Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Z2N
Donateur

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ondertussen komt er hier morgen weer een boeiende persconferentie. De NOS meldt dat we morgen waarschijnlijk gaan horen dat op korte termijn de kappers weer open mogen, evenals de horeca.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Het spoorboekje is terug!

Zonder gekheid, als de middelbare scholen weer gaan beginnen gaat het echt veel drukker worden in het OV. Voordat dat van start kan gaan zal er toch een oplossing gevonden moeten worden: mondkapjes, plexiglas, wellicht andere dingen. Aan de andere kant: prettig dat er perspectief geboden gaat worden, dan communixeer je als kabinet toch een heel andere boodschap.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef:Ondertussen komt er hier morgen weer een boeiende persconferentie. De NOS meldt dat we morgen waarschijnlijk gaan horen dat op korte termijn de kappers weer open mogen, evenals de horeca.
De eerste dag dat de horeca weer open is zul je er toch op tijd bij moeten zijn om nog een biertje te bemachtigen vrees ik. :D
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Zelfde verhaal met de kappers natuurlijk, ik pleit voor een nationaal moment om afscheid te nemen van de coronakapsels. :mrgreen:
Flickr!
Aking

Bericht door Aking »

Tegen de tijd dat de Coronaellende voorbij is zal ik de 56 cm inderdaad al wel weer voorbij zijn denk ik :o maar daar heb ik geen kapper voor nodig *O*
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Misschien kun je Suus om advies vragen, die heeft mij ook op het spoor gezet van goede shampoo. (A)
en-es

Bericht door en-es »

Ben blij als ik weer naar de kapper mag. Ben wel benieuwd naar een kapperszaak die corona-proof is.
Hainje

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Zelfde verhaal met de kappers natuurlijk, ik pleit voor een nationaal moment om afscheid te nemen van de coronakapsels. :mrgreen:
Ben eigenlijk wel tevreden met mijn coronakapsel. Heb overigens in de afgelopen twee weken evenveel positieve opmerkingen over mijn kapsel gehad als in de 36 jaar ervoor. 8-)
Aking

Bericht door Aking »

Lang haar is dan ook de shizzle aah Mattie! *O*
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik ga 2x/jaar naar de kapper en ik ben in februari nog geweest, dus wat mij betreft mogen de kappers nog wel even gesloten blijven. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Afgelopen vrijdag heeft de kapper nog mijn afspraak afgebeld, maar omdat ik met het OV naar de kapper ga moet ik voorlopig nog even afwachten. Overigens heb ik het de laatste keer nietsvermoedend iets korter laten knippen dan gebruikelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Lang haar is dan ook de shizzle aah Mattie! *O*
Ik zit wel te overwegen mijn haar te laten groeien voor Stichting Haarwensen.
Aking

Bericht door Aking »

Ik zeg doen! :Y
Laatst gewijzigd door Aking op di 05 mei 2020, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift

Bericht door Durashift »

Z2N schreef:(..) De NOS meldt dat we morgen waarschijnlijk gaan horen dat op korte termijn de kappers weer open mogen, evenals de horeca.
Ja, d'r is al van alles gelekt om het volk een beetje 'lekker te maken'.. maar morgenochtend vallen de besluiten pas. Vorige keer was er ook een hogere verwachting dan dat meneer Rutte daadwerkelijk toestond.

Daarnaast, de horeca is al open.. voor wat betreft afhalen en bezorgen. :wink:
Volgende stap is dus toestemming geven voor buiten horeca (terras). Binnen zitten op een regenachtige dag.. dát mag nog niet.
trolly

Bericht door trolly »

Dat kan voorlopig ook helemaal niet, want geen regen 8-)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM

Bericht door VIRM »

Het lekken van die maatregelen om het volk 'lekker' te maken zou wellicht bij de strategie van het kabinet kunnen horen. Net zoals luisteren naar de publieke opinie: er was kritiek op het uitblijven van perspectief, en nu komt er dus een spoorboekje voor het versoepelen van de maatregelen.
Beul van de blindegeleidelijn
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

https://nos.nl/artikel/2332969-vanaf-1- ... rvoer.html
Het hoge woord is eruit: Vanaf 1 juni geldt een mondkapjesplicht in het OV. Niet-medische mondkapjes zijn het minimum. Tevens wordt de dienstregeling na Pinksteren weer genormaliseerd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd

Bericht door dennistd »

Met dat soort mondkapjes wordt de chauffeur nog altijd niet voldoende beschermd tegen voorin instappende reizigers lijkt me, dus het achterin instappen zal nog wel blijven voorlopig.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Volledige bescherming biedt geen enkel mondmasker, maar een vorm van bescherming beperkt het risico al wel. En anders wordt het misschien tijd om plexiglas-platen te plaatsen rond de cabine van de chauffeur, zoals in veel buitenlandse grote steden gebruikelijk is. Op die manier kan er weer ingangscontrole en kaartverkoop plaatsvinden.
Flickr!
Pascal1998
Contacteer:

Bericht door Pascal1998 »

Eens, alleen over het achterin instappen, dat maakt mij toch niet uit, kan altijd al achterin erin, want open-deurbeleid in Almere.

Ben alleen heel benieuwd welke personen er geen mondkapje dragen in de 1ste week van juni omdat ze onder een steen hebben gelegen en dit niet weten, of geen nieuws hebben gelezen (althans als je dit goed communiceert, moet dit gewoon goed gaan, maar dan moet er wel per deze week meteen een campange zijn)
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
rvcnl

Bericht door rvcnl »

Of er genoeg chauffeurs beschikbaar zijn voor een volledige dienstregeling is inderdaad een goede vraag.
Maar ik vraag me ook wel af of een volledige dienstregeling ook al nodig is.
Als universiteiten en hogescholen nog niet open gaan lijkt me dat niet. Met de nadruk op als..
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik heb vooral praktische vragen: waar kunnen we mondkapjes kopen, zijn er voldoende beschikbaar en na hoeveel tijd moeten we ze vervangen?
rvcnl schreef: Maar ik vraag me ook wel af of een volledige dienstregeling ook al nodig is.
Een volledige dienstregeling rijden (m.u.v. scholierenlijnen) zorgt er ook voor dat het aantal reizigers beter verspreid wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Pascal1998
Contacteer:

Bericht door Pascal1998 »

rvcnl schreef: Maar ik vraag me ook wel af of een volledige dienstregeling ook al nodig is.
Als universiteiten en hogescholen nog niet open gaan lijkt me dat niet. Met de nadruk op als..
Ja, hoogstwaarschijnlijk gaan de middelbare scholen op 2 juni open, om een maand later weer zomervakantie te hebben, dit blijft gewoon staan. Daarnaast gaat de regel blijf thuis omgezet worden in blijf thuis maar alleen bij ziekte. Dus is de normale dienstregeling weer nodig

Het OV rijdt tijdens de zomervakantie minder wegens de zomerdienstregeling.

Op 1 september kan het zijn dat de hoge scholen en universiteiten weer opengaan. Dan heb sowieso je de normale dienstregeling wel nodig.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Het zal een kwestie van maatwerk zijn. De bussen en trams van en naar de Uithof zijn nu zo goed als leeg overdag, maar de scholierenlijnen die in Zeeland en over de Houtribdijk rijden zijn in juni wel weer nodig.
Flickr!
Plaats reactie