Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Komen er dan thuisblijfcarnavalnummers?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es

Bericht door en-es »

Vast wel als we thuis moeten carnavallen. *O*
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Rond de carnaval komend jaar hebben we ook nog verkiezingen dus... tijd om de Campagnekrakers weer uit de oude doos te halen dan maar? *O*
en-es

Bericht door en-es »

Ik heb begrepen dat de extra maatregelen tegen de drukte in de binnenstad van Amsterdam niet echt hebben geholpen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Aangezien Grapperhaus BOA's toch gaat voorzien van wapenstokken, stel ik voor dat iedereen die zich niet aan de regels houdt door een BOA wordt neergeknuppeld. Klaar met dat slappe gedoe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
TLP

Bericht door TLP »

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de opmerking van Suus eerder cynisch gericht was tegen de mensen die blijkbaar nog geen kennis hebben genomen van het solidariteitsbeginsel. :X
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Benieuwd trouwens wat de Tilburgse kermis gaat betekenen voor het aantal besmettingen. Ik ben er (nog steeds) niet gerust op.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Gezien het disrespect tegenover de 1,5 meter-regel vrees ik inderdaad voor een nieuwe brandhaard ja. :N

In ander nieuws: ik ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort naar de longarts verwezen worden. Vier maanden nadat ik symptomen-bingo had kan ik nog steeds niet vijf minuten fietsen en de trap op lopen zonder buiten adem te raken, en mijn huisarts is er niet meer gerust op. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Als je een afspraak maakt voor een coronatest wordt je medegedeeld dat je binnen moet blijven en alleen voor de test naar buiten mag. Je mag pas weer naar buiten als de GGD dat zegt.

Nu heeft mijn broer een bouwmarkt. Op een afgelegen hoek van het parkeerterrein heeft de GGD een coronateststraat opgebouwd, niet meteen in het zicht zodat er wat privacy is bij het testen. Je gaat er van uit dat de mensen die zich hebben aangemeld voor de test omdat ze verschijnselen vertonen, weten dat een coronatest echter niet in een bouwmarkt wordt uitgevoerd. Toch lopen er meerdere keren per dag mensen naar binnen of ze daar moeten zijn voor een coronatest.

Afgelopen week maakte een persoon het wel heel bont. Nadat bij de bouwmarkt binnen had gevraagd of dit de juiste plaats was voor een coronatest ging de beste man weer naar buiten, onderging vermoedelijk de coronatest en liep een kwartier later weer de bouwmarkt in om nog even een paar kwasten te gaan halen. Zulke mensen zou je toch zo graag willen neerknuppelen, daar helpt niets meer tegen :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Z2N schreef: Vier maanden nadat ik symptomen-bingo had kan ik nog steeds niet vijf minuten fietsen en de trap op lopen zonder buiten adem te raken, en mijn huisarts is er niet meer gerust op. :roll:
Ik ook, alhoewel ik toch zeker wel twee trappen kan lopen voordat ik buiten adem ben. Volgens mijn huisarts is dat normaal en hoef ik me geen zorgen te maken. :')
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik merkte zelf, nadat ik eind maart van de koorts, hoest en ontstoken longen af was, in eerste instantie een progressieve verbetering. Waar ik eind maart nauwelijks volzinnen kon maken, lukte dat begin april alweer beter. En waar ik midden april buiten adem was en rust nodig had na een paar minuten lopen, kon ik eind april wandelen door de Ikea. Maar daarna vlakte de progressie wel af. Toen ik laatst even naar de groenteboer was (2 kilometer fietsen), en achteraf niet meer in één keer drie trappen omhoog kon omdat mijn ademhaling stokte was ik het zat, en heb ik de huisarts maar gebeld voor een longfunctieonderzoek. Het voordeel dat ik misschien wel heb is dat ik die normaal gesproken toch al 1 keer per jaar moet doen (astmapatiënt), maar in combinatie met de klachten wil de huisarts mij nu eigenlijk doorverwijzen.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

De dag die je wist dat zou komen...

https://nos.nl/artikel/2341393-versprei ... pcall.html
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

En dat precies op de dag dat mijn huisarts mij doorverwezen heeft naar de longartsen van het UMC Utrecht. Misschien toch maar weer even meer aandacht geven aan de gevolgen van het coronavirus voor niet-risicopatiënten. :N
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Fijn dat je (na lang aandringen?) wordt doorverwezen. Ik ben intussen een maand of vier 'clean' en heb gekukkig niet zulke heftige restklachten, maar mijn conditie is echt nog niet de oude. Ik ben ook snel moe, wellicht is dat ook wel herkenbaar.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Z2N schreef:En dat precies op de dag dat mijn huisarts mij doorverwezen heeft naar de longartsen van het UMC Utrecht. Misschien toch maar weer even meer aandacht geven aan de gevolgen van het coronavirus voor niet-risicopatiënten. :N
Ik hoop dat je er heen mag. Bij mij in het ziekenhuis zijn alle afspraken op de poli nog steeds telefonisch. Volgende week alweer vierde telefonische afspraak met mijn longarts.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Veiligheidsregio Hollands-Midden heeft laten doorschemeren een regionale lockdown te overwegen voor het gebied rond Hillegom. Dat heeft mogelijk ook gevolgen voor delen van het Kennemerland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Reisadvies voor Kroatië is vanmiddag van geel naar oranje gegaan. Iedereen die terugkeert uit dat land (vermoedelijk gaat het om duizenden Nederlanders) wordt gevraagd na thuiskomst twee weken in quarantaine te gaan.
Pascal1998
Contacteer:

Bericht door Pascal1998 »

ArrivaBas schreef:Veiligheidsregio Hollands-Midden heeft laten doorschemeren een regionale lockdown te overwegen voor het gebied rond Hillegom. Dat heeft mogelijk ook gevolgen voor delen van het Kennemerland.
Nou dat zal mijn zus leuk vinden... -o-
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Daantje schreef:
Z2N schreef:En dat precies op de dag dat mijn huisarts mij doorverwezen heeft naar de longartsen van het UMC Utrecht. Misschien toch maar weer even meer aandacht geven aan de gevolgen van het coronavirus voor niet-risicopatiënten. :N
Ik hoop dat je er heen mag. Bij mij in het ziekenhuis zijn alle afspraken op de poli nog steeds telefonisch. Volgende week alweer vierde telefonische afspraak met mijn longarts.
Er moet sowieso een longfunctieonderzoek plaats vinden, en aangezien mijn huisarts dat (coronavirus oblige) niet meer zelf mag doen, moet dat toch op locatie daar.
Flickr!
VIRM

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef:Veiligheidsregio Hollands-Midden heeft laten doorschemeren een regionale lockdown te overwegen voor het gebied rond Hillegom. Dat heeft mogelijk ook gevolgen voor delen van het Kennemerland.
Kan een veiligheidsregio dat juridisch gezien doen? En hoe wordt zoiets praktisch uitgevoerd, gewoonb bouwhekken om het dorp, politie bij de poort en klaar?
Beul van de blindegeleidelijn
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De aanpak van regionale lockdowns is af te kijken in Spanje. Echter is de hoogste bestuurder van Kreis Gütersloh vlak na het instellen van de lockdown in Gütersloh en Warendorf teruggefloten door de rechter. Dat duidt erop dat ook de landelijke lockdown mogelijk al onrechtmatig was.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Bij twijfel valt er dan ongetwijfeld wel tijdelijke regelgeving te schrijven die dit soort lockdowns wél toelaten, die op basis van artikel 22 van de grondwet 'de overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid' wel verdedigd kunnen worden.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:De aanpak van regionale lockdowns is af te kijken in Spanje. Echter is de hoogste bestuurder van Kreis Gütersloh vlak na het instellen van de lockdown in Gütersloh en Warendorf teruggefloten door de rechter. Dat duidt erop dat ook de landelijke lockdown mogelijk al onrechtmatig was.
Niet zo moeilijk doen. Nederlands recht is niet gelijk aan Duits of Spaans recht. Een regionale lockdown in Hillegom en Waddinxveen kan door de veiligheidsregio Hollands-Midden via een noodverordening afgedwongen worden. En als het echt nodig is kunnen we er nog hekken omheen zetten, zeker bij Waddinxveen is er niemand die dat erg zal vinden (A)
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Zegt de voormalig Boskoopse. (A)
Flickr!
Plaats reactie