Citaro C2 is dubbelop, aangezien C2 voor Citaro 2 zou staan. Citaro Citaro 2 klinkt wat raar.

Voor wie het interesseert staat op dit Duitstalige forum een topic over busbenamingen.
Ik vraag me af hoe groot het aandeel van de bezoekers van de lijnpagina's is dat geïntreseerd is in volledige typenamen. De gemiddelde bezoeker wil naar mijn idee eerder info over andere zaken dan het materieel. De enige die echt de verschillende materieeltypes per lijn willen weten zijn de hobbyisten, die hebben meestal ook wel aan een globale aanduiding genoeg om het exacte model te achterhalen. Ik zie dus vrij weinig meerwaarde in een gedetaileerde notatie.materieelweergave op de verschillende lijn-en concessiepagina's
In de concessies die je zelf bijwerkt weet je neem ik aan toch min of meer welke bussen er waar rijden? Anders is er meestal iemand die het wel weet (bijvoorbeeld doordat deze de materieeltabel bijwerkt) en dan kunnen de lijnpagina's vervolgens ook bijgewerkt worden.Daniel schreef:Ik vindt het zelf bijvoorbeeld op zich best leuk om jaarlijks de lijnpagina's na te lopen, maar heb er niet echt trek in om dan ook nog de typeplaatjes van de bussen na te gaan lopen om vast te stellen wat voor Citea er op die lijn rondrijdt (om maar een willekeurig voorbeeld te noemen).
Ik vrees dat dit een kwestie van smaak is met grofweg twee kampen. Eén kamp dat de neiging heeft om generieke materieeloverzichten op de lijnpagina weer te geven, een ander kamp dat (zij het wellicht inconsequent) kiest voor een gedetailleerder overzicht. En misschien is de voorkeur voor generieke materieeloverzichten nog wel groter, maar dan zou ik ook voorstellen om niet meer uitgebreid over het materieel te discussiëren op de lijnpagina zoals bij de genoemde lijn 166.En om dat Limburgse voorbeeld te nemen: wat is er mis mee om generiek te vermelden dat er Citea's op die lijn rijden, dat lijkt me alsnog beter dan een heel lijstje met de verschillende types Citea daar neer te zetten.
Nu moet ik bekennen dat ik die vermelding bij diverse lijnen (voornamelijk van GVB) weggehaald/opgesplitst heb, omdat ik deze lelijk vind. :XWe hebben vaak al een samengevoegde vermelding als "Mercedes Citaro (G)" voor een lijn die met zowel gelede als standaard Citaro's rijdt, dus waarom dan bij andere bustypen weer wel tot in detail gaan opsplitsen.
Misschien ben ik daarin alleen maar ik denk dat een vaste structuur wel prettig is voor de leesbaarheid van de wiki als geheel. Als we bijvoorbeeld consequent toepassen dat gedetailleerde materieelinformatie alleen op de materieel- en/of concessiepagina wordt weergegeven, dan raken lezers vertrouwd met een bepaalde navigatie op de wiki.umbusko schreef:Generieke info kan altijd (en is beter dan geen info), maar als iemand op de hoogte is van de details en het leuk vindt om de info wat gedetailleerder te maken, zie ik daar het probleem niet van in. Die informatie vind je niet zomaar ergens en heeft dus toegevoegde waarde.
Ja, maar bijvoorbeeld in de provincie Utrecht weet ik prima waar Citea's rijden. Maar welk type Citea dat is, al sla je me dood ;)TLP schreef:In de concessies die je zelf bijwerkt weet je neem ik aan toch min of meer welke bussen er waar rijden?
Setra schrijft het wel met spaties.aar wel kloppende vermeldingen: bij de Utrechtse Setra's heb ik nooit de moeite genomen het allemaal te corrigeren, maar volgens mij horen die spaties in S 415 LE er niet in thuis?
Mijn voorstel is om bij meerdere soorten bussen van hetzelfde type een mouseover te maken (niet verplicht, alleen wanneer je details wil toevoegen), zoals de mouseover voor Duitse vervoerders en hun onderaannemers. Dan zou bovenstaand voorbeeld worden:
waarbij het sterretje een mouseover geeft met daarin de bovengenoemde vijf soorten Citaro's.Mercedes-Benz Citaro *
Iveco Crossway LE
Jonckheere Transit 2000
Van Hool newAG300
Om hier eens op in te gaan: volgens mij staat onder About dat de extensie geïnstalleerd kan worden als de genoemde scripts één voor één overgenomen worden in de wikisoftware. Of de namen van die scripts ook één op één kunnen worden overgenomen durf ik niet te zeggen, maar het lijkt me wel goed als regenmaker of de technische beheerders hier eens naar gaan kijken, aangezien dit ook een goede oplossing zou kunnen zijn voor de weergave van de Duitse onderaannemers in de lijninfobox.Lijn 45 schreef:Deze?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten