Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
In Groot-Brittannië worden ze nog steeds weggejaagd. Bezetting is nu 10%.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Nederland zit in een heel andere fase van de epidemie als Groot-Brittannië.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Ze mogen er wel weer op café en gedragen zich als vroeger, dus echt consequent zijn ze niet aan de andere kant van de plas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat hebben ze zelf zo gewild.ArrivaBas schreef:Nederland zit in een heel andere fase van de epidemie als Groot-Brittannië.
Re: Kort buitenlands nieuws
Op het traject Karlovy Vary - Johanngeorgenstadt zijn twee treinen op elkaar gebotst. Minstens 2 doden, 20-30 gewonden (waarvan enkelen zwaargewond).
Re: Kort buitenlands nieuws
https://www.instagram.com/p/CCTvb4_hUqc ... 8mkff8tdtkSuus schreef:Boeiend. Buitenlandse toeristen zijn er toch niet meer in Groot-Brittannië en de inheemse bevolking is vrij succesvol uit de treinen verjaagd.Z2N schreef:Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch train station closes because platform is too short
A village train station with the longest name in the UK is being forced to shut because the platform is too short for social distancing. Thousands visit Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch to see and take pictures next to the train station name.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Mwa, 7/10. Nog even oefenen op de ll-klank. (A)
Re: Kort buitenlands nieuws
Plombée par la crise du Covid-19, l’Ile-de-France stoppe ses versements à la SNCF et la RATP
La présidente de la région Ile-de-France, Valérie Pécresse, avait alerté, tempêté, averti haut et fort l’Etat et toutes les parties prenantes depuis plusieurs semaines. Elle a choisi de passer à l’acte… Mercredi 8 juillet, Ile-de-France Mobilités (IDFM), l’entité organisatrice des transports dans la région capitale, a mis fin aux paiements versés aux deux principaux opérateurs de mobilité en région parisienne : la RATP (RER, métros, trams, bus) et Transilien SNCF (RER, trains de banlieue).
Bron en meer: Le Monde
Niet alleen in Nederland zijn de financiën van de OV-sector beroerd, ook in Frankrijk gaat het slecht. In Île-de-France (de Franse regio waar ook Parijs in ligt), waar de regio opbrengstverantwoordelijk is, is het verlies al tot een paar miljard opgelopen. De regio wil hier graag compensatie voor van de nationale overheid, en heeft vandaag een zwaar drukmiddel ingezet: de betalingen naar de SNCF en RATP worden tot nader orde stilgezet. In de komende dagen zouden verdere dialogen tussen de nieuwe regering-Castex en de regio Île-de-France moeten volgen.
La présidente de la région Ile-de-France, Valérie Pécresse, avait alerté, tempêté, averti haut et fort l’Etat et toutes les parties prenantes depuis plusieurs semaines. Elle a choisi de passer à l’acte… Mercredi 8 juillet, Ile-de-France Mobilités (IDFM), l’entité organisatrice des transports dans la région capitale, a mis fin aux paiements versés aux deux principaux opérateurs de mobilité en région parisienne : la RATP (RER, métros, trams, bus) et Transilien SNCF (RER, trains de banlieue).
Bron en meer: Le Monde
Niet alleen in Nederland zijn de financiën van de OV-sector beroerd, ook in Frankrijk gaat het slecht. In Île-de-France (de Franse regio waar ook Parijs in ligt), waar de regio opbrengstverantwoordelijk is, is het verlies al tot een paar miljard opgelopen. De regio wil hier graag compensatie voor van de nationale overheid, en heeft vandaag een zwaar drukmiddel ingezet: de betalingen naar de SNCF en RATP worden tot nader orde stilgezet. In de komende dagen zouden verdere dialogen tussen de nieuwe regering-Castex en de regio Île-de-France moeten volgen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik voel een staking aankomen *O*
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat sowieso: na de zomer wordt de hervorming van de pensioenen weer in gang gezet.
Re: Kort buitenlands nieuws
Sorry, maar als ik de woorden "pensioen" en "Frankrijk" hoor dan krijg ik echt uitslag! Ik was verbaasd in de verslaggeving over de vermoord buschauffeur in Zuid-Frankrijk te lezen, dat hij met 59 jaar kort voor pensioen stond. En wij moeten hier in D niet alleen tot 67 werken, nee, als het volgens Mr. Macron gaat ook nog gedeeltelijk hun schulden overnemen.....terwijl ze daar lekker met pensioen gaan..... :neg: :neg: :neg:
Re: Kort buitenlands nieuws
De Britse regering zou voornemens zijn om het spoor te hernationaliseren. M.i.v. september zouden de coronasubsidies voor de vervoerders stop worden gezet, waardoor de vervoerders praktisch worden gedwongen om hun concessies op te geven, of anders alsnog failliet gaan.
Bron: https://www.telegraph.co.uk/business/20 ... e-control/
Bron: https://www.telegraph.co.uk/business/20 ... e-control/
Re: Kort buitenlands nieuws
En nu wil je beweren dat Merkel daar niet invloed op uit zou kunnen oefenen? Zelfs onze Rutte krijgt het al voor elkaar om deze plannen bij te sturen, dan zou het machtigste land van Europa dat ook nog de rekening grotendeels gaat betalen dat helemaal moeten kunnen.ICE11 schreef:Sorry, maar als ik de woorden "pensioen" en "Frankrijk" hoor dan krijg ik echt uitslag! Ik was verbaasd in de verslaggeving over de vermoord buschauffeur in Zuid-Frankrijk te lezen, dat hij met 59 jaar kort voor pensioen stond. En wij moeten hier in D niet alleen tot 67 werken, nee, als het volgens Mr. Macron gaat ook nog gedeeltelijk hun schulden overnemen.....terwijl ze daar lekker met pensioen gaan..... :neg: :neg: :neg:
Re: Kort buitenlands nieuws
Ook de tijd van Mvr. Merkel is niet eindeloos (concreet heeft zij nog iets meer dan een jaar) en men kan maar bang zijn voor wie haar zou opvolgen.....
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
DB investeert een miljard in nieuwe ICE's.
Siemens levert vanaf 2022 30 nieuwe Velaro's, die vooral tussen Ruhrgebied en München komen te rijden.
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... 22-5420874
Siemens levert vanaf 2022 30 nieuwe Velaro's, die vooral tussen Ruhrgebied en München komen te rijden.
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... 22-5420874
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort buitenlands nieuws
Wordt dat de ICE-5?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik zou zeggen ICE-3 want ik denk dat DB dit, net zoals de Velaro D, ziet als een aanvulling op de bestaande ICE-3-vloot.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort buitenlands nieuws
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ze willen snel meer treinen hebben, vandaar een reeds bestaand model besteld. Velaro haalt ook 320km/h tegenover de 250 van de ice4 en dat willen ze schijnbaar toch wel graag...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
320 is een beetje overdreven (heb je binnen Duitsland niets aan), maar het is duidelijk dat het sneller moet dan de 249 250 265 km/h van de ICE 4. Qua snelheid blijkt de ICE 4 in de praktijk toch een beetje tegen te vallen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort buitenlands nieuws
Eerst werden alle treinen op de SFS Köln-Frankfurt met ICE-3 gereden. Die stellen worden nu gebruikt voor de extra ICE"s die rijden tussen München en Berlin sinds de opening van de nieuwe SFS Erfurt-Leipzig.
Doordat die ICE-3 stellen elders nodig zijn, rijden veel treinen tussen Köln en Frankfurt nu met ICE-4. Die zijn echter trager, waardoor soms SIegburg/Bonn wordt overgeslagen, om toch maar alle aansluitingen te halen. Ik denk dat we deze bestelling in dat licht moeten zien.
Doordat die ICE-3 stellen elders nodig zijn, rijden veel treinen tussen Köln en Frankfurt nu met ICE-4. Die zijn echter trager, waardoor soms SIegburg/Bonn wordt overgeslagen, om toch maar alle aansluitingen te halen. Ik denk dat we deze bestelling in dat licht moeten zien.
Re: Kort buitenlands nieuws
In tweede instantie zijn er natuurlijk ook de Velaro D's bijgekomen. Maar het blijft lastig voldoende materieelbeschkbaarheid te houden, zeker ook met de uitlopers naar Parijs, Brussel en Amsterdam in het achterhoofd waar alleen specifieke deelseries kunnen rijden.
Re: Kort buitenlands nieuws
Een opiniestukje uit de Volkskrant:
Wie wil Jan Sytze Mosselaar uitleggen dat zijn vergelijking als een koe op een tang slaat?
Bron: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b652fa03/Zelfs in het ‘achterlijke’ Italië is een supersnelle treinverbinding mogelijk. Waarom hier niet?
Nederland mag de Italianen de les hebben willen lezen bij de Eurotop, in snelle mobiliteit kan het nog veel van ze leren, stelt Jan Sytze Mosselaar.
[...]
Maar een supersnelle verbinding vanuit Amsterdam (Zuid) of Utrecht naar Enschede, Groningen en Eindhoven zou het land, en de provincie, nog veel toekomstbestendiger maken. Deze drie steden zouden vanuit het economische hart in een uur te bereiken moeten zijn. Met de thuiswerktrend in opmars, kan Nederland de files oplossen, de bevolking beter spreiden, en de woningnood wellicht beter bestrijden door snellere treinverbindingen.
Amsterdam-Groningen is minder dan 200 kilometer. Nederland is zo plat als een pannekoek, dus geen excuses. Zelfs bergachtig Italië krijgt het voor elkaar: in het ‘achterlijke’ Italië rijden twee concurrerende vervoerders die afstand in dik een uur. Vergelijk op Google Maps eens Napels-Rome (225 km in 1.10u treinen zonder overstap), Firenze-Rome (280 km met auto, en maar 1.37u met de trein door heuvelachtig landschap), met Amsterdam-Groningen (181 km kost het 2.06u treinen met overstap), Amsterdam-Eindhoven (130 km, 2u met de trein) of Amsterdam-Enschede (170 km, 2.15 u met de trein).
Welk land is hier nu achterlijk, zal premier Giuseppe Conte wellicht gedacht hebben?
Wie wil Jan Sytze Mosselaar uitleggen dat zijn vergelijking als een koe op een tang slaat?
Re: Kort buitenlands nieuws
Je maakt op dit vlak behoorlijk een karikatuur van jezelf door te beweren dat je moet overstappen tussen Groningen en Amsterdam. Amsterdam Zuid - Groningen is rechtstreeks en duurt 2 uur exact.
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens mij quote ie iemand, of is PHS een synoniem van Jan Sytze?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten