
Ze morgen er 6 maanden over doen voordat alle bussen vervangen moeten zijn.
Altijd spijtig om te horen. Ik ben blij als de laatste zijn afgevoerd. Dan zal ik ook weer eens met lijn 10 reizen.--Stefan-- schreef:Maar voorlopig blijven op de Heyendaalshuttle nog even Duvedecs rijden
Bee schreef:Een goede vriend van mij reist bijna elke werkdag met lijn 9 naar of van Nijmegen, en de afgelopen weken is hij al een aantal keer een Citaro tegen het lijf gekomen. De reacties in de bus zijn volgens hem niet van de lucht, want het aantal zitplaatsen is drastisch gedaald waardoor er al vanaf Overasselt staanplaatsen zijn.
Dat niet alleen, maar het zijn sowieso stadsbussen, die hebben van nature al wat minder zitplekken. En aangezien die belachelijk 2 rolstoelplekken-eis is het inderdaad nog minder. In de Ambassadors is het ook wel te merken hoor, die hebben netto ook zo een vier zitplaatsen moeten inleveren. Als ze dan op zijn minst nog twee extra klapstoelen (Ambassadors hebben er al twee) hadden bijgezet, dat zou weer twee plekken schelen.--Stefan-- schreef:Dat komt omdat er eerst een Amba reedt en nu dus een Citaro met wel TWEE rolstoelplaatsen.
Alle bussen in Nm hebben minder stoelen. Bij elke Amba zijn er voor een rolstoelplek 4 stoelen weggegaan.
Veel dorpen hebben daar ook geen OV. Over de Rijksweg rijdt de 99, via Neder- en Overasselt rijdt lijn 9. Maar ten westen van de Rijksweg rijdt niks, bijvoorbeeld door Balgoy en rond Wijchen.ziggy schreef:Hhaa, nu heb ik die uitdrukking officieel ingeburgerd op het forum denk ik :D. Overasselt, wat grappig dat daar een bus komt... ik moest er laatst een werkstuk over maken en wist al niet eens dat al die kleine dorpen bestonden daar. Zijn er echt veel nog.Bee schreef:Er zit ook een theekransje in? In dat geval kan je nog tien stoelen schrappen volgens mij.
Heb je daar een bron voor? Dat zou wel fijn zijn. Ik weet alleen dat het afschaffen is uitgesteld (zou oorspronkelijk per 1 november gebeuren, maar is nu voor 'onbetaalde tijd' uitgesteld volgens de folders en website. De chauffeurs van OAD (lijn 99) hebben ze gelukkig ook. Of de chauffeurs van Arriva Brabant ze ook hebben, weet ik niet, daar ga ik nog gauw genoeg achter komen.--Stefan-- schreef:Is niet meer te volgen. KAN kaartje blijft in Nijmegen nog een jaar maar mag in de buurtbussen en NIAG al niet meer verkocht worden!
In de NIAG bussen is ook het Nationaal Tariefsysteem (strippenkaart en sterabonnementen) geldig op de lijn, chauffeurs kunnen zelfs stempelen volgens mij. Dat was toen een eis. Het Duitse tarief is ook geldig op het Nederlandse deel. Verder geldt voor het KAN-kaartje dat er in- of uitgestapt moet worden in zone 6000, 6015 en 6119, maar er mag mee worden overgestapt. Dus het is prima om dat kaartje in een buurtbus te kopen en met overstap naar Nijmegen te gaan.--Stefan-- schreef:Dat NIAG het niet verkoopt is toch wel vrij logisch. Het is een Duitse bus dus daar worden de Duitse vervoersbewijzen gehandhaafd. En in een buurtbus is het KAN kaartje niet van toepassing. Een KAN kaartje wordt gebruikt voor een dagretour naar Nijmegen. En er zijn géén buurtbussen die Nijmegen aandoen.
Dat zou goed kunnen, ik kan het me prima voorstellen. Want lijn 1 is nooit zo vol, het had een reden dat die lijn voor station Mook-Molenhoek in de avonden en op zondag niet reed en ik denk dat het nieuwe station niet zoveel reizigers genereert dat het een grote bus rechtvaardigd.Joshua schreef:Ik wou vandaag om 22:06op Station NIjmegen Lijn 1 richting Molenhoek nemen, maar tot mijn grote verbazing reedt er een Mercedes-Benz Sprinter. Ik miste deze bus dan ook omdat toen hij weg reedt mij pas opviel dat het om Lijn 1 ging.
Is er iets van bekend dat Lijn 1 's avonds in kleine busjes rijdt of zo? Ik heb nog even staan wachten om te kijken of ik het wel geod gezien had er misschien niet nog een normale bus aan kwam met lijn 1, maar dit was niet het geval.
Een kleine aanvulling:MdJ schreef:Nijmegen:
-Op lijn 1 een amba en een VanHool
-Op lijn 2 (minimaal) 1 Ex-Eindhovense Berkhof
-Op lijn 5 een sloot amba's en ex-Eindhovense Berkhoffen
-Op lijn 32 een Intergo (2949), een Alliance(2670)
-Op lijn 33 een Intergo(2990), een Alliance(2804)
Deze komen uit Overijssel ;)Klaasje schreef:Weet iemand toevallig een paar nummertjes van de Duvedecs op de Heijendaalshuttle? Misschien reden ze 2 weken terug nog in Almere. Daar wordt alle "oude meuk" in een hoog tempo afgevoerd.
De 8827 is weer terug naar AlmereMdJ schreef:Nijmegen:
Arnhem:
-Op lijn 1 een gelede Duvedec (7808) en de gewone trolley's
-Op lijn 10 een alliance (2802) en amba's
-Op lijn 27 (dacht ik) de 8827. Een stadsamba uit Almere, wat duidelijk op de zijkant staat, en een raar lettertype op het display.
ik vond ook dat er nog aardig veel aliances en mercedes integro bussen in Arnhem e.o reden. bijv. lijn 31,32,33 en 88--Stefan-- schreef:Ik ben benieuwd...
Vanavond reden er ook nog steeds Novio Jonckheertjes rond terwijl de dienstregeling dan echt minimaal is, dus er zouden makkelijk allemaal Citaro's kunnen rijden.
Maar ze staan er al wel iig
Maar ik ga morgen even wat info winnen als het lukt iig xD
Maar Arnhem wil ook gewoon wat BRENG Meisjes hebben. Dat maakt het wat kleurrijker :D--Stefan-- schreef:Ohjaa klopt, dom xD
En vanaf wanneer beschikt Arnhem eindelijk over genoeg blauwe Breng bussen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten