Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
en-es

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Vanaf 6 juli versoepelingen in het Verenigd Koninkrijk. Burgers mogen dan niet-noodzakelijke reizen maken naar een aantal Europese landen. Die landen moeten nog bevestigd worden door de overheid maar volgens de BBC is Nederland een van die landen. Ook is quarantaine niet meer nodig.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Andersom wel trouwens, inkomende reizigers uit Groot-Brittannië moeten in Nederland wel 14 dagen in quarantaine.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat is niet hoe The Guardian het omschrijft, die schrijft: "The list of approved countries is due to be announced around the middle of next week, with people allowed to start travelling from the following week, starting 6 July. Before then the government hopes to reach agreements on mutual travel routes with the nations involved."

Volgens deze logica gaat het luchtbrugsysteem van start na goedkeuring van de Nederlandse overheid, als zij toestemming geven wordt niet-essentiëel verkeer tussen Nederland het het VK weer mogelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Het gaat in het VK beter dan twee maanden geleden, maar de afgelopen maand heeft het land geen progressie gemaakt bij het bestrijden van het virus. Ik zie geen voordeel voor Nederland om de maatregelen te versoepelen en gezien de reactie van Rutte op de plannen van Corendon verwacht ik ook niet dat het gebeurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM

Bericht door VIRM »

Geen voordelen? Ik zie voordelen voor easyJet, hotels en hostels, de horeca en de Wallen als Britse toeristen weer mogen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nu de Britten in eigen land zijn opgesloten leren ze ook wat meer over zichzelf kennen. Zo ontdekken ze waarom ze in het buitenland niet zo geliefd zijn :Y
Na afloop bleven er tonnen aan afval achter, waaronder een doos waar mensen hun "nummer 2" in hadden gedaan.
Alargule

Bericht door Alargule »

Kutvolk.
VIRM

Bericht door VIRM »

Uit het NOS liveblog:
Ov-bedrijven: vanaf morgen meer kans op mondkapjesboete

Vanaf morgen gaan controleurs in het openbaar vervoer strenger handhaven op de mondkapjesplicht, die sinds 1 juni geldt. Dat zegt voorzitter Peters van de koepelorganisatie van vervoersbedrijven OV-NL. "Na de invoering hebben we gedacht dat iedereen er eerst aan moest wennen, dus toen hebben we mensen er vooral heel vriendelijk op aangesproken. Nu moet iedereen er wel aan gewend zijn", zegt Peters.

Afgelopen maand zijn in het hele land ongeveer 120 boetes uitgedeeld aan reizigers die geen mondkapje droegen. "Dat is niet veel en dat was ook de bedoeling", aldus Peters. Vanaf morgen komen reizigers er dus minder snel met alleen een waarschuwing vanaf. "Het ligt aan de situatie. Maar als je betrapt wordt, loop je de kans op 95 euro boete. Pech gehad."

Op 1 juli vervalt ook de regel dat het openbaar vervoer alleen voor noodzakelijke reizen is bedoeld. Volgens Peters zijn de vervoersbedrijven daarop voorbereid. "Alles rijdt, het personeel is er klaar voor. Het blijft altijd een beetje spannend, maar het zal ook niet ineens heel druk worden."
Beul van de blindegeleidelijn
Pascal1998
Contacteer:

Bericht door Pascal1998 »

Nou, ik ben benieuwd vrijdag... en ja, ik heb nog steeds keurig me mondkapje op
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik zit te twijfelen of ik mij moet aanmelden voor een test. Ik heb al drie dagen een loopneus terwijl ik door de regen relatief weinig hooikoortsklachten heb op het moment :|
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Bij twijfel gewoon doen: de meeste coronapatiënten hebben geen of milde klachten, maar zijn wel besmettelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
trolly

Bericht door trolly »

:Y

Zou ik ook doen. 't Is toch weer een verzetje, nietwaar? En dan hebben we hier ook weer wat om over te praten :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Bericht door Alargule »

Het hele forum zal dan wel in quarantaine moeten, vrees ik.

Hatsjie.

Snrrrfff...
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik moet morgenmiddag naar een sporthal in Schiedam -o-
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ze gaan, zoals je wellicht weet, met een wattenstaaf (ja, zo'n lange) in je neus, gevoelsmatig tot ergens in je hersenen. Neem een zakdoekje mee voor de tranen die komen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

En ik had al geen zin -o-
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

In Praha werd gisteren het einde van de coronamaatregelen gevierd met een enorme picknicktafel over de hele Karlův most heen, tussen 18 en 22 uur. Iedereen nam zijn eigen eten en drinken mee, want dan wel gedeeld werd met de directe buren aan tafel. Zie hier een filmpje van iets meer dan 2 minuten. Er werd wel enigszins aan de afstand gedacht: er mochten maximaal 2.000 mensen zitten, na reservering (waarbij een paar plaatsen vrij waren gelaten voor last-minute aanschuiven). De brug bleef intussen gewoon open voor voorbijgangers; in totaal waren er dus misschien wel 10.000 mensen over de hele avond.

Waar ik vooral heel blij van word als ik dit zie, is dat er een fantastische sfeer hangt en iedereen blij is. Geen rellen, geen hooligans. :D
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik zit te twijfelen of ik mij moet aanmelden voor een test. Ik heb al drie dagen een loopneus terwijl ik door de regen relatief weinig hooikoortsklachten heb op het moment :|
Het kan ook zijn dat je die loopneus hebt van de weer / temperatuuromslag van de afgelopen dagen. En dit in combinatie met je hooikoorts.
trolly

Bericht door trolly »

[dokterSuusmodus]Temperatuuromslagen veroorzaken geen loopneuzen. Dit in tegenstelling tot virussen en allergische reacties.[/dokterSuusmodus]

________________________________________________________________________________________________
Aking

Bericht door Aking »

Bron?
trolly

Bericht door trolly »

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Marie-Henriette is mijn favoriete bron van Spa.
trolly

Bericht door trolly »

Pfoei :')

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het reisadvies voor delen van Portugal gaat per direct op oranje. De overheid roept alle Nederlandse toeristen in deze gebieden op zo snel mogelijk naar huis te komen en twee weken in quarantaine te gaan.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/actu ... eer-oranje
Aking

Bericht door Aking »

Och, nou alweer? :') :X
Plaats reactie