Ik denk dat ze dat zijn vergeten aan te passen. Want als je doorklikt naar de speciale informatiepagina krijg je wel de juiste info te zien. Ook op Facebook en Instagram hebben ze de juiste info gedeeld.ICE11 schreef:Arriva heeft het blijkbaar nog niet begrepen, want als ik arriva.nl open staat er nog steeds dat ik alleen mag reizen als het nodig is...... :NZ2N schreef:Dag 1 van het einde van het advies tegen non-essentiële reizen in het OV
Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
-
Ik kreeg gisteren een mail van NS dat ik weer van harte welkom ben in de trein. 

-
We zijn blij en opgelucht dat we je vanaf vandaag weer welkom mogen heten in de trein. Alle zitplaatsen zijn weer beschikbaar en dus kun je weer op pad voor vakantie of een dagje uit. Hoe zorgen we er samen voor dat het veilig is én blijft? Door drukte te mijden, een mondkapje te dragen in de trein, en zoveel mogelijk buiten de spits te reizen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Syntus ook niet, die roepen in de bus dat ook nog altijd om.ICE11 schreef:Arriva heeft het blijkbaar nog niet begrepen, want als ik arriva.nl open staat er nog steeds dat ik alleen mag reizen als het nodig is...... :NZ2N schreef:Dag 1 van het einde van het advies tegen non-essentiële reizen in het OV
Terwijl vrijwel alle vervoerders op Twitter de reizigers alweer welkom geheten hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Opgevangen dialoog tussen twee mensen bij het verlaten van station Deventer:
'Oh gatverdamme wat was dat weer een verschrikking zeg, met dat arbeidersvervoer mee!'
'Stel je eens niet zo aan! Wees blij dat je tenminste zo nog ergens kan komen, meneer Ik-heb-geen-auto!'
:D
'Oh gatverdamme wat was dat weer een verschrikking zeg, met dat arbeidersvervoer mee!'
'Stel je eens niet zo aan! Wees blij dat je tenminste zo nog ergens kan komen, meneer Ik-heb-geen-auto!'
:D
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
In Nederland relatief duur arbeidersvervoer 

- ODRAIL
Vandaag besloten om een hele oude hobby weer op te pakken.
Heb vanmiddag een doos ministeck /stick it besteld :pos:
.
Als alles goed gaat wordt het aanstaande maandag bezorgd.
Heb vanmiddag een doos ministeck /stick it besteld :pos:
Als alles goed gaat wordt het aanstaande maandag bezorgd.
- Suus
- Contacteer:
Waarom heb ik toch steeds het idee dat de dienstregelingen van de SNCF worden gemaakt door ambtenaren die bij de lunch iets te diep in het glaasje hebben gekeken. Alleen als de zon en de maan op een lijn staan kan je toevallig een trein vinden die leuk in een reisplan past :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Tsja ... dat heb je vaak in de kleine dorpen van Frankrijk als ik het zo weleens lees in het Railmagazine en anderen railbladen. Maar ... was het vroeger in ons land anders?
-
Met elke reis die ik in Frankrijk heb gepland in mijn leven, zegt zelfs de SNCF-reisplanner dat ik de auto moet pakken. :')
-
- Oud-beheerder OVNL
Er is toch altijd een lijn tussen twee dingen? Pas als er een derde ding bij komt wordt het interessant. Om het naar SNCF te vertalen: als de zon, de maan en de staking op een lijn staan dus.Suus schreef:Alleen als de zon en de maan op een lijn staan kan je toevallig een trein vinden die leuk in een reisplan past :')
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- Suus
- Contacteer:
Een lijn die een zon- of maansverduistering oplevert dan.
Theoretisch kan je met de trein best veel bereiken in Frankrijk, maar voor één dag reisplanning ben ik ook een hele dag dienstregelingen aan het lezen en naast de kaart aan het houden, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat er weer eens een station is dat bijna structureel door alle stoptreinen wordt overgeslagen behalve door een trein om half zes 's middags die niet rijdt wegens de zomervakantie. Het is dat ik het puzzelen wel leuk vindt, maar ik snap dat sommige mensen de luie optie nemen en de auto kiezen.
Theoretisch kan je met de trein best veel bereiken in Frankrijk, maar voor één dag reisplanning ben ik ook een hele dag dienstregelingen aan het lezen en naast de kaart aan het houden, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat er weer eens een station is dat bijna structureel door alle stoptreinen wordt overgeslagen behalve door een trein om half zes 's middags die niet rijdt wegens de zomervakantie. Het is dat ik het puzzelen wel leuk vindt, maar ik snap dat sommige mensen de luie optie nemen en de auto kiezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Het heeft opzich wel zijn charme, maar het is wel een ontiegelijk gedoe.
Over 3 weken vertrek ik naar Italië en Zwitserland, daar ga ik ook maar eens proberen wat treintjes mee te pakken. Dat beviel erg goed vorig jaar.
Over 3 weken vertrek ik naar Italië en Zwitserland, daar ga ik ook maar eens proberen wat treintjes mee te pakken. Dat beviel erg goed vorig jaar.
- Suus
- Contacteer:
Mag ik even kwijt
De SNCF is het gelukt de dienstregeling van RER D net zo onvindbaar te maken als de bonnetjes van Fred Teeven. Voor de dienstregeling van RER C hebben ze maar een actuele verstoring aangemaakt met de naam “dienstregelingen” en een zo goed als onleesbare PDF erachter gekwakt, maar zelfs dat is voor RER D teveel moeite :')
Rode letters op een paarse achtergrond. De ideale kleurcombinatie :D
Rode letters op een paarse achtergrond. De ideale kleurcombinatie :D
-
- OVNL-beheerder
Om het orakel te citeren:
Chrysa schreef:Het heeft opzich wel zijn charme, maar het is wel een ontiegelijk gedoe.
-
-
Daar kan je bij elk bericht wat ik na 21:00 post wel vanuit gaan. :')
- Suus
- Contacteer:
Tweede NL-Alert over een brandend schip in de Waalhaven en ventilatie sluiten. Ik hoop dat ze de rest van de nacht rustig blijven.
-
Nou, fijn hoor, de demonstranten (of wat daar voor door ging) in Wageningen vanmiddag. Strijden voor vrijheid??
Mijn vrijheid om te winkelen werd beperkt.
De winkels deden allemaal de deuren dicht. Ik had nog net een stroopwafel op de markt kunnen kopen..
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... Wageningen
Mijn vrijheid om te winkelen werd beperkt.

- ODRAIL
En dit is de reden van het NL-Alert:Suus schreef:Tweede NL-Alert over een brandend schip in de Waalhaven en ventilatie sluiten. Ik hoop dat ze de rest van de nacht rustig blijven.
https://www.ad.nl/rotterdam/tweede-nl-a ... ~a705cd45/
https://nos.nl/artikel/2339556-gewonde- ... haven.html
-
- Donateur
Een jaar geleden kocht ik een kaartje bij Chiltern Railways, en sindsdien blijven ze me ongevraagd spammen, ondanks dat ik op "unsubscribe" gedrukt heb. Hun mails belanden wel automatisch bij de spam inmiddels. :')
- Suus
- Contacteer:
Dat waren mensen die tegen de anderhalve meter afstand zijn. Was jij er daar niet een van?Durashift schreef:Nou, fijn hoor, de demonstranten (of wat daar voor door ging) in Wageningen vanmiddag. Strijden voor vrijheid??
Mijn vrijheid om te winkelen werd beperkt.De winkels deden allemaal de deuren dicht. Ik had nog net een stroopwafel op de markt kunnen kopen..
- Meltrain
- Donateur
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik schrik net wakker van een NL-Alert, en dit keer een echte: er schijnt een grote brand op het industrieterrein te zijn, dus ramen en ventilatie dicht. Ik kan van hier uit niets zien buiten maar als ze me er midden in de nacht voor wakker moeten maken zal het wel heftig zijn. P2000 knippert in ieder geval als een malle.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Het was bij een metaalbedrijf: https://www.rtvoost.nl/nieuws/332821/Gr ... eevacueerd
Beul van de blindegeleidelijn