Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
PHS schreef:Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?
Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist
Het lijkt mij dat de spoorwegonderneming die het vervoer verzorgt door de fabrikant wordt aangesproken op de schade. Het stel is nog niet officieel eigendom van NS. De loc lijkt van Alstom zelf te zijn, dus dan wordt het misschien zelfs een interne discussie.
Waar de trein naartoe ging is mij niet helemaal duidelijk. De trein kwam uit de richting Braunschweig/Salzgitter, waar Alstom een fabriek (het voormalige LHB) en testlocatie heeft, dat lijkt mij een logisch vertrekpunt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS schreef:Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?
Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist
Het lijkt mij dat de spoorwegonderneming die het vervoer verzorgt door de fabrikant wordt aangesproken op de schade. Het stel is nog niet officieel eigendom van NS. De loc lijkt van Alstom zelf te zijn, dus dan wordt het misschien zelfs een interne discussie.
Waar de trein naartoe ging is mij niet helemaal duidelijk. De trein kwam uit de richting Braunschweig/Salzgitter, waar Alstom een fabriek (het voormalige LHB) en testlocatie heeft, dat lijkt mij een logisch vertrekpunt.
Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat de trein onderweg naar Nederland was, maar als het een rit tussen de fabrieken van Alstom was dan zal het wel een zaak van de verzekeraar van Alstom of de onderaannemer die Alstom inhuurt voor die rit zijn.
PHS schreef: ↑zo 18 okt 2020, 10:24
Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat de trein onderweg naar Nederland was, maar als het een rit tussen de fabrieken van Alstom was dan zal het wel een zaak van de verzekeraar van Alstom of de onderaannemer die Alstom inhuurt voor die rit zijn.
Zelfs als het een trein onderweg naar Nederland was geweest was het een geval voor de verzekering van Alstom. NS heeft de betrokken stellen nog niet overgenomen en dan blijft Alstom verantwoordelijk. Vanaf het moment dat NS de stellen over heeft genomen zouden de schades wel op de rekening van NS komen te staan.
In de video rept men enkel over de 3105 met schade. De 3109 zou geen of nauwelijks schade hebben. Aan de 3105 zullen ze, zeker met bak 1 en 2 meer San genoeg te doen hebben.
In OdR 2020-11 staat dat per februari 2021 SGM waarschijnlijk alleen nog in de 5000 / 5100 zal rijden.
Wat wordt dan de geplande materieelinzet in de 7000 en 7300 / 7400?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Die staan daar al sinds de introductie van SNG in 2018, omdat Zutphen één van de opleidingsplekken is en vanuit daar worden er dan ook opleidingsritten gereden. Materieelbekendheid is gewoon landelijk voor SNG (dus voor alle machinisten).
De ICNG die vorige maand in Sachsen-Anhalt ontspoorde bij een overbrengingsrit zou afgelopen nacht teruggesleept worden naar Braunschweig/Salzgitter. Helaas ging dat niet helemaal goed. Het treinstel ontspoorde bij Helmstedt en heeft daarna over een afstand van vier kilometers van één spoor alle dwarsliggers gesloopt. De trein kwam tot stilstand in station Frellstedt, waar nu vanwege de ligging van de perrons geen treinen kunnen stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain schreef: ↑vr 13 nov 2020, 13:27
In OdR 2020-11 staat dat per februari 2021 SGM waarschijnlijk alleen nog in de 5000 / 5100 zal rijden.
Wat wordt dan de geplande materieelinzet in de 7000 en 7300 / 7400?
Is ook al bekend waar de 4800 en 5400 mee gaan rijden?
Op Twitter circuleert momenteel een plaatje rond van een VIRM kopbak in een andere kleurstelling dan gebruikelijk (nieuwe NS huisstijl)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km