
Maar waren dat officieel EuroCity's ja?

Dat inderdaad: de kosten voor treinpaden zijn in Frankrijk gruwelijk hoog, en het aantal reizigers is door de pandemie flink achteruit gegaan. Thello mag bovendien momenteel maar de helft van de zitplaatsen verkopen, dat maakt geld verdienen onmogelijk.
En ook belangrijk in dat bericht,de NMBS mag nog tot 2033 alleen blijven rijden in België.Er komt mogelijk wel een proef met 1 spoorlijn om uit te proberen bij een ander bedrijfTom024 schreef: ↑do 01 okt 2020, 16:16 De nieuwe Belgische regering trekt meer geld uit voor de NMBS. Vooralsnog is sprake van meer treinen in het weekend en ook 's nachts.
https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... n/10254974
Ik heb inmiddels een lijstje gekregen met alle lijnen die 'wij' vanuit Moers rijden : 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 29, 31, 32, 38, 39, 911, 912, 913, 914, 921, 929 SB10, SB30, SB70.
Het zou me niks verbazen als dat de lijn Aalst - Burst wordt.
Bron: https://www.treinreiziger.nl/grote-acht ... reizigers/Grote achteruitgang dreigt voor reizigersrechten Europese treinreizigers
Terwijl Europa de mond vol heeft over het verbeteren van de internationale trein, dreigt tegelijkertijd datzelfde Europa juist de reizigersrechten van treinreizigers uit te kleden. Reizigers kunnen in de toekomst minder snel aanspraak maken op geld terug bij vertraging. Ook zijn de plannen om doorgaande tickets voor lange afstanden te realiseren drastisch beperkt.
[...]
De grote achteruitgang zit hem in een nieuwe brede clausule waardoor spoorbedrijven straks in veel gevallen van treinvertraging een beroep op overmacht kunnen doen. Daardoor hoeven ze in veel gevallen geen geld meer uit te keren bij vertraging en annulering.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten