Volgens de NS kaartautomaat heb ik nu 4 reisproducten op mij kaart:
- Gratis reizen week
- Korting weekend
- Overig product
- Overig product
Waar zijn die laatste 2 voor?

Je checkt in en uit als de situatie dat toelaat, dus bijvoorbeeld in de metro of de bussen met werkende chipkaartapparatuur. Voor treinreizen check je niet in en uit; dat zou overigens alleen gekund hebben bij NS, aangezien alleen die vervoerder al apparatuur heeft staan, maar daar wordt je kaart nog niet herkend.tsov schreef:Ik moet nu neem ik aan gewoon altijd in- en uitchecken, maar gaat dat overal al goed? Dat er niet doordeweeks ineens geld wordt afgeschreven ;)
Die laatste twee zijn precies de producten die je hebt opgehaald. De eerste twee zijn de tijdelijke producten die al op je kaart stonden, die zijn blijven staan.--Stefan-- schreef:Heb eindelijk m'n studentenrecht op me OVC kunnen laden.
- Gratis reizen week
- Korting weekend
- Overig product
- Overig product
Arriva Zuid-Holland herkent in ieder geval geen abonnementen, d'r staat zelfs expliciet op de schermen in de bus dat je met een abonnement niet in- en uit moet checken. Waarschijnlijk herkennen ze die dan in Waterland ook nog niet (zover ik uit berichten elders opmaak is de Albatros-versie in Waterland en Zuid-Holland momenteel gelijk)Bee schreef:Arriva Waterland, waar abonnementen en producten in het najaar van 2009 geaccepteerd zouden worden, laat gewoon niets meer van zich horen. Waar zijn de beloftes en waar zijn de antwoorden van de vervoerder.
Ik zat daar ook naar te staren, maar er stond onder de overige producten een zin met zoiets als "Overige producten geeft aan dat de kaart nog ruimte heeft voor... juist ja: overige producten".Tochjo schreef:Die laatste twee zijn precies de producten die je hebt opgehaald. De eerste twee zijn de tijdelijke producten die al op je kaart stonden, die zijn blijven staan.--Stefan-- schreef:Heb eindelijk m'n studentenrecht op me OVC kunnen laden.
- Gratis reizen week
- Korting weekend
- Overig product
- Overig product
Bij een voordeelurenkaart + reizen op saldo moet je dat inderdaad via Internet activeren. Studenten hoeven tot nader order nog niet in- en uit te checken bij de NS en er hoeft dus ook nog niets geactiveerd te worden. NS zal zelf laten weten wanneer en hoe studenten straks moeten gaan in- en uitchecken.NS-Reiziger schreef:Overigens had een HC het tegen me erover dat ik mijn Studenten OVC moet activeren op de site van NS??? Volgens mij is 'ie in de war geweest met de voordeelurenkaart + reizen op saldo, want ik kan er niets van terugvinden en dit zou de eerste communicatie zijn die dit vereiste bij me neerlegt. Overigens is 2x door een HC mijn OVC op zicht als kortingsrecht geaccepteerd, heeft men de lezers nog niet?
Er werkt vanalles door elkaar heen: TLS, de vervoerders, IBG en wat er allemaal nog meer bij komt kijken. Mevrouw Huizinga lijkt alleen maar te kunnen zeggen dat het taken van decentrale overheden zijn en dat ze ervan uitgaat dat dat op een goede manier wordt opgelost. Maar de praktijk blijkt anders... tijd dat er iemand de regie naar zich toetrekt. Jammer genoeg is dat advies een paar maanden geleden ook al gegeven, maar doet niemand daar wat mee :(Bee schreef:Waarom grijpt hier niemand in om de communicatie op orde te brengen, want volgens mij is dat volgens mij het grootste probleem aan het worden. Het is niet de onwil van veel studenten volgens mij, maar gewoon het feit dat iedereen langs elkaar heen communiceert, zonder duidelijke informatie deadlines verschuift en ook nog eens het verschil tussen oplaad en ophaalautomaten door elkaar gooit (dat er niet hoort te zijn, maar dat terzijde) en waar brieven bij sommige mensen nooit aankomen. Daarnaast is de IB-Groep de afgelopen weken welhaast aan een ware spamrun begonnen om half studerend Nederland ervan te overtuigen dat ze geen chipkaart hebben terwijl die al maanden in hun portemonnee zit. Iemand die wel wat weet van administratie EN communicatie moet daar echt gaan ingrijpen, zo kan dit toch niet :neg:
Men heeft wel degelijk lezers in de vorm van de railpocketNS-Reiziger schreef:Overigens is 2x door een HC mijn OVC op zicht als kortingsrecht geaccepteerd, heeft men de lezers nog niet?
Je hebt er voor nu niets aan, maar in principe mag je bij Veolia Veluwe reizen met je OV-studentenchipkaart.Bastiaan schreef:Ik mocht vandaag niet mee met Veolia Veluwe lijn 91, want er stond volgens de chauffeur toch duidelijk "2009" op mijn kaart. "Ja maar, hij is nog geldig omdat ik mijn nieuwe studentenkaart nog niet heb kunnen/mogen activeren." "Nou, het lijkt me toch duidelijk dat die kaart afloopt op 31 december 2009."
Dus ik probeer het nog even met mijn chipkaart voor de lezer, maar die accepteerde 'm gek genoeg ook niet. Dus die chauffeur was niet van plan om mij toe te laten in zijn bus en zelf wist ik ook niet zeker hoe het precies zat, dus ik ben maar weer uitgestapt. Ik wens de betreffende chauf veel sterkte aankomende maandag
Volgens Veolia werkt in de Veluwe de chipkaart-apparatuur wel. Als dat in de praktijk anders is blijkt maar weer eens in hoeverre de communicatie faalt :neg:Chauf21 schreef:Je hebt er voor nu niets aan, maar in principe mag je bij Veolia Veluwe reizen met je OV-studentenchipkaart. Je moet je chipkaart dan laten gewoon laten zien (als 'zichtkaart') omdat de OV-chipapparatuur daar nog niet werkt (zie http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen). Blijft staan dat je machteloos bent als de chauffeur geen instructie over die chipkaart heeft gehad of gelezen. In dat geval zou je een klacht bij Veolia kunnen indienen, je had immers een geldig vervoerbewijs.Bastiaan schreef:Ik mocht vandaag niet mee met Veolia Veluwe lijn 91, want er stond volgens de chauffeur toch duidelijk "2009" op mijn kaart. "Ja maar, hij is nog geldig omdat ik mijn nieuwe studentenkaart nog niet heb kunnen/mogen activeren." "Nou, het lijkt me toch duidelijk dat die kaart afloopt op 31 december 2009."
Dus ik probeer het nog even met mijn chipkaart voor de lezer, maar die accepteerde 'm gek genoeg ook niet. Dus die chauffeur was niet van plan om mij toe te laten in zijn bus en zelf wist ik ook niet zeker hoe het precies zat, dus ik ben maar weer uitgestapt. Ik wens de betreffende chauf veel sterkte aankomende maandag
Ow, dan is het des te vreemder dat Bastiaan niet kon inchecken :?Bee schreef:Volgens Veolia werkt in de Veluwe de chipkaart-apparatuur wel. Als dat in de praktijk anders is blijkt maar weer eens in hoeverre de communicatie faalt :neg:
Lekker handig, je checkt dus in *piep*, je gaat zitten en leest dan op het scherm dat je niet mocht inchecken *piiiieeeep*. Stickers waren te duur voor Arriva?Reiziger Ddrs schreef:Arriva Zuid-Holland herkent in ieder geval geen abonnementen, d'r staat zelfs expliciet op de schermen in de bus dat je met een abonnement niet in- en uit moet checken. Waarschijnlijk herkennen ze die dan in Waterland ook nog niet (zover ik uit berichten elders opmaak is de Albatros-versie in Waterland en Zuid-Holland momenteel gelijk)Bee schreef:Arriva Waterland, waar abonnementen en producten in het najaar van 2009 geaccepteerd zouden worden, laat gewoon niets meer van zich horen. Waar zijn de beloftes en waar zijn de antwoorden van de vervoerder.
Dat is inderdaad het probleem bij die kaartlezers (Arriva heeft dezelfde): je moet de kaart echt stil voor de lezer houden, dan werkt 'ie wel goedBastiaan schreef:Ik denk dat ik mijn kaart er iets te snel voor hield, want in een andere bus hadden meerdere mensen problemen met het inchecken.
Er zitten ook stickers op de kaartlezersGeert schreef:Lekker handig, je checkt dus in *piep*, je gaat zitten en leest dan op het scherm dat je niet mocht inchecken *piiiieeeep*. Stickers waren te duur voor Arriva?
Als je het goed had gedaan had je bij CXX meteen in de bus opgeladen. Afgelopen woensdag werkte het perfect in de bus in AlmereGeert schreef:Lekker handig, je checkt dus in *piep*, je gaat zitten en leest dan op het scherm dat je niet mocht inchecken *piiiieeeep*. Stickers waren te duur voor Arriva?Reiziger Ddrs schreef:Arriva Zuid-Holland herkent in ieder geval geen abonnementen, d'r staat zelfs expliciet op de schermen in de bus dat je met een abonnement niet in- en uit moet checken. Waarschijnlijk herkennen ze die dan in Waterland ook nog niet (zover ik uit berichten elders opmaak is de Albatros-versie in Waterland en Zuid-Holland momenteel gelijk)Bee schreef:Arriva Waterland, waar abonnementen en producten in het najaar van 2009 geaccepteerd zouden worden, laat gewoon niets meer van zich horen. Waar zijn de beloftes en waar zijn de antwoorden van de vervoerder.
Overigens vandaag zonder problemen (en met korting) gereisd bij Connexxion Flevoland en bij CXX Utrecht. Zo maar eens bij de C1000 kijken of er producten klaar staan. :)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten