Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Daarom moet je het korps conducteurs langzaam laten krimpen en bij de werving vooral inzetten op een groei van het aantal Veiligheid & Service-medewerkers. En het blijkt niet zelden dat de mensen zonder vervoerbewijs ook voor de meeste onrust zorgen in treinen en fysieke blokkades opwerpen werkt in de statistieken. En iedereen weet dat een percentage van 0% zwartrijders en overlast niet haalbaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Nul procent zwartrijders is inderdaad onhaalbaar. Maar ga je met meer V&S de pakkans echt vergroten?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Ik betwijfel het. Utrecht Centraal heeft een van de grootste ploegen aan V&S in het land, en daar zie ik regelmatig tailgaters en poortspringers.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
SGM moet in 2025 aan de kant staan, want sprinters moeten aan het eind van de concessie allemaal een gelijkvloerse instap hebben. De reizigers, omwonenden en ProRail willen maar al te graag af van TRAXX, dus dat moet ook zo snel mogelijk opbokken naar de leasemaatschappij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Voor de SGM en ICR en de oudste ICMs is de vervanging allang besteld, ik ga er niet van uit dat NS de lopende bestellingen gaat annuleren. Dus met dit materieel veel langer doorrijden is helemaal niet nodig.
Stel dat de groei in 2023 weer op het oude niveau is, kan er dan nog steeds ICNG bijbesteld worden.
Stel dat de groei in 2023 weer op het oude niveau is, kan er dan nog steeds ICNG bijbesteld worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Wat wel eens gebeurt is dat de levering van al besteld materieel in overleg met de fabrikant over een wat langere periode wordt uitgesmeerd.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
DDNG gaat ook niet uitgesteld worden voor zover ik weet. DDZ moet gewoon echt vervangen worden. Het gaat om extra bestellingen ICNG die nu niet of later pas komen, als ik het goed heb. Die dingen zijn schreeuwend duur, dus als je ICM met wat extra DDNG kan vervangen in plaats van de dure ICNG, dan zijn dat weer miljoenen bespaard.
Daarvoor hoeft ICM slechts enkele jaren langer op het spoor te blijven.
Daarvoor hoeft ICM slechts enkele jaren langer op het spoor te blijven.
Laatst gewijzigd door Jultar op wo 01 jul 2020, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Waarom zouden ze überhaupt ICM willen vervangen door DDNG?
Ik zou sowieso alleen de series die over de HSL rijden laten rijden met ICNG en de rest laten rijden met DDNG en VIRM.
Ik zou sowieso alleen de series die over de HSL rijden laten rijden met ICNG en de rest laten rijden met DDNG en VIRM.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Als je alleen ICNG wil inzetten in series die over de HSL gaan, moet je ICM vervangen door DDNG.
Voor treinen die niet over de HSL gaan is er bij de aanbesteding de mogelijkheid open gehouden om een goedkopere variant van ICNG te bestellen, zonder de installatie voor 25 kV en/of met een lagere maximumsnelheid.
Voor treinen die niet over de HSL gaan is er bij de aanbesteding de mogelijkheid open gehouden om een goedkopere variant van ICNG te bestellen, zonder de installatie voor 25 kV en/of met een lagere maximumsnelheid.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Dus dan kun je in theorie vier ICNG-varianten krijgen? De reguliere HSL-variant, de Beneluxvariant, de Duitslandvariant (voor Den Haag - Aken) en de niet-HSL-variant. Maakt het lekker overzichtelijk voor de materieelinzet.
Hoeveel duurder is een ICNG versus een nnieuwe Intercitydubbeldekker?
Hoeveel duurder is een ICNG versus een nnieuwe Intercitydubbeldekker?
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
NS bestelde 79 ICNG's voor 800 miljoen, dat is dus gemiddeld ongeveer 10 miljoen per stuk.
Ter vergelijking, een voorbeeld van het soort dubbeldekkers dat NS wil aanschaffen: ODEG bestelde bij Siemens 23 Desiro HC's voor 300 miljoen, dat is 13 miljoen per stuk.
Een DDNG zou dus best wel eens duurder kunnen zijn dan een ICNG.
Ter vergelijking, een voorbeeld van het soort dubbeldekkers dat NS wil aanschaffen: ODEG bestelde bij Siemens 23 Desiro HC's voor 300 miljoen, dat is 13 miljoen per stuk.
