Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door VIRM »

Hier een artikeltje over de eigen 'mediazuil' van Forum voor Democratie: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/06/in ... n-a4005113.
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Bericht door Alargule »

Die foto er ook bij :') Het is toch echt de wederopstanding van Narcissus.
Aking

Bericht door Aking »

Sjah, niks bijzonders toch? De zittende kliek heeft toch ook eigen communicatiekanalen? :')

Ook wel bekend als NPO en de Persgroep *O*
Alargule

Bericht door Alargule »

Precies! Eén grote baantjescarrousellerende complotberamende kliek daar! Saneren die hap!
Aking

Bericht door Aking »

Die poppenkast in Den Haag? Ik ben voor ja! *O*
Alargule

Bericht door Alargule »

Nee die moeten allemaal de Noordzee in gedreven worden!1!!
Aking

Bericht door Aking »

Nee, dat is milieuvervuiling en zonde van ons mooie Noordzee :Y
Alargule

Bericht door Alargule »

De fik erin dan!!1!

Of is dat ook weer slecht voor de zee o twee enzo?
Aking

Bericht door Aking »

Laat ik me niet uitspreken over wat er moet gebeuren met die lui, anders heb ik het straks weer gedaan en worrik net als de buurman afgevoerd door de wouten :X
Alargule

Bericht door Alargule »

Ziet eruit als een frisse jongen :Y

Maar ik moet niet oordelen op mensen hun uiterlijk, zoals mijn moeder zei.
VIRM

Bericht door VIRM »

Ethiopië wil een dam in de Nijl bouwen, en Egypte is niet onder de indruk en vreest voor de eigen wateraanvoer.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... propaganda
Beul van de blindegeleidelijn
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Aking schreef:Sjah, niks bijzonders toch? De zittende kliek heeft toch ook eigen communicatiekanalen? :')

Ook wel bekend als NPO en de Persgroep *O*
Nee, want de "zittende kliek" wordt in de media ook tegengesproken. Baudet kan daar niet tegen, dus terwijl hij bij debatten in de Tweede Kamer aanwezig zou moeten zijn presenteert hij liever twee maal per week een uur lang zijn eigen televisieprogramma waar hij jaknikkende gasten lekker in de rede kan vallen en ongefilterd zijn ideeën kan uiten.

Niet met volledig succes trouwens, want hij raakte het afgelopen jaar bijna de helft van zijn winst in de peilingen kwijt omdat hij zo roeptoetert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

VIRM schreef:Ethiopië wil een dam in de Nijl bouwen, en Egypte is niet onder de indruk en vreest voor de eigen wateraanvoer.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... propaganda
Het was een kwestie van tijd voordat dit zou gaan spelen, door de bevolkingsgroei wordt de vraag naar drinkwater alleen maar groter, de klimaatverandering werkt ook niet bepaald mee. Egypte is bovendien voor zijn drinkwater sterk afhankelijk van de Nijl. Dit kan dus zeker tot spanningen leiden in de regio.

In (West-)Europa zien we dat op kleine schaal ook al. Er zijn afspraken tussen Nederland en België over het minimumdebiet van de Maas. In periodes van droogte (zoals we die tot voor enkele weken hadden) valt het niet altijd mee dat minimum te garanderen. Daar zal vast nog wel eens onenigheid van komen.

Kortom: water wordt het nieuwe goud. :Y
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Nou ja, Egypte gaat ook niet heel efficiënt om met zijn Nijlwater: aldus het Nijlverdrag van 1959 stroomt er 84 miljard kubieke meter water door de Nijl, Egypte gaf zichzelf daar 55,5 miljard van (verder ondertekende alleen toenmalig Soedan het verdrag, dat kreeg 18,5 miljard kuub). Door deze dam gaat Egypte die hoeveelheid water waarschijnlijk niet meer krijgen, en zullen ze dus hun watermanagement moeten veranderen. Dat kan ook (de Nijldelta is een schoolvoorbeeld van inefficiënt watergebruik), maar dat is wel moeite doen. Dan is klagen over de Ethiopiërs veel makkelijker. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Aangezien ik aanneem dat die 84 miljard kubieke meter niet het complete volume is, maar een debiet, ben ik nog wel benieuwd naar de tijdseenheid die erbij hoort.
Dus 84 miljard kubieke meter per seconde, per uur of per jaar?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Per jaar, dat had ik er even bij moeten zetten ja. Hier trouwens nog wat leesvoer over dat verdrag.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Hugo!1 heeft maar 48,7% van de stemmen gehaald bij het CDA, dus er komt nu een tweede ronde tegen Pieter (39,7%). Mona is uit de race gevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik ben benieuwd of de stijl van politiek bedrijven, zoals die beschreven staat in dit artikel, nog invloed gaat hebben op de populariteit van Hugo!1. Knap wel dat Mona alsnog aan 11% wist te komen. Heeft ze toch meer dan 1 op de 10 mensen CDA-leden voor zich gewonnen. :shock:
Volkskrant schreef: Nog tijdens het debat werd Gommers gebeld door een ambtenaar van VWS. ‘Hugo de Jonge moet weten of er aanstaande zondag 1.600 bedden zijn. Of ik dat even wilde beloven. Ik zei: luister, ik zit toch niet in de Kamer, wat denk je zelf? Ik dacht: ik word hier in de maling genomen. Maar nee, ze moesten weten of ik dat wilde zeggen.

Bij de koffieautomaat laat hij het even bezinken. ‘Waarom hadden zij het nodig dat Diederik Gommers zou zeggen dat er 1.600 bedden zouden zijn? Terwijl ik dat ook niet wist en geen invloed heb op beschikbare ic-bedden. Toen dacht ik: het moet dan maar. Als dat zo ongelooflijk belangrijk voor De Jonge is, dan zeg ik wel dat er zondag 1.600 bedden zijn.’

‘Meteen daarop zeiden ze: oké, wil je dat even in een WhatsApp bevestigen?

Even later redt De Jonge tijdens het debat zijn gezicht: per 1 april kan worden opgeschaald naar 1.600 bedden. ‘Gommers heeft het bevestigd’, zegt hij.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Rotterdammers kennen HuGO!1 al wat langer dan hij minister is. Het is een gladde aal die overal mee weg komt. Wist je dat hij ook een proef wou houden met verplichte anticonceptie voor incapabele ouders? En dat is het CDA :shock:
Durashift

Bericht door Durashift »

Je vingers natellen als je die man een hand geeft dus (nu mag dat natuurlijk ff niet )

Nee dank je, maar kan mij voorstellen dat dit wel past binnen een groep CDA'ers. :X
teun

Bericht door teun »

Ik had gehoopt dat het Pieter Omzigt zou worden, maar afgaand op dit resultaat denk ik niet dat dat er nog in zit.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Mona heeft haar supporters opgeroepen op Pieter te stemmen, dus ik vind een uitkomst moeilijk te voorspellen.
Suus
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Morgen is er een extra editie van Op1 met Mark Rutte. Meestal is er zeer belangrijk nieuws als er een speciale uitzending met Rutte is. Toevallig is eerder deze week bekend gemaakt dat de keuze voor een partijleider bij de VVD is uitgesteld, zou er een verband zijn?

https://www.ad.nl/show/jeroen-pauw-keer ... ~a396b126/
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Vinny

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Rotterdammers kennen HuGO!1 al wat langer dan hij minister is. Het is een gladde aal die overal mee weg komt. Wist je dat hij ook een proef wou houden met verplichte anticonceptie voor incapabele ouders? En dat is het CDA :shock:
Ik neem aan dat je dat op een of andere manier moreel verwerpelijk vind?

Laten we de zaak omdraaien: moeten we gaan toestaan dat kinderen in gezinnen opgroeien waarvan de ouders totaal incapabel zijn om hun kroost op te voeden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie