OK, die EC 6 heb ik wel eens genomen, dus dat had ik kunnen weten. En dat Zwitserse en Tsjechische getrokken treinen vrij noordelijk kwamen wist ik op zich wel, al had ik niet helemaal op de radar dat ze Hamburg c.q. Kiel haalden. Maar de Giruno's waar het artikel het over heeft zijn treinstellen. Vandaar de vraag in mijn tweede zin; dat lijkt me wel een noviteit.
Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Kort buitenlands nieuws
De enige treinstellen uit het buitenland die volgens mij in Hamburg komen zijn van de DSB. Toch kwamen buitenlandse treinstellen in Duitsland. De SNCF had TEE-treinstellen die tot aan Dortmund kwamen. De SBB/NS TEE-treinstellen kwamen ooit in München. ÖBB-treinstellen kwamen ook in Duitsland, tot aan Frankfurt toe.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
De ICE3 mag alleen maar tot Basel rijden, de ICE4 mag verder rijden in Zwitserland. Dat maakt dus bijvoorbeeld een verbinding tussen NRW en Chur mogelijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort buitenlands nieuws
Eigenlijk verwacht ik meer van verbindingen richting Romandië, wat door de geplande capaciteitsuitbreiding tussen Basel SBB en Delémont mogelijk moet worden. Dat maakt het mogelijk om ICE-treinen tussen Duitsland, Basel SBB en Gèneve of Lausanne in te voeren.
Re: Kort buitenlands nieuws
De ICE3 heeft wel proefritten gemaakt voor inzet voorbij Basel in Zwitserland, maar omdat er veel minder stellen zijn besteld dan oorspronkelijk voorzien (eigenlijk dacht men aan 87 stuks, in plaats van de huidige 50 monocourante) omdat DB ze te duur vond, zijn er nooit stellen aangepast voor de inzet in Zwitserland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
De DB gaat haar activiteiten met langeafstandsbussen stoppen. Op 31 december rijdt de laatste IC-Bus.
https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... s-100.html
https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... s-100.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Deze 18 kilometer lange tunnel verbindt Duitsland straks rechtstreeks met Denemarken
Zie onderstaande bericht:
https://www.ad.nl/auto/deze-18-kilomete ... ~a5ab6e7c/
Zie onderstaande bericht:
https://www.ad.nl/auto/deze-18-kilomete ... ~a5ab6e7c/
Re: Kort buitenlands nieuws
Gaat nog effe duren. Feitelijke bouwstart is over drie jaar en in 2029 moet de tunnel af zijn.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Kort buitenlands nieuws
Lekker tendentieus weer van het AD.
"Vooral 's zomers kan de wachttijd echter flink oplopen."
Als je van tevoren reserveert heb je van een wachttijd geen last. En heel vaak kun je met een eerdere boot mee dan die je had gereserveerd.
"Vooral 's zomers kan de wachttijd echter flink oplopen."
Als je van tevoren reserveert heb je van een wachttijd geen last. En heel vaak kun je met een eerdere boot mee dan die je had gereserveerd.
F.k.a. Bollenstad
Re: Kort buitenlands nieuws
Het AD is ook lekker bij de tijd. Dit bericht is al zo'n 10 jaar bekend.KM46 schreef: ↑wo 21 okt 2020, 11:56 Deze 18 kilometer lange tunnel verbindt Duitsland straks rechtstreeks met Denemarken
Zie onderstaande bericht:
https://www.ad.nl/auto/deze-18-kilomete ... ~a5ab6e7c/
Al heeft Duitsland de boel wel 10 jaar vertraagd.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Kort buitenlands nieuws
Het was vandaag ook op het nieuws... Blijkbaar is er vanuit Denemarken een persbericht verstuurd?
F.k.a. Bollenstad
Re: Kort buitenlands nieuws
CNN heeft er aandacht aan besteed, dus dan weten de Nederlandse redacties dat het nieuws is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Kort buitenlands nieuws
Het spoorvervoer in Wales wordt met ingang van februari 2021 genationaliseerd. Keolis en Amey die nu in een samenwerkingsverband het vervoer verzorgen blijven alleen als adviseur nog een rol spelen.
Statement van de regering van Wales: https://gov.wales/written-statement-future-rail-update
Statement van de regering van Wales: https://gov.wales/written-statement-future-rail-update
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Het zou me nies verbazen als alle railconcessies in het Verenigd Koninkrijk op den duur genationaliseerd worden, of op zijn minst vrijwel volledig door de overheid beheerst en gecontroleerd worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
"Nationalised" is volgens mij wel een beetje een buzzword in het VK momenteel. Volgens een kennis die bij Chiltern werkt is het vooral een kwestie van de opbrengstverantwoordelijkheid die verschuift van de vervoerder naar de regering.
In Wales heeft het parlement sowieso wat betreft de dienstregeling en de uitstraling van het OV al zo'n beetje het volledige zeggenschap dus het zal waarschijnlijk meer gaan lijken op een soort Groningen-Drenthe dan een echt overheidsbedrijf.
In Wales heeft het parlement sowieso wat betreft de dienstregeling en de uitstraling van het OV al zo'n beetje het volledige zeggenschap dus het zal waarschijnlijk meer gaan lijken op een soort Groningen-Drenthe dan een echt overheidsbedrijf.
Re: Kort buitenlands nieuws
Het treinvervoer in Wales gaat in februari over naar een nieuw bedrijf, volledig eigendom van de regering van Wales en in het bezit van een licentie voor het rijden van reizigerstreinen. Ik denk dat we in dit geval dus daadwerkelijk mogen spreken van een nationalisatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik lees in Spoorwegen 2020 dat Keolis Amey die concessie in oktober 2018 verkreeg met een contractduur voor 15 jaar. In zomer 2018 was ik nog in Wales en toen was het nog Arriva Wales.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat was, maar is niet meer. In Engeland zijn alle concessies ontbonden en voorlopig vervangen door beheerscontracten, Transport for Wales heeft nu dus gekozen voor volledige nationalisatie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dus uiteindelijk heeft NS met Abellio straks alleen nog maar activiteiten in Duitsland
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik denk dat dat iets te hard van stapel loopt. Vergeet niet dat de Senedd Cymru (het Welshe parlement) geregeerd wordt door een linkse regering onder leiding van Labour, en dat die partij al langer voorstander is van hernationalisering. Dit in tegenstelling tot de Conservatives, die de Britse regering leiden (en daarmee het spoor in Engeland).
Re: Kort buitenlands nieuws
Het spoorvervoer op Britse eiland lijkt enigszins vooruit te lopen op een federalisatie van het Verenigd Koninkrijk. De centrale overheid heeft nog steeds geen definitief besluit genomen over de toekomst van het spoorvervoer en lijkt dat ook niet op korte termijn uitgevoerd te krijgen, aangezien er nu aan zittende vervoerders waarvan de concessie afloopt, zoals afgelopen weekend met de CrossCountry-concessie van Arriva, interim-contracten van meerdere jaren worden verstrekt. De centrale overheid heeft het spoorvervoer in Wales, Schotland en Londen al overgedragen aan regionale overheden, in Wales kunnen ze daarom nu zelfstandig besluiten om het contract te beëindigen en de treindienst te nationaliseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Vandaag is het station van de nieuwe luchthaven van Berlijn, de BER, in gebruik genomen. Over een week starten de eerste vluchten.
https://www.morgenpost.de/berlin/articl ... m-BER.html
https://www.morgenpost.de/berlin/articl ... m-BER.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Waarbij het oude station Schönefeld Flughafen,nu BER terminal 5,alleen nog door de S Bahn wordt aangedaan
Re: Kort buitenlands nieuws
Nee, eerst alleen nog de S-Bahn op het nieuwe vliegveld. Vanaf 31 oktober gaan de RB en RE lijnen pas via vliegveld BER rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten