Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
trolly

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ach ja, dat lijstje...

Naast wat klein Oost-Aziatisch blik dat ik tot alles in staat acht kunnen zwarte Golf GTI's op mijn bijzondere aandacht rekenen, terwijl de Tesla's grotendeels de taak van de grotere Audi's, Mercedessen en BMW's lijken te hebben overgenomen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Het is bij dat soort auto's al van veraf te zien wie zelf zo'n ding koopt, en wie er een van hun moeder geleend heeft. :mrgreen: Heb al menig Fiat Panda met 180 over de A16 zien vliegen...

Duitsers rijden in NL inderdaad vaak traag, ook na 19:00 nog vrolijk linksplakken met 100.
Belgen vind ik vaak traag, maar op de snelwegen in de Ardennen rijden ze juist als gekken en ben ik altijd de langzaamste op de weg.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Duitsers zijn in de Duitse media dan ook overspoeld met berichten over de snelheidsverlaging, dus ik vind het niet vreemd dat ze ook ‘s avonds 100 blijven rijden. De Nederlandse boetes zijn financieel net wat minder leuk dan de Duitse.

Duitsers met hun auto in Nederlandse steden is ook altijd vrij vermakelijk. Je merkt dat ze het niet gewend zijn dat wij in drie verkeersstromen (auto, fiets, voetgangers) onderscheid maken. Belgen zijn daar al iets ervarenen mee, maar ook daar zie je nog wel eens grote ogen over het volume aan fietsen terwijl dat in Rotterdam nog wel meevalt in vergelijking met Amsterdam of Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik ben onderweg naar een housewarming in Maastricht, dus dacht ik: ik stap even uit in Den Bosch, dan neem ik wel Bossche Bollen mee. En nou ben ik wel fan van het idee om in de rij te staan voor een bakker, maar het retourtje Jan de Groot duurde zodanig lang, dat ik geen volle minuut over had van mijn 26 minuten overstap. :mrgreen:
Afbeelding

Positief wel trouwens: de 1,5 meter-discipline wordt door de stickers echt keurig opgevolgd. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Loop ik op vanmorgen naar de supermarkt, staat er opeens een standbeeld op het plein...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
trolly

Bericht door trolly »

Z2N schreef: za 26 sep 2020, 10:13 Ik ben onderweg naar een housewarming in Maastricht, dus dacht ik: ik stap even uit in Den Bosch, dan neem ik wel Bossche Bollen mee. En nou ben ik wel fan van het idee om in de rij te staan voor een bakker, maar het retourtje Jan de Groot duurde zodanig lang, dat ik geen volle minuut over had van mijn 26 minuten overstap. :mrgreen:
Maar dan heb je wel Bossche Bollen mee voor je coronafeessie :mrgreen:

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

@Beheer: kan er een PHS & Trolly Topic komen, zodat zij daar kunnen ruziën en de rest van het forum daarvan verschoond blijft?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Zoiets bestaat al en heet PB. :Y
en-es

Bericht door en-es »

Ik vind het eerlijk gezegd wel een vermakelijke discussie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

trolly schreef: za 26 sep 2020, 12:14 Maar dan heb je wel Bossche Bollen mee voor je coronafeessie :mrgreen:
Anderhalfmeter-housewarming gaat prima, als er maar niet teveel mensen komen. :p
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik begreep dat er ook een locomotief onderweg was naar die housewarming, maar dat die halverwege al besloot dat het warm genoeg was...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

"Deze tweet is niet beschikbaar" :cry:
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Vanmiddag was ik getuige van een trouwstoet, voor het eerst dat ik zoiets zie. Dat is dan cultuur, ofzo? Ik vond het vooral erg onveilig.
Suus
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ha, de Spaanse Polder is in het weekend een groot (voornamelijk Turks) trouwparadijs. Daar komen een hoop toeterparades op af, maar voor het politiebureau door rood rijden durven ze toch niet ;-)

In zo’n zaal kunnen in normale tijden 900 mensen:
Afbeelding
WSM

Bericht door WSM »

Dat is het paleis toch?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dit is The Crown. “Een unieke locatie met een moderne architectuur. Er is nagedacht over de kleinste details. De ambiance in de zaal wordt gevormd door de luxueuze, marmeren vloer en de spiegelwanden, bekroond door de kristallen kroonluchters. Het ledplafond en de specialeffects maken het totaalplaatje compleet.”
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Het is eens wat anders, ofzoiets. :mrgreen:
dennistd

Bericht door dennistd »

Ik vind het vooral verschrikkelijk kitscherig :roll:
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef: za 26 sep 2020, 15:08 Ik begreep dat er ook een locomotief onderweg was naar die housewarming, maar dat die halverwege al besloot dat het warm genoeg was...
Gelukkig was het alleen een klein vuurtje binnen de loc. De loc trok een trein die benzeen vervoerde. Het probleem was dus vele malen groter geweest als het vuur buiten de technische ruimte woedde en oversloeg op een van de wagons.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM

Bericht door WSM »

Suus schreef: za 26 sep 2020, 16:35 Dit is The Crown. “Een unieke locatie met een moderne architectuur. Er is nagedacht over de kleinste details. De ambiance in de zaal wordt gevormd door de luxueuze, marmeren vloer en de spiegelwanden, bekroond door de kristallen kroonluchters. Het ledplafond en de specialeffects maken het totaalplaatje compleet.”
Verschrikkelijk dat er kennelijk meerdere van zo'n kitschtenten bestaan :roll: .
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

dennistd schreef:Ik vind het vooral verschrikkelijk kitscherig :roll:
Dit valt nog reuze mee. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik heb meubelwinkels in de buurt die deze interieurstijl veel verder doorzetten.
trolly

Bericht door trolly »

Suus schreef: za 26 sep 2020, 16:35 Dit is The Crown. “Een unieke locatie met een moderne architectuur. Er is nagedacht over de kleinste details. De ambiance in de zaal wordt gevormd door de luxueuze, marmeren vloer en de spiegelwanden, bekroond door de kristallen kroonluchters. Het ledplafond en de specialeffects maken het totaalplaatje compleet.”
Dank voor de toelichting op dit architectonisch hoogtepunt. Het was mij direct duidelijk dat hier kosten nog moeite gespaard zijn. Jammer weer dat dennistd en WSM het totaalplaatje niet op waarde kunnen schatten, maar ik weet in ieder geval waar ik terecht kan voor een feessie :mrgreen:
Laatst gewijzigd door trolly op za 26 sep 2020, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Hainje

Bericht door Hainje »

WSM schreef: za 26 sep 2020, 17:26 Verschrikkelijk dat er kennelijk meerdere van zo'n kitschtenten bestaan :roll: .
Heb je er zo'n last van dan? :P
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Chrysa schreef: vr 25 sep 2020, 23:27 Het is bij dat soort auto's al van veraf te zien wie zelf zo'n ding koopt, en wie er een van hun moeder geleend heeft. :mrgreen: Heb al menig Fiat Panda met 180 over de A16 zien vliegen...

Duitsers rijden in NL inderdaad vaak traag, ook na 19:00 nog vrolijk linksplakken met 100.
Belgen vind ik vaak traag, maar op de snelwegen in de Ardennen rijden ze juist als gekken en ben ik altijd de langzaamste op de weg.
Google maps blijft ook 100 als maximum snelheid aangeven, dat maakt het ook verwarrend vind ik.
Plaats reactie