Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Tom024
OVNL-beheerder

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Tom024 »

Wat een gedegen uitleg, trolly. :pos:

Onderhoud van bruggen is in Duitsland een groot probleem, zowel voor rail- als wegverkeer. Verkeer tussen Mannheim en Ludwigshafen kon begin dit jaar nog maar van 1 tramverbinding gebruik maken, nadat een brug in dusdanig slechte staat was dat die per direct afgesloten diende te worden. De andere brug had eigenlijk ook al lang opnieuw gebouwd moeten worden, maar je kunt ze natuurlijk niet beide tegelijk afsluiten. Bij die andere brug is onlangs brand uitgebroken.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nuttige uitleg inderdaad, en aangezien de spoorlijn Münster - Bremen - Hamburg in de jaren '70/'80 flink aangepakt is om snelheden tot 200 km/uur mogelijk te maken vermoed ik dat de gehele lijn vol staat met bijna identieke bruggen, die niet door elke gemeente even goed onderhouden zullen zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

Als het brugdek verder in goede staat is, is het euvel op zich vrij eenvoudig te verhelpen door twee verticale boorgaten door het opliggende deel en het brugdek vol te storten met beton + wapening. Daarna wel nog even de het gras tussen de kieren uit, en de boel fatsoenlijk afdichten. Dat het zo eenvoudig te voorkomen of te herstellen was, maakt dit incident wel pijnlijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127

Bericht door cassie127 »

De BTW op treinticket van DB zal per 1 juli gaan dalen van 7 naar 5 procent. Dit zal in ieder geval gaan gelden voor Fernverkehrtickets.
https://m.faz.net/aktuell/wirtschaft/au ... 05375.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Op 21 mei is na meer dan twee jaar de spoorlijn Perpignan — Villefranche - Vernet-les-Bains heropend. Echter alleen tussen Perpignan en Ille-sur-Têt, want de rest van het traject is nog geblokkeerd door een aardverschuiving. Na een botsing van een trein met een bus vol schoolkinderen in december 2017 nabij Millas was de spoorlijn op last van een gerechtelijk bevel gesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Lijn 396 van de TEC rijdt sinds vandaag weer naar Vaals, maar de 78 nog niet naar Maastricht.
Aking

Bericht door Aking »

Een 45-jarige man die zijn hand er af heeft laten rijden door een trein is tot 2,5 jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens verzekeringsfraude, de beste man had zijn hand namelijk voor 6 miljoen euro laten verzekeren :') _O-

Meer in het Duits bij de WDR
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Treinen Slowakije <-> Oostenrijk rijden vanaf 15 juni.
Er komt ook een nieuwe verbinding in het weekend Bratislava Petržalka – Wien Hbf – Wiener Neustadt – Semmering – Mürzzuschlag. Heen REX 1979 06:11 - 09:09, terug REX 1978 16:46 - 19:44.

Naar Hongarije is het spoorvervoer nog niet vrijgegeven, maar mogen er wel nu al bussen rijden als ik het goed begrijp. :?

Verdere verwachtingen:
  • Slowakije <-> Polen per 22 juni.
  • EN 443/EN 442 "Slovakia" (Praha-Humenné) per 26/27 juni.
  • Slowakije <-> Oekraïne per 1 juli.
  • Slowakije <-> Hongarije per 1 juli.
Laatst gewijzigd door umbusko op vr 12 jun 2020, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdinand
Contacteer:

Bericht door Ferdinand »

Ik zit nog steeds te hopen dat de "Metropol" euronight nog gaat rijden tussen Boedapest en Praag of desnoods een rechtstreekse dagtrein. Op de website van CD staat helaas dat er nog geen datum gepland is.

Opstarten van internationaal treinverkeer gaat wel sneller dan ik gedacht had in die hoek.

Edit: zit die Slovakia EN trouwens niet op een of andere manier vast aan de Metropol? 26/27 juni is wel ideaal als startdatum aangezien ik m 28/29 juni plan te nemen.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Hoe denk je rond die tijd aan de benodigde coronatesten te komen dan? :shock:

De Metropol en Slovakia zitten trouwens nergens aan elkaar vast. Tot Bohumín voert de Slovakia wel planmatig koersrijtuigen mee naar Warschau.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik wist dat ik iets in mijn bericht vergeten was. Slowakije <-> Hongarije net als Oekraïne verwacht per 1 juli.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

De SNCF zet groots in op toerisme deze zomer, niet alleen per TGV maar ook in de regionale TER-treinen. Daarom worden er deze zomer twee miljoen tickets verkocht met prijzen tussen de 1 en 10 euro, en gaat de SNCF aan menswn van 12 tot 25 het recht geven om in juli of augustus 1 kalendermaand te reizen in alle TER-treinen voor 29 euro. Capital
Flickr!
en-es

Bericht door en-es »

Toch wel met reserveringsplicht zodat het niet te vol wordt?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Z2N schreef:gaat de SNCF aan menswn van 12 tot 25 het recht geven om in juli of augustus 1 kalendermaand te reizen in alle TER-treinen voor 29 euro. Capital
Als je iets moet kopen is het geen recht maar een aanbieding speciaal voor jongeren.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Het was laat. (A)
en-es schreef:Toch wel met reserveringsplicht zodat het niet te vol wordt?
Dat hangt nu af van de regio, en de SNCF stopt binnenkort al met het blokkeren van de helft van de stoelen, waardoor alle reguliere capaciteir weer beschikbaar komt.
Flickr!
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Suus schreef:
Z2N schreef:gaat de SNCF aan menswn van 12 tot 25 het recht geven om in juli of augustus 1 kalendermaand te reizen in alle TER-treinen voor 29 euro. Capital
Als je iets moet kopen is het geen recht maar een aanbieding speciaal voor jongeren.
Waarom altijd alleen maar voor jongeren? Ik ben 48 getrouwd en heb 2 kinderen. 1 is 12 jaar en 1 is 9. Je bent al verplicht in de hoogzomer te gaan. Dan is het een populaire periode. Je betaalt dus de volle mep. Ik zou best met de trein op vakantie willen gaan maar voor gezinnen is er niks. Maar omdat een populaire reisperiode is geven we wel korting voor jongeren. Ik kan dit niet volgen.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Op tijd tickets boeken bij DB scheelt je al heel veel geld (A)
€17,90 per persoon voor een enkele reis vind ik niet veel geld...
Al boek ik mijn tickets 9/10 keer vanaf Bad Bentheim omdat het goedkoper is, moet dan wel €4,- bijbetalen voor een enkele reis Hengelo - Bad Bentheim.

Maar ik dacht dat kinderen onder de 15 bij DB goedkoper of gratis mee kunnen op hetzelfde ticket?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Een maandkaart voor alle TER-treinen in Frankrijk voor 29 euro is wel heel goedkoop. Ik kocht vorig jaar een retourtje Lille - St.Pol-sur-Ternoise voor € 27,80, dat is € 13,90 voor een enkele reis van 74 kilometer.
en-es

Bericht door en-es »

Ik ontvang mails van Britse spoorwegmaatschappijen dat er vanaf maandag een mondkapjes-verplichting geldt in het Britse OV.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Hier staan voorlopige plattegronden van de nieuwe Talgo-stammen die DSB besteld heeft voor de treindiensten tussen Denemarken en Hamburg.
Ferdinand
Contacteer:

Bericht door Ferdinand »

Nederland is nu ook groen volgens Tsjechië en dus is er geen coronatest meer nodig.

Bron: https://mzcr.cz/dokumenty/ve-vetsine-ev ... 404_1.html
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Niets ten nadele van jou Ferdinand, maar ik denk dat er iemand dronken was bij het maken van die kaart want ik vind hem niet logisch.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Mij valt vooral op dat Spanje en Italië kennelijk veilig zijn, maar Portugal niet.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het niet gek dat Portugal als hoog risico wordt aangeduid. Het 7-daags voortschrijdend gemiddelde van het aantal besmettingen is in vier weken met 68% gestegen van 190 naar 315.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ferdinand schreef:Nederland is nu ook groen volgens Tsjechië en dus is er geen coronatest meer nodig.

Bron: https://mzcr.cz/dokumenty/ve-vetsine-ev ... 404_1.html
Ik vond dat rode vlekje in Polen al vreemd - al zal er vast een uitbraak gaande zijn -, maar nu stuit ik ook nog eens op dit bericht. Precies in dat gebied (noordoost-Moravië) hebben Poolse militairen "per ongeluk" een stukje Tsjechië bezet: Tsjechen werden niet toegelaten tot een kerkje dat weliswaar 30 meter van de grens ligt, maar wel nog altijd in Tsjechië, omdat Poolse grenswachten met machinegeweren daar de boel stonden te bewaken. _O- Zou er dan toch meer achterzitten? :X
Plaats reactie