Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: Europese integratie en liefdadigheid. Snap dat een dergelijk concept bij Calvinisten moeilijk te begrijpen is, gezien het schandalige gedrag dat Rutte in Brussel vertoonde bij de onderhandelingen voor het Europese steunpakket. En dat gedrag vonden veel mensen ook nog eens in orde...
Was dat wel zo schandalig wat Nederland, Oostenrijk, Zweden en Denemarken wilden?
Het is op zich geen probleem dat een deel van de steun een gift is, maar daar moet dan wel tegenover staan dat deze giften ook gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn en dat bepaalde economieën zó hervormd worden dat toekomstige rampen relatief gezien minder economische schade aanrichten.
Rutte wou geen giften en indirect de zwaarst getroffen landen gewoon met nieuwe schulden opzadelen, alleen stonden die schulden nu niet op hun eigen begroting maar op de Europese begroting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Natuurlijk wilde Rutte dat, net als zijn ambtsgenoten uit Oostenrijk, Zweden en Denemarken, niet helemaal, maar wilden ze vooral dat er garanties kwamen dat het geld goed besteed wordt. Daarom werd een beetje hoog ingezet, zodat er een goed compromis kan komen.
Als je van tevoren meteen met alles akkoord gaat, wordt er over je heen gelopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Meer Spaanse provincies krijgen om middernacht een oranje reisadvies. Oranje zijn vanaf middernacht de provincies:

Barcelona
Lerida
Huesca
Zaragoza
Teruel
Soria

Meer informatie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... dsrisico’s

Edit: En Bergen op Zoom lijkt de derde gemeente met een mondkapjesplicht te gaan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Bericht door PHS »

-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

NOS liveblog. Door het onhandige format valt het niet te linken.
PHS

Bericht door PHS »

-
Suus
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vind dat je nu probeert op slakken zout te leggen. Anyway, het zal je misschien verbazen, maar met ingang van middernacht heeft de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant een noodverordening die in het instellen van gebieden met een mondkapjesplicht mogelijk maakt. Er lijkt dus voortgang te zitten in de zaak.

Ik heb ook even gekeken, de Veiligheidsregio Utrecht heeft dit niet in de noodverordening opgenomen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik weet het niet zeker, maar de signaalwaarde in Frankrijk (waarmee een departement de status krijgt van gebied met actieve verspreiding van het virus) lijkt op een gemiddelde van 40 besmettingen of meer per 100.000 inwoners in de laatste 7 dagen te liggen. Zodra een departement die status krijgt past Nederland het reisadvies aan. Indien dat klopt, verwacht ik dat in de komende dagen het reisadvies voor Frankrijk weer aangepast wordt. Ik weet dat er nog forumleden van plan zijn naar Frankrijk te gaan, maar dat ligt echt steeds minder voor de hand.

Corse-du-Sud (2A; Ajaccio) en Côte-d'Or (21; Dijon) gaan sowieso naar oranje, die zitten al bijna de gehele week op een wekelijks gemiddelde van meer dan 65 besmettingen per 100.000.

Ook boven de 40, maar nog niet zo hoog als de twee bovengenoemde departementen zitten de departementen Ain (01; Bourg-en-Bresse), Haute-Corse (2B; Bastia), Alpes-de-Haute-Provence (04; Digne-les-Bains) en Seine-Maritime (76; Rouen). Pyrénées-Atlantique (64; Pau) en Bas-Rhin (67; Strasbourg) hebben hun zevendaagse gemiddelde op minder dan 1 besmetting van de 40 per 100.000 liggen. Het departement Loire (42; Saint-Étienne) zit op een gemiddelde van 38,8.

Begin deze week leek het even alsof Sarthe (72; Le Mans) van code oranje naar code geel kon, maar inmiddels daar het gemiddelde ook weer terug naar 44.

Afbeelding
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Opvallend is wel dat in Frankrijk het aantal gevallen flink toeneemt, maar het aantal sterfgevallen nauwelijks. Tijdens de eerste golf hoorde ik een arts die aangaf dat de Corona gevallen in Frankrijk veel ernstiger leken dan in bijvoorbeeld Duitsland. Lijkt er toch op dat we nu te maken hebben met een mildere variant. Naast het feit dat er nu natuurlijk meer getest wordt.

https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/france/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Toen er nog geen breder testbeleid was was het gokken hoe erg de epidemie was, maar ik vermoed dat er in Nederland op het hoogtepunt wel eens bijna een miljoen mensen besmet geweest konden zijn. Toen is het virus vooral bij erg veel mensen terecht gekomen die sommige "opiniemakers" als "dor hout" zouden benoemen. Nu zwerft het vooral rond onder de sociaal actieve deelnemers aan de samenleving. Meestal zijn dat jongeren die net een slecht-geventileerd schoolleven achter de rug hebben gehad of er nog middenin zitten. Daar hebben ze te maken gehad met 101 varianten van een verkoudsheidsvirus, die hebben waarschijnlijk gewoon een iets betere afweer tegen dat soort ellende.
WSM

Bericht door WSM »

De situatie in de provincie Limburg is verslechterd naar code oranje.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Aldus de Belgen, over ons Limburg.

Aldus het European Centre for Disease Control is juist Noord-Holland het gebied met de meeste besmettingen:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Bij de zevendaagse cijfers staat helaas Zuid-Holland nog steeds bovenaan, met 37,05 besmettingen per 100.000 inwoners. Noord-Holland volgt met 34,73 en Utrecht is derde met 22,88.

Kijk je specifiek naar de grote steden, dan is Den Haag nu coronahoofdstad met een zevendaags gemiddelde van 66,8 besmettingen per 100.000 inwoners. Amsterdam staat op twee met 66,1 en Rotterdam op drie met 66,0. Van alle gemeenten is Montfoort er het slechtste aan toe, met gemiddeld 136,5 besmettingen per 100.000 inwoners. Dat lijkt de schuld te zijn van een feest in Café Bolle Harry: https://www.ad.nl/woerden/jongeren-fees ... ~a20810e9/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Frankrijk heeft vandaag zes nieuwe departementen aangewezen als gebied waar actieve verspreiding van het virus plaatsvindt. Van geen enkel departement is de status afgezwakt.

Ik verwacht daarom dat maandag of dinsdag het ministerie van buitenlandse zaken een oranje reisadvies gaat afgeven voor:
2A Corse-du-Sud (Ajaccio)
2B Haute-Corse (Bastia)
21 Côte-d’Or (Dijon)
59 Nord (Lille)
67 Bas-Rhin (Strasbourg)
76 Seine-Maritime (Rouen)

Al oranje zijn:
06 Alpes-Maritimes (Nice)
13 Bouches-du-Rhône (Marseille)
30 Gard (Nîmes)
31 Haute-Garonne (Toulouse)
33 Gironde (Bordeaux)
34 Hérault (Montpellier)
45 Loiret (Orléans)
69 Rhône (Lyon) (incl. 69M Métropole Lyon)
72 Sarthe (Le Mans)
75 Paris (Paris)
77 Seine-et-Marne (Melun)
78 Yvelines (Versailles)
83 Var (Toulon)
84 Vaucluse (Avignon)
91 Essonne (Évry)
92 Hauts-de-Seine (Nanterre)
93 Seine-Saint-Denis (Bobigny)
94 Val-de-Marne (Créteil)
95 Val-d'Oise (Pontoise)

Het gaat niet goed in Strasbourg, maar het departement Bas-Rhin zat wel de gehele week elke dag onder de grenswaarde van een zevendaags gemiddelde van 50 besmettingen per 100.000 inwoners. Departement Nord is één dag over de grenswaarde gegaan en ziet zijn status meteen aangepast worden, terwijl het al meerdere dagen niet goed zit in Ain en daar voorlopig nog niets aan de status wordt gedaan. Het gaat denk ik met de Franse slag?
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

In Vlaanderem gaat ondertussen een radiozender in quarantaine.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/06 ... besmettin/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De verslechterende omstandigheden in West-Europa zorgen ervoor dat Thalys vanaf morgen voor de rest van de maand de dienstregeling gaat versoberen.

Van/naar Nederland worden de 9357 (Parijs 15:25 - Amsterdam 18:44) en 9394 (Amsterdam 20:15 - Brussel 22:08) opgeheven.
ODRAIL

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Verplaatst vanuit Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
PHS schreef: wo 09 sep 2020, 15:10 En net: een mevrouw sprak mij aan dat ik mijn mondkapje afdeed om een boterham te eten. Volgens mevrouw was eten en drinken niet meer toegestaan in de trein :roll:
Heb nergens gehoord of gelezen dat het verboden is, dus wat let je.
Aking

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Eten en drinken is dat ook nadrukkelijk niet, en toch blijf je dat soort jankerts houden :evil:
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Volgens mij houdt de draagplicht van een mondkapje impliciet in dat je het niet afzet om te eten of te drinken of je lippen te stiften of iets anders waarbij het dragen van zo'n ding je nu eventjes niet uitkomt.
Feed the childrens
Aking

Bericht door Aking »

Maar dan had men op de vraag "Als ik in het ov iets wil drinken of eten, mag ik dan mijn mondkapje even afdoen?" toch gewoon kunnen antwoorden met: "NEIN! VERBOTEN!" in plaats van het "zoveel mogelijk" gewauwel :|
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Gelukkig maakt NS zelfs reclame met eten en drinken in de trein (00:18), dus dat lijkt mij duidelijk genoeg. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd

Bericht door dennistd »

Bij NS ja, bij de regionale vervoerders mag het alleen om (op zeer warme dagen) een slokje water te nemen.
Aking

Bericht door Aking »

Heb je daar ook een bron bij? Want de rijksroverheid beweert dus anders...
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De Rijksoverheid stelt niet de huisregels van de OV-vervoerders op.
Plaats reactie