Wat eten we vandaag?
-
- Donateur
Re: Wat eten we vandaag?
Salade Niçoise! *O*
-
Nudelpower XXL Lauch-Käse-Hackfleisch Topf. _O_
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik werk deze week mee in de keuken van mijn restaurant. Ik denk dat het daar toch wel dik 40 graden is, ik kan mijn buis zo'n beetje uitwringen :') Maar wat eten we dus vandaag? Meesnaaien met wat ik voor de gasten maak natuurlijk 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Ja dat dacht ik ook, maar wat ik op mijn bord kreeg was niet te vreten. :')
-
- Donateur
Vonden de gasten het wel lekker?Chrysa schreef:Ja dat dacht ik ook, maar wat ik op mijn bord kreeg was niet te vreten. :')
- Suus
- Contacteer:
Ik heb dankzij een filmpje van Gordon Ramsay nu voor het eerst in mijn leven zin in een croissant met ei, ham, kaas, tomaat, sla en mayonaise. Ik hoop maar dat Z2N dit niet leest :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Z2N
- Donateur
Ik dacht dat we met de Jumbo-'croissants' al op het dieptepunt waren, maar zo blijkt maar weer dat Engelsen met hun tengels van continentale recepten moeten afblijven. :X
- Meltrain
- Donateur
Afgezien van de mayonaise ziet het er niet verkeerd uit. Ik heb vanochtend ook een (helaas te hard gekookt) ei op mijn (Lidl-)croissant gedaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- ODRAIL
Engelsen ... en ... eten ...
:? .

-
Het beleg is lekker, maar een Engelse muffin past er beter bij kan ik uit ervaring vertellen.
-
- OVNL-beheerder
Goulash, en palačinka toe. *O*
- Suus
- Contacteer:
Ik twijfel tussen lasagne en nasi.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Lekker!Tom024 schreef:Goulash, en palačinka toe. *O*
Vorig jaar kwam ik in het binnenland van Slovenië op een terras terecht met alleen een Sloveense kaart. Via Google translate een beetje proberen te vertalen maar veel bakte ie er niet van. Toen op de gok palacinka besteld en aangenaam verrast toen het gebracht werd :D
-
Z2N schreef:Ik dacht dat we met de Jumbo-'croissants' al op het dieptepunt waren,
Deze nooit gehad zeker? :')
- ODRAIL
Jawel ... heerlijk zijn ze :pos:
.
- Z2N
- Donateur
Helaas wel, met Cookies and Cream-vulling, met de complimenten van Wagon Slovakia. De pains au fromage van de Jumbo kosten 69 cent per stuk, en bizar genoeg zijn er voldoende Nederlanders die er oké mee zijn dat die dingen croissant genoemd worden. Dát is misschien nog wel het ergste ervan. :XAking schreef: Deze nooit gehad zeker? :')
- Meltrain
- Donateur
Waar moet een croissant volgens jou dan aan voldoen?
Als ik Google op "pain au fromage" krijg ik overigens alleen maar foto's van dingen die in de verste verte niet op croissants lijken, dus ik kan me niet voorstellen dat iemand dat een croissant noemt. ;)
Als ik Google op "pain au fromage" krijg ik overigens alleen maar foto's van dingen die in de verste verte niet op croissants lijken, dus ik kan me niet voorstellen dat iemand dat een croissant noemt. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Jumbo is de enige partij in het proces die die vierkante hopen bladerdeeg met vulling 'croissants' noemt. Op de dozen van de groothandel heet het een (Ham &) Kaas Delight. Ergens snap ik Jumbo wel. De vierkante versie heeft echte kaascroissants en ham-kaascroissants verdrongen, met als argument dat er in elke hap kaas (en ham) moet zitten. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Ik vind die van de Lidl beter smaken eigenlijk...
-
- OVNL-beheerder
Dit voorjaar heb ik in een supermarkt in Litouwen een heel schap met die 7-days dingen gezien, in allerlei smaken. Kennelijk is er voldoende vraag naar.
- trolly
Daarmee lijkt me aannemelijk dat jouw minimumeisen niet al te ver van die van Z2N afwijken. Persoonlijk zou ik de vorm ("croissant", in het Nederlands zo aardig terug te vinden in naam en wapen van het dorp Wassenaar) essentieel noemen, terwijl het ding wat mij betreft ook knapperig dient te zijn. Ik realiseer me dat zelfs die combinatie nog volop ruimte laat voor betreurenswaardige culinaire misverstanden, maar het gaat dan ook om minimumeisen :')Meltrain schreef:Waar moet een croissant volgens jou dan aan voldoen?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Z2N
- Donateur
Kwestie van goed formuleren: bladerdeeg, met uitsluitend roomboter gemaakt, in croissant-vorm gevouwen (ik geef een uitzondering aan de rechte croissant, maar alleen uit logistieke redenen), krokant gebakken, in naturel-vorm zonder enige toevoegingen of toppings (looking at you Italië, met je poedersuiker). Als je er per sé kaas bij wil zou ik het erop doen en niet erin, want anders raak je je krokantheid kwijt en wordt de binnenkant zompig. Zoete toevoegingen uitsluitend vers smeren, en niet zoals Cookies and Cream-gel inspuiten.
- Suus
- Contacteer:
De Italiaanse croissant met poedersuiker heet dan ook cornetto en is meestal gevuld met een zoete pudding. Ze noemen het niet "croissant", dus volgens mij mag je daar als Fransman dan ook niet boos over zijn. In Nederland wordt de Italiaanse variant verkocht als croissant pannetone (als je dat in Italië vraagt kijken ze je raar aan) dus volgens mij moet je dan bij de marketingafdeling van de verkopers hier zijn. Of waar komt Délifrance eigenlijk vandaan (A)