Reizigers die van Heyendaal naat Nijmegen moeten, zullen er echt geen probleem mee hebben dat de 10 en 300 aparte nummers hebben. Die stappen gewoon in de eerstvolgende bus die er langs komt. Ze gaan immers allemaal naar het CS.sirvinniei schreef:Eigenlijk moeten alleen reizigers van Heyendaal naar Lent/Huizen/Bemmel beter opletten. Voor reizigers tussen Heyendaal en Nijmegen wordt het juist makkelijker: een lijnnummer minder voor de verbinding richting de campus. Ik vind veel andere routevarianten van lijn 300 (zoals de oude 325) ongemakkelijker.- Hoe zou je lijn 300 en 10 willen samenvoegen? Beide lijnen hebben dan wel exact dezelfde route, ik ben bang dat er veel verwarring gaat ontstaan onder reizigers, omdat de ene rit dan wel doorrijdt naar Arnhem, maar de ander weer niet. Het feit dat beide lijnen andere begin-/ eindpunten hebben, maakt het gebruik van verschillende lijnnummers een stuk duidelijker voor de reiziger.
Qua materieel wordt het alleen wat problematischer, je kan lastig dubbelgelede bussen op de hele lijn inzetten.
Voor reizigers die verder willen wordt het echter wat lastiger, doordat op de DRIS door de vele aantal bussen niet altijd de eerstvolgende voorbij Nijmegen CS staat, waardoor ze dan op een vertrekstaat moeten kijken hoe lang het duurt. Als je dan tussen al die ritten moet gaan zoeken welke het correcte lettertje voor doorrijden heeft, wordt dat niet zo overzichtelijk. Helemaal niet voor mensen die wat mindere ogen hebben, omdat die lettertjes vaak erg klein erop staan en dus voor sommigen slecht leesbaar zijn. Laat het dus lekker aparte lijnen blijven.
Tel daarnaast overigens op dat lijn 10 eigenlijk geen vaste dienstregeling heeft in de ochtendspits, maar direct vertrekt zodra die vol is. Ook vertrekt die op een ander perron in Nijmegen CS om de reizigers meer te spreiden (vooral zodat die enorme stroom studenten niet voor alle bussen langs hoeft). Als je deze dan onder hetzelfde lijnnummer stopt, wordt het daar een chaos, omdat de ene 300 naar Heyendaal dan op het busstation stopt en de andere weer op die aparte bushalte langs de busbaan stopt. Dat is zeer onduidelijk...
Het enige wat ik zou veranderen is de doordeweekse avonddienstregeling. Nu rijdt 's avonds (tot 21:45) lijn 10 nog elk half uur, terwijl lijn 300 dan ingekort is tot Nijmegen CS. Ik zou die ritten van lijn 10 dan schrappen en in plaats daarvan lijn 300 doorsturen naar Heyendaal.