Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Overigens lijkt mij een appgroep met 200 mensen echt verschrikkelijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Zwakke reactie van de JOVD eerlijk gezegd. En spijtig genoeg zal dit niet de laatste keer zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift

Bericht door Durashift »

Kennelijk kon een lid van de concurrent gewoon meedoen in die appgroep. :X
Hugo Westerlaken is opgestapt als CDA-raadslid in Lopik nadat er omstreden WhatsApp-berichten zijn uitgekomen. Westerlaken erkent "domme berichten" te hebben gestuurd. (..)

De ongepaste uitingen werden gedaan in een WhatsAppgroep rond een congres van de JOVD, de jongerenafdeling van de VVD.
(..)
De appgroep is "ongecoördineerd en spontaan aangemaakt door losse JOVD-congresgangers", zegt de JOVD. maar het bestuur greep wel snel in toen de ongepaste afbeeldingen werden gedeeld. De groep zou vol zitten met "onbekende externen".
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2047561/
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat is het partijkartel!!1! :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Er zijn weer twee persberichten bij Denk.

In persbericht één wordt door de beroepscommissie van Denk het royement van Arkazan teruggedraaid. De feitelijkheid van de onderbouwing van het besluit kon niet worden vastgesteld en Arkazan heeft niet de mogelijkheid gehad te kunnen reageren op de aantijgingen. Volgens de Beroepscommissie wou de partijvoorzitter Öztürk niet meewerken aan de beroepsprocedure.

In persbericht twee geeft het bestuur van Denk aan dat ze in overleg willen treden met de Beroepscommissie, omdat de Beroepscommissie niet gehandeld heeft volgens het vastgestelde huishoudelijke reglement. Het bestuur vind dat ze niet de mogelijkheid hebben gehad de feitelijkheid van de onderbouwing van het besluit vast te stellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM

Bericht door VIRM »

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren tijdens de ledenvergadering. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
trolly

Bericht door trolly »

Zou de krokodil de anaconda opeten of andersom? En als dat lukt, overleeft de winnaar dan de lunch?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift

Bericht door Durashift »

De peilingwijzer geeft de VVD +9 zetels :shock:

Werkelijk waar, zijn er nou zoveel mensen die deze kleur willen voortzetten :?:

Het wordt volgend jaar toch wel tijd voor een andere MP, vind ik. Zit er lang genoeg, wat mij betreft. (wie het over moet nemen, dát zie ik zo gauw ook niet).
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De mensen zijn op dit moment tevreden met de manier hoe de regering onder Rutte de crisis aanpakt. Dat straalt af op de partij van Rutte, de VVD.

Of als de economische crisis nog zichtbaarder wordt de VVD ook de voorkeur blijft houden weet ik niet. Het meest voor de hand liggende alternatief is het CDA en zij zijn als partij vrij onzichtbaar op het moment.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Die bonus is misschien niet onlogisch in deze fase van de crisis: de premier toont zich opeens als crisismanager, wat kennelijk door velen wordt gewaardeerd. Het is inderdaad de vraag wat er gaat gebeuren als de economische crisis echt zichtbaar en tastbaar gaat worden.

Wat ik ook opvallend vond: FvD op 12 zetels, die kiezers komen niet enkel van de PVV.

Bericht door Post »

Durashift schreef:De peilingwijzer geeft de VVD +9 zetels :shock:

Werkelijk waar, zijn er nou zoveel mensen die deze kleur willen voortzetten :?:

Het wordt volgend jaar toch wel tijd voor een andere MP, vind ik. Zit er lang genoeg, wat mij betreft. (wie het over moet nemen, dát zie ik zo gauw ook niet).
Staats geleide investeringsfondsen en oplopende overheidsuitgaven hebben ook niet jouw voorkeur? :wink:

Persoonlijk vind ik Rutte best een goede premier, eentje die precies past in het poldermodel. Kan alle kanten op en houd iedereen binnen boord.

Beter dan een Macron die van alles roept maar vast loopt in een moeras van tegenstand. Daarnaast ben ik een voorstander van ervaring in de politiek, iets wat onze tweede kamer helaas steeds meer begint te missen.
Durashift

Bericht door Durashift »

Natuurlijk, Rutte heeft het nu niet gemakkelijk. Ook op mij komt hij sympathiek over en heeft wel statuur en gezag en is buigzaam als het riet, als het moet.
Wannes

Bericht door Wannes »

50PLUS lijkt bijna gemarginaliseerd te worden. Zaten ze enige tijd geleden nog op 10 virtuele zetels, nu zijn ze gedaald tot nog maar 2 virtuele zetels. Ik denk dat we daar na de volgende verkiezingen niks meer over horen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Wat ik ook opvallend vond: FvD op 12 zetels, die kiezers komen niet enkel van de PVV.
Twaalf zetels is nog steeds veel, maar Baudet stond een jaar geleden nog rond de 20 zetels, dus hij is de helft alweer kwijt.

Overigens heeft Baudet vanavond weer wat nieuws bedacht, namelijk dat als je op 10 kilometer diepte gaat graven in de aarde je onbeperkte voorraden olie, diamanten etc kan vinden...
Wannes

Bericht door Wannes »

Suus schreef:Overigens heeft Baudet vanavond weer wat nieuws bedacht, namelijk dat als je op 10 kilometer diepte gaat graven in de aarde je onbeperkte voorraden olie, diamanten etc kan vinden...
Dat lijkt me zeer onwenselijk voor het klimaat. Al zou het technisch mogelijk zijn, wat ik als onwaarschijnlijk acht, halen we hiermee weer een hoop koolwaterstoffen uit de grond. Waardoor we nog honderden jaren door kunnen met het uitstoten van koolstofdioxide en het versterken van het broeikaseffect :cry:
trolly

Bericht door trolly »

Wat is het toch een pientere knaap, onze Thierry. Zou hij zich al bedacht hebben dat het daar een graadje of driehonderd is? Dat compliceert het proces helaas een beetje, maar verder is het natuurlijk een geniaal plan.

________________________________________________________________________________________________
Wannes

Bericht door Wannes »

Bij het superdiep boorgat van Kola, waar ze een gat van 12.262 meter hebben gegraven, kwamen ze tot een temperatuur van 180 °C, dus een stuk minder dan 300 °C. En dat ze zo diep zijn gekomen betekent dat er ook wel een manier is om op die diepte grondstoffen uit de grond te halen.
bron
Waarmee ik het pr-praatje van Baudet echter niet probeer te onderschrijven.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

traibergen schreef:Dat lijkt me zeer onwenselijk voor het klimaat. Al zou het technisch mogelijk zijn, wat ik als onwaarschijnlijk acht, halen we hiermee weer een hoop koolwaterstoffen uit de grond. Waardoor we nog honderden jaren door kunnen met het uitstoten van koolstofdioxide en het versterken van het broeikaseffect :cry:
Ja, maar klimaatverandering is een constructie, geen representatie van de werkelijkheid, aldus onze Thierry.
trolly

Bericht door trolly »

traibergen schreef:Bij het superdiep boorgat van Kola, waar ze een gat van 12.262 meter hebben gegraven, kwamen ze tot een temperatuur van 180 °C, dus een stuk minder dan 300 °C. En dat ze zo diep zijn gekomen betekent dat er ook wel een manier is om op die diepte grondstoffen uit de grond te halen.
bron
Waarmee ik het pr-praatje van Baudet echter niet probeer te onderschrijven.
Mogelijk. Ik ben uitgegaan van de ene graad Celsius per 33 meter die wordt opgegeven voor hier in de buurt. Overigens was de reden dat ze bij Kola niet doorgeboord hebben naar de 15 km precies omdat ze op die diepte 300°C vreesden aan te treffen :')

Wannes

Bericht door Wannes »

trolly schreef:Overigens was de reden dat ze bij Kola niet doorgeboord hebben naar de 15 km precies omdat ze op die diepte 300°C vreesden aan te treffen :')
Inderdaad, maar dat is op 15 km diepte, Baudet heeft het over 10 km diepte, waar het, in ieder geval op Kola, minder dan 180 °C is. Het kan natuurlijk dat het op andere plekken anders is. Er is ook weinig bekend over de temperatuur op verschillende dieptes in de aardlaag.
trolly

Bericht door trolly »

Precies mijn punt. Kennelijk verwachtten de Russen dat het op 12 km maar 100°C zou zijn — een veronderstelling die ongetwijfeld gebaseerd zal zijn geweest op metingen bij eerdere boringen — en zaten ze dus eerder aan hun limiet dan verwacht.

Wannes

Bericht door Wannes »

Onderzoek uit 2004 naar metingen in de jaren 2002-2003 heeft de geothermische gradiënt op zeer veel verschillende plaatsen in Nederland vastgesteld. Op de meeste plekken in Nederland ligt dit ook op of rond de 30,3 °C/km die je stelt (1000 / 33). Er zijn echter ook plekken, met name in Noord-Holland en Friesland, waar de geothermische gradiënt tussen de 10 en de 15 °C/km ligt. Hierbij ligt de temperatuur op 10 km diepte dus tussen de 100 en 150 °C. Dit is al een stuk minder dan de 300 °C die je stelt.
Wat echter niet wegneemt dat ik het plan van Thierry nog steeds volledig bezopen en onuitvoerbaar vindt.

P.s. het kaartje met de geothermische gradiënt die op verschillende plaatsen in Nederland is gemeten is op de laatste pagina van het pdf-bestand te vinden.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

In België is een ruzie ontstaan tussen de federale regering en de Vlaamse regering over katje Lee, die niet volgens de regels ter preventie van hondsdolheid uit Peru is meegenomen door een studente. De federale overheid wil het katje invorderen en laten inslapen en heeft een rechtszaak gestart om dit alsnog voor elkaar te krijgen nadat bij een huiszoeking het katje niet werd aangetroffen. Het katje is namelijk ondergedoken met hulp van de eigenaresse. De Vlaamse regering (die bevoegd is over dierenwelzijn) vind dit wat te draconisch en wil een quarantainemogelijkheid bieden. De rechtszaak, waarbij zeven advocaten aanwezig waren (!!), is gisteren twee weken verdaagd wegens gebrek aan dringendheid :')

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/15 ... ntwoorden/
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Prachtig toch hoe in België alles altijd politiek is. *O*
trolly

Bericht door trolly »

traibergen schreef:Onderzoek uit 2004 naar metingen in de jaren 2002-2003 heeft de geothermische gradiënt op zeer veel verschillende plaatsen in Nederland vastgesteld. Op de meeste plekken in Nederland ligt dit ook op of rond de 30,3 °C/km die je stelt (1000 / 33). Er zijn echter ook plekken, met name in Noord-Holland en Friesland, waar de geothermische gradiënt tussen de 10 en de 15 °C/km ligt. Hierbij ligt de temperatuur op 10 km diepte dus tussen de 100 en 150 °C. Dit is al een stuk minder dan de 300 °C die je stelt.
Wat echter niet wegneemt dat ik het plan van Thierry nog steeds volledig bezopen en onuitvoerbaar vindt.

P.s. het kaartje met de geothermische gradiënt die op verschillende plaatsen in Nederland is gemeten is op de laatste pagina van het pdf-bestand te vinden.
Leuk, dank je. We zijn het dus eens: Baudet heeft geen idee waarover hij het heeft, en op de meeste plekken in Nederland is het een graad of 300 op tien kilometer diepte.

Zonder iets af te doen aan je speurwerk of aan de kwaliteit van het onderzoek is de vraag wel, hoe relevant de gradiënt in de bovenste drie- à vierhonderd meter is voor veel grotere dieptes. In dat licht is de verklaring voor de verschillen tussen de metingen in de laatste alinea van het aangehaalde onderzoek verhelderend: enerzijds worden grondwaterstromen als optie genoemd (waarvan ik aanneem dat dat op grotere diepte minder van invloed is), anderzijds tectonische aspecten.

Dat laatste lijkt me meteen een plausibele verklaring voor de relatief lage temperatuur van het gat bij Kola. De oblast Moermansk ligt zo'n beetje midden op de euraziatische plaat, ver verwijderd van seismische activiteit. Mogelijk was de bedoeling van de boorders wel bij een zo laag mogelijke temperatuur te boren.

In de Nederlandse situatie zijn er natuurlijk ook wel wat diepere gaten te vinden dan het boorgat vierhonderd meter onder Twekkelo dat het diepste meetpunt in je onderzoek is. Om te beginnen de verschillende mijnschachten, waardoor ik veronderstel dat de kleine kilometer diepte van de voormalige Wilhelminamijn wel zo'n beetje op de grens van het haalbare ligt. Een terzijde voor metrobouwgekkies zoals ik: zo'n beetje alles aan high-tec tunnelbouw komt uit de mijnbouw. Bij de bouw van de schacht van de Wilhelminamijn werd bijvoorbeeld vriestechniek toegepast — in 1903.

In de Waddenzee — dus midden in het "koele" gebied — heeft het boren van een diep gat geleid tot de ontdekking van de Zuidwalvulkaan. Daarover trof ik de volgende passage aan:
Wikipedia schreef:Naast de gesteentefragmenten (boorgruis genoemd), was er nog een andere indicatie voor de aanwezigheid van een warmtebron in de vorm van een vulkaan; de gemiddelde temperatuur op een diepte van 2 kilometer is normaal gesproken 100 graden Celsius, maar in dit geval bleek dit bijna 135 graden.
Geen idee waar de cijfers vandaan komen, maar als er iets van zou kloppen lijken mijn 300°C zelfs aan de conservatieve kant...

Plaats reactie