Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Dat kan, ja, maar voor zover ik begrepen heb gaat dat niet gebeuren.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Er zijn geen bezwaren ingediend. De gunning aan Transdev is definitief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Het is dus Transdev-initief (sorry, te veel zelfisolatie...)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Per toeval kwam ik deze presentatie tegen over de plannen van Transdev voor de nieuwe concessie. Onder andere het vervoerplan voor fase 2 en het materieel zijn erin te vinden. Erg interessant.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Mooi gevonden!
En zo te zien komt er weer net als vanouds een lijn 4 naar Nieuw-Loosdrecht :D En ook weer als vanouds een verbinding van Sportpark naar Zuid. Positief, op de lagere frequentie na dan.
Ben wel benieuwd wat ze dan gaan herinrichten aan de Kerkbrink. En ik ben ook benieuwd of Blaricum Carpool eindelijk heringericht wordt zoals een paar jaar geleden gepresenteerd werd door de provincie. Is echt hard nodig, want het is een fijne overstaphalte, maar belabberd ingerichte halte.
En waarom komen er laadpalen in de Hilversumse remise? Ik dacht dat die volgend jaar dichtging? De gemeente gaat daar in ieder geval nog steeds vanuit...
Verder jammer van de Ebusco's, maar gelukkig komen er ook elektrische Citea's en MidCity's :)
En zo te zien komt er weer net als vanouds een lijn 4 naar Nieuw-Loosdrecht :D En ook weer als vanouds een verbinding van Sportpark naar Zuid. Positief, op de lagere frequentie na dan.
Ben wel benieuwd wat ze dan gaan herinrichten aan de Kerkbrink. En ik ben ook benieuwd of Blaricum Carpool eindelijk heringericht wordt zoals een paar jaar geleden gepresenteerd werd door de provincie. Is echt hard nodig, want het is een fijne overstaphalte, maar belabberd ingerichte halte.
En waarom komen er laadpalen in de Hilversumse remise? Ik dacht dat die volgend jaar dichtging? De gemeente gaat daar in ieder geval nog steeds vanuit...
Verder jammer van de Ebusco's, maar gelukkig komen er ook elektrische Citea's en MidCity's :)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Wat gaat er op de 320 rijden?
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik neem aan dat die Ebusco's bedoeld zijn voor de 320 aangezien de bestelde Citea's wel erg kort zijn ;)
Edit: oh wacht, ook 11,5 meter Citea's, maar 17 stuks lijkt me zwaar onvoldoende voor de 320, helemaal omdat de frequentie ook nog omhooggaat.
Edit: oh wacht, ook 11,5 meter Citea's, maar 17 stuks lijkt me zwaar onvoldoende voor de 320, helemaal omdat de frequentie ook nog omhooggaat.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Er hangt nog een beetje een slecht imago aan Ebusco, omdat bepaalde bussen deels in China gebouwd worden. Echter bestelt Transdev de Ebusco 3.0. Dit type bus wil Ebusco volledig in Deurne bouwen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Het zal mij een worst wezen waar Ebusco ze bouwt (al prefereer ik wel eigen land natuurlijk, maar het is geen must): ik vind het gewoon geen mooie en geen prettig rijdende bussen.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Alle huidige Ebusco’s worden gewoon in China gebouwd. Van de 3.0 moet volgend jaar het eerste prototype in München gaan rijden. Wel een risico om zoiets gelijk in 37 voud aan te schaffen.ArrivaBas schreef:Er hangt nog een beetje een slecht imago aan Ebusco, omdat bepaalde bussen deels in China gebouwd worden. Echter bestelt Transdev de Ebusco 3.0. Dit type bus wil Ebusco volledig in Deurne bouwen.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Was al een tijdje benieuwd wat voor bussen er zouden komen. Het nieuwe lijnennet heb ik al een aantal weken geleden kunnen bekijken via intranet en opzich ben ik het wel eens met de routewijzigingen.
Opvallend ook inderdaad dat de huidige stalling op de Larenseweg toch lijkt te blijven (volgens het vervoersplan dan). Er wordt in het hier geplaatste document niet gesproken over stallingen/locaties maar er wordt ook een nieuw adres genoemd in Huizen als stallingslocatie. In datzelfde rijtje met adressen staat ook een adres tussen van een touringcarbedrijf, wat waarschijnlijk de nieuwe onderaannemer wordt in de concessie. Denk dat ze daar nog niet helemaal uit zijn en dat dat later bekend gemaakt zal worden.
Edit: de bedoelde adressen zijn er toch wel in te vinden onder ''Laadlocaties''.
Opvallend ook inderdaad dat de huidige stalling op de Larenseweg toch lijkt te blijven (volgens het vervoersplan dan). Er wordt in het hier geplaatste document niet gesproken over stallingen/locaties maar er wordt ook een nieuw adres genoemd in Huizen als stallingslocatie. In datzelfde rijtje met adressen staat ook een adres tussen van een touringcarbedrijf, wat waarschijnlijk de nieuwe onderaannemer wordt in de concessie. Denk dat ze daar nog niet helemaal uit zijn en dat dat later bekend gemaakt zal worden.
Edit: de bedoelde adressen zijn er toch wel in te vinden onder ''Laadlocaties''.
Laatst gewijzigd door Frank93 op wo 15 jul 2020, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Begrijp ik goed dat Naarden en Muiderberg teruggaan naar 1x/u dal en spits, net als de as Bussum-Laren-Eemnes? Dat zouden toch wel behoorlijke verslechteringen zijn, dus ik denk dat ik iets mis :o
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
VDL heeft nog een serietje staan ergens...Vistaus schreef: MidCity's :)
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Lijn 321 naar Amsterdam Zuid?
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid. Bovendien vraag ik me af of men überhaupt nog meer haltes in het gebied wil gaan bedienen en of daarom dat extra stuk via de A10 dan wel zinvol is, ook voor de reizigers vanuit Muiden en Huizen.
Ik zou het logischer vinden als weer een dagdekkende verbinding naar Zuidoost ingevoerd wordt. Overigens vraag ik me af, met de plannen voor 12 bussen per uur in de spits, of corridorverbindingen tussen Muiden en Amsterdam in afstemming met Keolis (vanuit Hilversum naar station Amstel en vanuit Almere naar station Bijlmer ArenA) wellicht logisch zijn, waarbij vervoerbewijzen en abonnementen wederzijds geaccepteerd worden. Dat zou vervoerkundig een voordeel opleveren, omdat het aantal effectieve reismogelijkheden door de afstemming verhoogd kan worden en door de vaste routes ook de omlopen efficiënter ingedeeld kunnen worden.
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid. Bovendien vraag ik me af of men überhaupt nog meer haltes in het gebied wil gaan bedienen en of daarom dat extra stuk via de A10 dan wel zinvol is, ook voor de reizigers vanuit Muiden en Huizen.
Ik zou het logischer vinden als weer een dagdekkende verbinding naar Zuidoost ingevoerd wordt. Overigens vraag ik me af, met de plannen voor 12 bussen per uur in de spits, of corridorverbindingen tussen Muiden en Amsterdam in afstemming met Keolis (vanuit Hilversum naar station Amstel en vanuit Almere naar station Bijlmer ArenA) wellicht logisch zijn, waarbij vervoerbewijzen en abonnementen wederzijds geaccepteerd worden. Dat zou vervoerkundig een voordeel opleveren, omdat het aantal effectieve reismogelijkheden door de afstemming verhoogd kan worden en door de vaste routes ook de omlopen efficiënter ingedeeld kunnen worden.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Hier staan ze te koop. Toen ik een paar maanden geleden in Heerenveen was stonden er ongeveer 20 nog. Genoeg voor Transdev, en VDL is (een deel) van die bussen af.Littlebusdriver schreef:VDL heeft nog een serietje staan ergens...Vistaus schreef: MidCity's :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Huizen heeft die nog niet natuurlijk en daarvandaan is via de snelweg rechtstreekser dan een omweg via Hilversum. Lijkt daarmee meer op een combi van een hogere frequentie op Hilversum - Huizen met een extra bestemming vanuit Huizen.TLP schreef:Lijn 321 naar Amsterdam Zuid?
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
De frequentieverlagingen op lijn 108, 109 en 110 zijn wel jammer, maar misschien zijn de reizigersaantallen erg laag?
Een ander nadeel vind ik het opheffen van lijn 107, vooral omdat een deel van Bussum daarmee zijn busverbinding naar het Tergooi Ziekenhuis verliest.
Positief vind ik de verlenging van lijn 100 naar Hilversum Sportpark, zodat Huizen een verbinding met het ziekenhuis in Hilversum krijgt.
Ook is het mooi dat lijn 106 door de Horstermeerpolder gaat rijden. Het traject via de Kortenhoefsedijk en Vreelandseweg is landschappelijk veel fraaier, maar de Horstermeerpolder heeft een groter reizigerspotentieel.
Kortenhoef en 's-Graveland verliezen hun busverbinding met Bussum, maar krijgen er een met Weesp voor terug. Die voor- en nadelen kun je wel redelijk tegen elkaar wegstrepen.
Een ander nadeel vind ik het opheffen van lijn 107, vooral omdat een deel van Bussum daarmee zijn busverbinding naar het Tergooi Ziekenhuis verliest.
Positief vind ik de verlenging van lijn 100 naar Hilversum Sportpark, zodat Huizen een verbinding met het ziekenhuis in Hilversum krijgt.
Ook is het mooi dat lijn 106 door de Horstermeerpolder gaat rijden. Het traject via de Kortenhoefsedijk en Vreelandseweg is landschappelijk veel fraaier, maar de Horstermeerpolder heeft een groter reizigerspotentieel.