Een DDNG zou dus best wel eens duurder kunnen zijn dan een ICNG.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Maar een DDNG biedt waarschijnlijk wel meer zitplaatsen per euro.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Maar wat heb je daar precies aan op, bijvoorbeeld, de Zeeuwse lijn? Wil je graag meer lege stoelen vervoeren?
ICNG is niet voor niets de aangewezen opvolger van ICM.
ICNG is niet voor niets de aangewezen opvolger van ICM.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Nu rijdt er op de Zeeuwse lijn ook VIRM, maar dan nog:
- De intercity vanuit Zeeland zou goed de HSL op kunnen waardoor alsnog ICNG nodig is daar.
- Veel treinen met enkele ICM-stellen zijn er niet. Het zou goed kunnen dat bijvoorbeeld 1 stel DDNG, 2 stellen ICM kunnen vervangen. Kortere composities dus.
- De intercity vanuit Zeeland zou goed de HSL op kunnen waardoor alsnog ICNG nodig is daar.
- Veel treinen met enkele ICM-stellen zijn er niet. Het zou goed kunnen dat bijvoorbeeld 1 stel DDNG, 2 stellen ICM kunnen vervangen. Kortere composities dus.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Tien-delige OMNEO dubbeldekkers kosten zo'n 15 miljoen per stuk:VIRM schreef:Hoeveel duurder is een ICNG versus een nnieuwe Intercitydubbeldekker?
https://www.bombardier.com/en/media/new ... f-type=all
Dan heb je het over treinen met 550 zitplaatsen, bijna het dubbele van ICNG (rekening houdend met dat die 79 stellen meer vijfjes dan achtjes bevat). Dus ja, dan lijkt me ICNG per zitplaats een stuk duurder.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Even rekenen:
In zo'n OMNEO kost een zitplaats € 27.272, bij ICNG kost een zitplaats gemiddeld € 32.000 (800 miljoen voor 25.000 zitplaatsen).
Voor drukte trajecten waar zoveel zitplaatsen nodig zijn zou de OMNEO dus voordeliger zijn.
Nou zijn dit wel lange OMNEO'S (dat drukt de prijs per zitplaats) versus meersysteem ICNG's.
Bij kortere treinstellen en budget-ICNG's zal het verschil een stuk kleiner zijn.
Zie bijvoorbeeld de Italiaanse broertjes van de ICNG, die zijn een stuk goedkoper.
https://www.alstom.com/press-releases-n ... trenitalia
In zo'n OMNEO kost een zitplaats € 27.272, bij ICNG kost een zitplaats gemiddeld € 32.000 (800 miljoen voor 25.000 zitplaatsen).
Voor drukte trajecten waar zoveel zitplaatsen nodig zijn zou de OMNEO dus voordeliger zijn.
Nou zijn dit wel lange OMNEO'S (dat drukt de prijs per zitplaats) versus meersysteem ICNG's.
Bij kortere treinstellen en budget-ICNG's zal het verschil een stuk kleiner zijn.
Zie bijvoorbeeld de Italiaanse broertjes van de ICNG, die zijn een stuk goedkoper.
https://www.alstom.com/press-releases-n ... trenitalia
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
En die OMNEO's zullen vast een zitplaatsindeling hebben die gebouwd is op Fransen, waardoor de gemiddelde Nederlander er niet fatsoenlijk in kan zitten :X
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Tel ook even het enorme aantal klapstoelen op de foto's: https://www.behance.net/gallery/6933709 ... m-Normandy
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3664
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Wat betreft de mondkapjesplicht (dat past ook nog steeds in dit draadje toch?). Kwam ik net een conductrice (met mondkapje) tegen die een ronde deed in de trein. Voor mij zaten twee mensen met een baby zonder mondkapje. De conductrice doet haar ronde, stopt bij het echtpaar zegt: "wat een schattige baby" en loopt gewoon door. Tsja, zo "bescherm" je jezelf ook niet
Ik heb geen onderschrift
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Heb je ze er op aangesproken? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Hadden we niet een coronatopik? Of is het onterecht dat de kondoekoeïn nu ontslagen wordt omdat ze dr niks van zei en is ze zo een van de 2300 en daarmee ontopik? :')
-
- Berichten: 3664
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Sorry ik hou m'n mond :X
Ik heb geen onderschrift
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Geef dan in ieder geval antwoord op de vraag die je gesteld wordt :X
Of moeten we het antwoord daarop zelf invullen? :')
Of moeten we het antwoord daarop zelf invullen? :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten