Wat eten we vandaag?
-
- Donateur
Re: Wat eten we vandaag?
Niet helemaal, want in een stoompan komt het voedsel niet direct met het water in aanraking dat je voor de stoom gebruikt. Maar het idee is wel dat het vocht in de pan blijft en het gerecht niet uitdroogt. Het is iets tussen een oven en een slowcooker in, en in feite niet meer dan een pan, een deksel met vier ventieltjes waar stoom uit kan, aan dat deksel een snoer, een stekker en een aan-uit-knop. Vanaf het deksel wordt dan het hele apparaat rondom verwarmd, vergelijkbaar met 180 graden bij een oven. Je kunt er heel veel mee, ik bak er ook wel eens een taart/cake in.
-
Poutine. *O*
- ODRAIL
Dank voor je uitleg :pos: .umbusko schreef:Niet helemaal, want in een stoompan komt het voedsel niet direct met het water in aanraking dat je voor de stoom gebruikt. Maar het idee is wel dat het vocht in de pan blijft en het gerecht niet uitdroogt. Het is iets tussen een oven en een slowcooker in, en in feite niet meer dan een pan, een deksel met vier ventieltjes waar stoom uit kan, aan dat deksel een snoer, een stekker en een aan-uit-knop. Vanaf het deksel wordt dan het hele apparaat rondom verwarmd, vergelijkbaar met 180 graden bij een oven. Je kunt er heel veel mee, ik bak er ook wel eens een taart/cake in.
Zo'n pan gebruikt men zeker veel in de voormalige Oostbloklanden?
-
- Donateur
Het is een Tsjechische uitvinding, dus in Tsjechië en Slowakije weet iedereen wat het is, maar daarbuiten vind je hem weinig. Begin deze eeuw is men wel gaan exporteren naar Groot-Brittannië, VS/Canada en Australië. In Engeland werden er de eerste week 1.500 verkocht. Zelfs prins Charles kreeg er eentje voor zijn verjaardag. 
Geen idee wat de beste manier is om er één in Nederland te krijgen, maar die van mij heb ik met de trein meegenomen uit Praag. Volgens mij was dat die keer dat ik van de DB twee uur mocht staan op het balkon van een bomvolle ICE tussen Nürnberg en Frankfurt, maar pin me er niet op vast. :')
Geen idee wat de beste manier is om er één in Nederland te krijgen, maar die van mij heb ik met de trein meegenomen uit Praag. Volgens mij was dat die keer dat ik van de DB twee uur mocht staan op het balkon van een bomvolle ICE tussen Nürnberg en Frankfurt, maar pin me er niet op vast. :')
- trolly
Nog zo'n culinaire specialiteit uit het land van de pizza Hawaï. Maar waarom...?Chrysa schreef:Poutine. *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Suus
- Contacteer:
Cassoulet de Castelnaudary au confit de canard *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Z2N
- Donateur
Lamsworst met Couscous, Spinazie en Kastanjechampignons. Alles biologisch, en alsnog nog geen twee euro uitgegeven. *O*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Tussen de "exotische" gerechten dan nog maar wat Hollandse pot... snijbonen met aardappels en (okee, minder Hollands
) een Wienerschnitzel

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
Je had alles op de kastanjechampignons na al in huis?Z2N schreef:Lamsworst met Couscous, Spinazie en Kastanjechampignons. Alles biologisch, en alsnog nog geen twee euro uitgegeven. *O*
Ik maakte vandaag Kung Pao, of althans iets dat erop geïnspireerd is, en het is erg geslaagd, al zeg ik het zelf. :Y Met knoflook, gember, rode peper, lente-ui, kip, rode puntpaprika, cashewnoten en ketjap. Rijst en komkommersalade erbij, helemaal top. :D
- ODRAIL
Dit had ik gisteren ook. Alleen in plaats van de schnitzel was het hier een rundvleeslapje.Daniel schreef:Tussen de "exotische" gerechten dan nog maar wat Hollandse pot... snijbonen met aardappels en (okee, minder Hollands) een Wienerschnitzel
-
Zowel gisteren als vandaag restjes sushi meegekregen uit het restaurant, dus dat is nu mijn avondeten. :X
- Z2N
- Donateur
Nope, had alleen de couscous in huis. Maar in Zeist heb ik een verdomd goeie groenteboer en een verdomd goeie biologische slager, dat maakt het allemaal wel makkelijk. :)umbusko schreef:Je had alles op de kastanjechampignons na al in huis?Z2N schreef:Lamsworst met Couscous, Spinazie en Kastanjechampignons. Alles biologisch, en alsnog nog geen twee euro uitgegeven. *O*![]()
- ODRAIL
Hier was het vanavond (twee keer een halve) pizza Hawaï en pizza Funghi. Van de Jumbo :pos:
.
- trolly
Pannenkoeken.
Non oltrepassare la linea gialla
-
- Oud-beheerder OVNL
Pannenkoeken. En nee, ik heb niet met Trolly samen gegeten.
- Z2N
- Donateur
De thermometer tikt meer dan 25 graden aan, en mijn laatste opdracht van het collegejaar is vanmorgen naar Blackboard geüpload. Anders gezegd: tijd om gewoon lekker warm te lunchen, met een vegetarische Tagliatelle Bolognese. :D
-
- OVNL-beheerder
Salade met raapstelen, ideaal met dit weer. *O*
-
- Contacteer:
Tikka Massala
-
Ik had als ontbijt van het hostel een choco-banaan-mueslireep, misschien had ik net iets meer moeten eten voor anderhalve liter bier :') _O-
Dus zo bij de mecdrek maar ff nuggets halen, want dafür hab ich ne coupon
Dus zo bij de mecdrek maar ff nuggets halen, want dafür hab ich ne coupon
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Hier werden het pannenkoeken vandaag :)
Schapekop in de Keistad
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Lekker maar wel warm om te bakken.
Ik heb eigenlijk altijd wel trek in warm eten. Ik had lekker spaghetti pesto met knapperige rauwe ham, tomaatjes en rucola
Ik heb eigenlijk altijd wel trek in warm eten. Ik had lekker spaghetti pesto met knapperige rauwe ham, tomaatjes en rucola
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Hier werd het vandaag krieltjes met biefstuk. 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ach, niet persé warmer dan normaal eten koken. Op zich zijn ze immers vrij snel klaar.Daantje schreef:Lekker maar wel warm om te bakken.
Vandaag werd het een stukje zalm van de grill met krieltjes en broccoli.
Schapekop in de Keistad
- ODRAIL
Hier was het vanavond (twee keer een halve) pizza Hawaï en Pollo. Een van Jumbo en een van Dr. Oetker :pos:
.