Suggesties voor Interrail

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3500
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Tom024 »

:Y

Ik had kunnen weten dat het orakel me al voor was geweest...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Bart »

Lage treinnummers zijn altijd goed. Misschien een leuke challenge voor een Interrail: met alle treinen met nummers onder de 100 meegaan. :') Zou in een weekje wel moeten lukken denk ik.
umbusko
Donateur
Berichten: 5378
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door umbusko »

In een weekje? Heel misschien, als je met al die treinen maar 1 station meereist. :') Ik bedoel, anders is het echt een onmogelijke opgave, alleen al om ICE 10 t/m 19 af te strepen zou je dan 5x in beide richtingen Brussel <-> Frankfurt moeten reizen. Hoeveel dagen denk je daarover te doen? Dan ICE 20 t/m 29: 2x Wien <-> Frankfurt en 2x Wien <-> Dortmund. Dan heb ik het nog niet gehad over ICE 3, 4, 5 en EC 6 t/m 9 en zitten we pas bij de 30. :') Zelfs als je iedere "unieke" route maar 1x en in 1 richting toelaat, ga je aan een week niet genoeg hebben denk ik.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12888
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Hainje »

Ach, als je toch geen leven hebt, dan why the hell not?
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5378
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door umbusko »

Oh, van mij mag je. Maar "een weekje", veel succes daarmee. :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12888
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door Hainje »

Wellicht heeft TS er niet zoveel meer aan, desondanks wil ik het traject Algeciras - Ronda in Spanje aanraden. Er rijdt maar een paar keer per dag een trein (Intercity van Madrid) naar Algeciras, maar het is zeker de moeite waard. Vanaf Madrid duurt de rit ongeveer 6,5 uur. Eerst over een HSL naar Santa Ana en daar is een loc wissel en wordt er een diesel voor gezet. Daarna kachel je met zo'n 80 km/u naar Algeciras.

Wat wel belangrijk is om te vermelden, lang niet alle ritten op dit traject verschijnen in de Renfe app, je kunt het beste kaartjes kopen bij het Renfe loket. Kaartautomaat werkt ook niet, die haalt de ritten uit dezelfde database als de app.

De beide keren dat ik met deze trein hen gereisd waren de zitplaatsen verre van allemaal bezet. Dus je kunt prima een of twee dagen van te voren nog een kaartje scoren.

Extra tip, vanuit Algeciras rijdt er elk half uur een bus naar Gibraltar (lijn 120 naar La Linea). Daar doe je ongeveer 50 minuten over. € 5,- voor een retourtje. Je hoeft je paspoort daar niet voor mee te nemen, ze accepteren daar EU ID kaarten. Ook kun je vaak met euro betalen, al vond ik mijn (Bunq) creditkaart hiervoor veruit het handigst. Want prijzen zijn wel gewoon in Britse pond.

Er is een hostel in Gibraltar. Verblijf je liever in een hotel, dan kan ik je hotel Alboran in Algeciras je aanbevelen. De bus maar Gibraltar stopt daar voor de deur. Hotels in Gibraltar zijn echt schreeuwend duur.
🍉
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Suggesties voor Interrail

Bericht door en-es »

Nou ja wellicht moet topicstarter die reis nog maken. Ook al is het vier jaar later. :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten