erjeebee schreef: ↑di 12 nov 2024, 09:56
Bijvoorbeeld Schiphol en Lelystad.
Zijn die stations aan een al bestaande spoorlijn gebouwd dan? Volgens mij is de doorlooptijd hier namelijk grotendeels te verklaren uit het feit dat ze integraal onderdeel van een (destijds)
nieuwe spoorlijn waren. Nieuwe stations aan
bestaande spoorlijnen hebben volgens mij een veel kortere incubatietijd dan 20 jaar - ik denk aan Arnhem Zuid, Nijmegen Lent of Amsterdam Science Park.
Suus schreef: ↑zo 10 nov 2024, 09:37
Nee, want de exploitatie van een treindienst komt voor rekening van de staat en een tramdienst voor de provincie, en die houden niet van geld uitgeven aan het OV. Het is net Klein België
Het is natuurlijk wel zo dat Eindhoven Airport al een tijdje door een HOV-bus is verbonden met Eindhoven zelf, en dat er
as we speak aan een tweede HOV-as tussen deze locaties wordt gebouwd, die bovendien ook langs de locatie van het nu weer opgegooide station zal komen. En die lijn wordt medegefinancierd door de provincie.
Het is weliswaar geen tram en daarmee OVinNL-onwaardig, maar stellen dat men er in de provincie niet van houdt geld aan OV uit te geven, vind ik in dit geval een karakterisering die nét iets te kort door de bocht schiet.