik druk ouderwetse knopjes tegenwoordig met mijn elleboog in. Gelukkig wordt in Rotterdam bij fiets- en voetgangersoversteekplaats vaak een model toegepast dat je niet fysiek indrukt maar dat reageert op elke vorm van druk. Je kan dus ook je tas er tegenaan drukken.

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- trolly
:Y
Zelf vind ik horizontaal drukken altijd wel lastig, maar als het lukt zit niemand meer met z'n vingers aan zo'n knop :pos:
Zelf vind ik horizontaal drukken altijd wel lastig, maar als het lukt zit niemand meer met z'n vingers aan zo'n knop :pos:
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- OVNL-beheerder
Misschien werkt het ook wel als je er een pan bami tegenaan gooit? (A)
- trolly
Kan dit wellicht helpen? (A)Chrysa schreef:Dat zijn al helemaal achterlijke constructies. Overal in het land mag je 80 op dat soort kruisingen, maar nee, Zuid Holland maakt er 50 van en gooit een drempel en een flitspaal neer. :XMeltrain schreef: Ik heb zelf één keer een verkeersboete gekregen omdat ik op de N218 bij de Spijkenisse niet had gezien dat je bij kruispunten je snelheid moet verlagen tot 50 km/u en ik dus met 62 km/u (na correctie: 59 km/u) door het groene licht reed.
Non oltrepassare la linea gialla
- nvdw
- Donateur
Bij 50 km/uur brandt een verkeerslicht drie seconden geel, bij 80 een seconde langer. Op een druk kruispunt geeft je dat net een beetje winst in je cyclus. Een lagere naderingssnelheid kan op kruisingen ook een boel leed voorkomen.
Wat flitsbeleid betreft kon ik me vroeger ook druk maken. Struikrovers, yadda yadda, ga echte boeven vangen, etcetera ad nauseam. Heeft toch geen zin. Uiteindelijk valt er meestal niks tegen in te brengen. Die bedelbrieven die ik in mijn 17-jarige carrière als rijbewijshouder heb ontvangen waren op een na gewoon mijn eigen schuld.
Die ene was bedoeld voor een ander, want het kenteken was verkeerd gelezen. Op zo’n moment ben ik blij dat het een flitspaal was en geen diender die me ‘op zicht’ heeft bekeurd. In dat laatste geval is er namelijk geen opvraagbare foto om je gelijk aan te tonen.
Mijn laatste was voor 137 gecorrigeerd waar ik 130 mocht. Dat was op de A28, net voorbij Amersfoort en net voorbij het bord ‘einde 100’. Die schaar ik maar onder ‘geluk’ en niet onder ‘pech’.
Wat flitsbeleid betreft kon ik me vroeger ook druk maken. Struikrovers, yadda yadda, ga echte boeven vangen, etcetera ad nauseam. Heeft toch geen zin. Uiteindelijk valt er meestal niks tegen in te brengen. Die bedelbrieven die ik in mijn 17-jarige carrière als rijbewijshouder heb ontvangen waren op een na gewoon mijn eigen schuld.
Die ene was bedoeld voor een ander, want het kenteken was verkeerd gelezen. Op zo’n moment ben ik blij dat het een flitspaal was en geen diender die me ‘op zicht’ heeft bekeurd. In dat laatste geval is er namelijk geen opvraagbare foto om je gelijk aan te tonen.
Mijn laatste was voor 137 gecorrigeerd waar ik 130 mocht. Dat was op de A28, net voorbij Amersfoort en net voorbij het bord ‘einde 100’. Die schaar ik maar onder ‘geluk’ en niet onder ‘pech’.
Feed the childrens
-
Dus het is gewoon lapwerk omdat ze een fatsoenlijke oplossing te duur vinden. Ik had wel gehoopt dat er meer achter zou zitten dan dat. :')
- Meltrain
- Donateur
Ik heb me er ook niet druk om gemaakt. Ik zat zelf fout en weet nu dat ik beter moet opletten (en bij kruispunten voor de zekerheid moet afremmen).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Contacteer:
Voorkomen dat mensen met achterlijke snelheden de kruising op rijden lijkt toch vrij succesvol te zijn. Slechts 10% van de verkeersdoden in Zuid-Holland zijn in 2018 op provinciale wegen gevallen.Chrysa schreef:Dus het is gewoon lapwerk omdat ze een fatsoenlijke oplossing te duur vinden. Ik had wel gehoopt dat er meer achter zou zitten dan dat. :')
Ik weet dat autorijders uit andere provincies altijd moeten zuchten van de inrichting van de wegen in Zuid-Holland, maar al die drempels, turbo-rotondes en snelheidslimieten helpen blijkbaar wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
En dan heb je vast ook de percentages van de andere provinciën bij de hand, om te onderbouwen dat 10% laag is (A) *O*Suus schreef:... lijkt toch vrij succesvol te zijn. Slechts 10% van de verkeersdoden in Zuid-Holland zijn in 2018 op provinciale wegen gevallen.
-
Want 80 op een 80-weg is een achterlijke snelheid ja? :') Er zijn veel gevaarlijkere 80-wegen, dan de N217/N218 waar dit soort kruisingen staan, zoals de vele gebiedsontsluitingswegen met erfaansluitingen en voorrangskruisingen, waar Zuid Holland er een stuk minder van heeft door de hogere verkeersintensiteiten.
-
Spreek je het orakel nou tegen? 

- Suus
- Contacteer:
Op provinciale wegen met veel erfontsluitingen mag je in Zuid-Holland meestal maar 60. Bijvoorbeeld op het Noordeinde (N455) tussen Boskoop en Waddinxveen.Chrysa schreef:Want 80 op een 80-weg is een achterlijke snelheid ja? :') Er zijn veel gevaarlijkere 80-wegen, dan de N217/N218 waar dit soort kruisingen staan, zoals de vele gebiedsontsluitingswegen met erfaansluitingen en voorrangskruisingen, waar Zuid Holland er een stuk minder van heeft door de hogere verkeersintensiteiten.
-
Maar wel doodleuk GOW-markering, terwijl de communicatie van overheden en rijscholen is dat die markering 80 betekent. :N In ieder geval was het idee goed.
Hier in de buurt heb je dit soort wegen: N694, waar je dus doodleuk 80 mag, en waar dus ook de meeste ongelukken gebeuren. Duurzaam Veilig is op papier heel leuk, maar in de praktijk wordt het overal maar halfbakken toegepast omdat de ruimte ontbreekt.
De cijfers per provincie kan ik zo snel even niet vinden, weet je toevallig hoe het in Flevoland is met het percentage verkeersdoden op provinciale wegen?
Hier in de buurt heb je dit soort wegen: N694, waar je dus doodleuk 80 mag, en waar dus ook de meeste ongelukken gebeuren. Duurzaam Veilig is op papier heel leuk, maar in de praktijk wordt het overal maar halfbakken toegepast omdat de ruimte ontbreekt.
De cijfers per provincie kan ik zo snel even niet vinden, weet je toevallig hoe het in Flevoland is met het percentage verkeersdoden op provinciale wegen?
- Suus
- Contacteer:
In 2018 was het in Flevoland 40%, 4 van de 10 doden.
https://stateninformatie.flevoland.nl/d ... d-2018.PDF
https://stateninformatie.flevoland.nl/d ... d-2018.PDF
-
Ik verwachtte wel dat Flevoland het beter zou doen, maar dat het totaal daar zo laag was had ik ook weer niet verwacht.
Dank je voor de link, is een interessant documentje. :pos:

-
In Brabant is het verkeer sowieso een moordkuil, waatdat betreft zijn we wel halve Belgen. Ik krijg zelfs het idee dat alle goede bedoelingen van de provincie ten spijt, het ook aan instelling van de bestuurders ligt in Brabant. Toch te gemakkelijk denken dat de regels niet voor jou bedoeld zijn, dat ze toch niet controleren, en dat je na het derde pilsje toch nog naar huis mag rijden.Chrysa schreef:Hier in de buurt heb je dit soort wegen: N694, waar je dus doodleuk 80 mag, en waar dus ook de meeste ongelukken gebeuren.
Verders ben ik zeer gelukkig met mijn medebrabo's maar dezer instelling mag er toch uitgesleten worden.
Hier had uw onderschrift kunnen staan.
-
Ik weet niet hoe het bij jou in de streek zit, maar bij mij in de gemeente worden er geen nieuwe flitspalen meer geplaatst omdat ze onverzekerbaar bleken omdat allevier de palen die er vroeger stonden gevandaliseerd zijn. _O-
- Z2N
- Donateur
Dat vind ik toch wel een betere volksrebellie dan hier hoor. Op de N11 tussen Alphen a/d Rijn en Zoeterwoude Rijndijk (max 100 km/h) werden in 2018 209 mensen per dag beboet. Dat kon niet langer doorgaan, en dus wordt er nu een trajectcontrole ingevoerd. :')
-
Hier doen ze niet eens aan vaste flitspalen, de reden zou hetzelfde kunnen zijn. Wat wel gebeurt is dat de politie met resultaten van mobiele controles op Facebook paradeert. Daar staan soms resultaten bij waarbij je je afvraagt, hoe krijgt iemand het voor elkaar.
Hier had uw onderschrift kunnen staan.
- AppleMoose
Ik pleit wel voor een Noors systeem; flinke boetes en bij 25 km/u te hard je rijbewijs voor maanden kwijt en je hebt zelfs kans op een celstraf.
Moet de politie hier wel wat doen aan de pakkans :X
Moet de politie hier wel wat doen aan de pakkans :X
En blandning av sött och salt.
-
Want snelheid is het grootste probleem ja? Laat ze liever wat doen aan al die dronken bestuurders en mensen die op hun telefoon zitten, dat is veel gevaarlijker dan iemand die bij zijn volle verstand wat harder rijdt dan op het bordje staat. Maar ja, daarvoor kan je niet makkelijk een flitspaal neerzetten. Ik zie wel iets in het Zwitserse systeem: Hoge boetes in bewoonde gebieden, maar lage boetes voor kleine overtredingen buiten de bebouwde kom en hoge boetes voor alcoholgebruik achter het stuur. Enige nadeel in Zwitserland is dat een telefoon aan het stuur je slechts 100CHF kost.
Kortom: Een vergevingsgezind systeem voor de kleine overtredingen die niet per se erg zijn, maar hoge straffen voor roekeloos gedrag.
Ik dacht trouwens dat mijn dronken mening in het orakeltopic thuishoorde, maar dit topic is er een stuk geschikter voor. :N
Kortom: Een vergevingsgezind systeem voor de kleine overtredingen die niet per se erg zijn, maar hoge straffen voor roekeloos gedrag.
Dat is dezelfde politieregio als hier volgens mij (Amerstreek), wie een stuk minder happig zijn op snelheidscontroles dan hun collega's in Breda. Maar als ze eens ergens staan is het ook meteen goed raak, met al die rechte polderwegen. Bij ons in de gemeente hebben vrijwel alle doorgaande wegen een V85 (de snelheid die 85% van het verkeer rijdt. Wanneer deze dichtbij de maximumsnelheid ligt heb je als verkeerskundige je werk goed gedaan.) tussen de 85 en 90km/h. Waarop ik me dan afvraag of dat per se erg is, want ongelukken gebeuren er niet omdat fietsers en voetgangers een eigen fietspad hebben. Des te meer hoor ik echter verhalen van de horeca-eigenaars in Drimmelen, welke na elke werkdag zich bij een van de restaurants lam gaan zuipen om na te praten, waarna ze allemaal in de auto naar huis stappen.JordiBrabant schreef: Wat wel gebeurt is dat de politie met resultaten van mobiele controles op Facebook paradeert. Daar staan soms resultaten bij waarbij je je afvraagt, hoe krijgt iemand het voor elkaar.
Ik dacht trouwens dat mijn dronken mening in het orakeltopic thuishoorde, maar dit topic is er een stuk geschikter voor. :N
- AppleMoose
Ook alcohol treedt men streng op daar met hoge boetes, rijbewijs afnemen en celstraffen. De Noorse aanpak heeft in ieder geval voor een flinke daling in het aantal verkeersdoden gezorgd. Maar zoals gezegd, alles hangt wel af van de pakkans. Geldt ook voor niet handsfree bellen etc.
En blandning av sött och salt.