Kortenhoef en 's-Graveland verliezen hun busverbinding met Bussum, maar krijgen er een met Weesp voor terug. Die voor- en nadelen kun je wel redelijk tegen elkaar wegstrepen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Het gaat mij er met name om dat lijn 321 onderweg naar Amsterdam Zuid nogal dicht langs station Amstel zou rijden. Daar kan overgestapt worden op de metro naar de Zuidas, iets wat nu natuurlijk ook al mogelijk is.Daniel schreef:Huizen heeft die nog niet natuurlijk en daarvandaan is via de snelweg rechtstreekser dan een omweg via Hilversum. Lijkt daarmee meer op een combi van een hogere frequentie op Hilversum - Huizen met een extra bestemming vanuit Huizen.TLP schreef:Lijn 321 naar Amsterdam Zuid?
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid.
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik vind het plan aardig netjes overkomen. Ik was voorbereid op een stuk slechter met de eisen die gesteld werden.
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
En 106 naar 6Suus schreef:Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.
Ik vind de stadsdienst van Hilversum wel erg mager. Zeker omdat een groot deel ook nog eens servicenet wordt (wat in Doetinchem tot steeds grotere afbraak heeft geleid)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Vanuit Huizen gezien is via Amstelstation naar station Zuid best wel om. Met een rechtstreekse bus over de A10 kun je zeker 5 en misschien wel 10 minuten tijdwinst behalen.TLP schreef:Het gaat mij er met name om dat lijn 321 onderweg naar Amsterdam Zuid nogal dicht langs station Amstel zou rijden. Daar kan overgestapt worden op de metro naar de Zuidas, iets wat nu natuurlijk ook al mogelijk is.Daniel schreef:Huizen heeft die nog niet natuurlijk en daarvandaan is via de snelweg rechtstreekser dan een omweg via Hilversum. Lijkt daarmee meer op een combi van een hogere frequentie op Hilversum - Huizen met een extra bestemming vanuit Huizen.TLP schreef:Lijn 321 naar Amsterdam Zuid?
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid.
Alleen het laatste stuk tussen de A10 en station Zuid is nogal omslachtig. Volgens mij kun je daarom beter de bus tot station RAI laten rijden, waar een overstap op is op twee metrolijnen naar station Zuid.
Ik vermoed dat het lijnnummer 6 gebruikt wordt voor de korte ritten tot Kortenhoef en het lijnnummer 106 voor de doorgaande ritten naar Nederhorst den Berg en Weesp.sirvinniei schreef:En 106 naar 6Suus schreef:Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.
Ten opzichte van de huidige situatie zijn er geen verslechteringen in het lijnennet (maar misschien wel qua frequenties). Volgens mij heeft Transdev ook een iets andere definitie van Servicenet dan Arriva.sirvinniei schreef: Ik vind de stadsdienst van Hilversum wel erg mager. Zeker omdat een groot deel ook nog eens servicenet wordt (wat in Doetinchem tot steeds grotere afbraak heeft geleid)
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 16 jul 2020, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Lijn 321 vertrekt niet vanuit Hilversum maar vanuit Huizen.Daniel schreef:Huizen heeft die nog niet natuurlijk en daarvandaan is via de snelweg rechtstreekser dan een omweg via Hilversum. Lijkt daarmee meer op een combi van een hogere frequentie op Hilversum - Huizen met een extra bestemming vanuit Huizen.TLP schreef:Lijn 321 naar Amsterdam Zuid?
Echt logisch vind ik die wens niet, Hilversum heeft tenslotte al een directe treinverbinding met Amsterdam Zuid.
De buslijnen die binnen 'agglomeraat' Hilversum blijven, krijgen een een stadsnummer. Dus lijn 104 wordt lijn 4, lijn 105 wordt lijn 5 en de korte ritten van lijn 106 (Hilversum - Kortenhoef) worden lijn 6. Het servicenet wordt enkel ingevoerd op lijnen 2 en 3.sirvinniei schreef:En 106 naar 6Suus schreef:Vraag mij nu wel af waarom 108 en 109 niet worden omgenummerd in respectievelijk lijn 8 en 9.
Ik vind de stadsdienst van Hilversum wel erg mager. Zeker omdat een groot deel ook nog eens servicenet wordt (wat in Doetinchem tot steeds grotere afbraak heeft geleid)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Mooie plannen! Ik vind het juist logisch om lijn 321 naar Amsterdam Zuid te laten rijden en niet naar Amstelstation of RAI. Bij Zuid kun je immers hoogfrequent overstappen richting Schiphol en Leiden en dat kan weer niet bij de andere stations, dan zadel je de reizigers alsnog op met een extra overstap.
Wel vraag ik mij af of lijn 321 wel via Muiden gaat rijden, maar ik heb de plannen gisteravond dan ook slechts even snel doorgebladerd, dus wellicht heb ik hier en daar nog iets gemist. :)
Wel vraag ik mij af of lijn 321 wel via Muiden gaat rijden, maar ik heb de plannen gisteravond dan ook slechts even snel doorgebladerd, dus wellicht heb ik hier en daar nog iets gemist. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten