- Spoiler: show
Een tas vol politiek!
- trolly
Re: Een tas vol politiek!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Suus
- Contacteer:
Een gemeenteraadslid van de PVV in Arnhem is plotseling overleden: https://www.gelderlander.nl/arnhem/arnh ... ~a060250c/
Van Haga is voortaan deel van de FvD-fractie in de Tweede Kamer. Dat scheelt weer een fractie bij coronadebatten ;-)
Van Haga is voortaan deel van de FvD-fractie in de Tweede Kamer. Dat scheelt weer een fractie bij coronadebatten ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Opvallend dat er twee ex-LPF’ers in de top tien van de kandidatenlijst van Forum zitten. Eerdmans was al bekend, maar Smolders niet. Het zou mij niet verbazen als dit een zet is om wat stemmen te trekken bij de ex-Fortuyn aanhangers en weg te snoepen bij de PVV. Gene idee of die twee in het verleden al te grote ruzieschoppers zijn geweest en daarmee een risico vormen.
Beul van de blindegeleidelijn
- Suus
- Contacteer:
De doorstroom vanuit de provincies, waar FvD behoorlijk groot is, is minimaal. Dat is toch wel het meest opvallende.
Zowel Eerdmans als Smolders hebben in de gemeente waar ze nu werkzaam zijn geen vrienden gemaakt. Ze zijn allebei de grootste geworden bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen, maar in de coalitie zijn ze niet gekomen. Een derde FvD'er, Lennart van der Linden die in de senaat zit, heeft dat overigens ook voor elkaar gekregen in Barendrecht.
Zowel Eerdmans als Smolders hebben in de gemeente waar ze nu werkzaam zijn geen vrienden gemaakt. Ze zijn allebei de grootste geworden bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen, maar in de coalitie zijn ze niet gekomen. Een derde FvD'er, Lennart van der Linden die in de senaat zit, heeft dat overigens ook voor elkaar gekregen in Barendrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Volgens mij bestaat de provinciale FvD uiteindelijk ook bijna alleen maar omwille van de senaatsfractie, dus dat dat weinig kandidaten voor de kamer oplevert is dan niet geheel een verassing.
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Suus
- Contacteer:
Het was een publiek geheim dat Baudet al kandidaten klaar had staan voor een FvD-fractie in Rotterdam. Eerdmans is daar enorm van geschrokken en is gaan onderhandelen voor een samenwerking. Dat lukte, maar bijna alle andere partijen in Rotterdam vonden de samenwerking met een xenofobe Rotterdam-hatende partij maar niets. Eerdmans heeft na de verkiezingen gedacht dat, nu de campagne vol moddergooien achter de rug was, iedereen wel weer goed kon samenwerken. Natuurlijk ging dat niet en Eerdmans heeft door een aantal onhandige stappen het initiatief bij de formatie verloren aan de VVD. Die hebben lang getwijfeld maar moesten uiteindelijk concluderen dat een centrumcoalitie voor Rotterdam de enige optie was.
-
En waar zou dat cordon sanitaire uit vandaan komen? Toevallig door het verleden van beide minkukels?PHS schreef: ↑zo 01 nov 2020, 12:04Eerdmans en Smolders konden nooit in een coalitie komen, omdat in Rotterdam en Tilburg alle partijen die linkser zijn dan de VVD al van tevoren samenwerking met Leefbaar Rotterdam en de Lijst Smolders Tilburg hadden uitgesloten.
Het heeft niets te maken met hun persoon, en of ze wel of geen vrienden kunnen worden met de andere poppetjes; het is imho een puur ideologische kwestie dat links en het politieke centrum in principe niet met populistisch rechts willen samenwerken. Heel democratisch vind ik zo'n cordon sanitaire echter niet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Meltrain
- Donateur
Voor dit cordon sanitaire zijn meerdere bijvoeglijke naamwoorden beschikbaar, variërend van "geweldig" tot "oneerlijk en kinderachtig", maar democratisch is het in elk geval wel.PHS schreef: ↑zo 01 nov 2020, 12:04 Eerdmans en Smolders konden nooit in een coalitie komen, omdat in Rotterdam en Tilburg alle partijen die linkser zijn dan de VVD al van tevoren samenwerking met Leefbaar Rotterdam en de Lijst Smolders Tilburg hadden uitgesloten.
Het heeft niets te maken met hun persoon, en of ze wel of geen vrienden kunnen worden met de andere poppetjes; het is imho een puur ideologische kwestie dat links en het politieke centrum in principe niet met populistisch rechts willen samenwerken. Heel democratisch vind ik zo'n cordon sanitaire echter niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
Dacht je eindelijk van hem af te zijn, dan duikt hij plots weer op: Nigel Farage start een anti-lockdown partij.
https://www.telegraph.co.uk/politics/20 ... -new-anti/
https://www.telegraph.co.uk/politics/20 ... -new-anti/
- ODRAIL
Tsja ... dat is met veel politici ... onkruid vergaat niet
.

-
-
Dat is dus onzin daar deze partijen gewoon in vertegenwoordigende organen aanwezig mogen zijn en feitelijk ook zijn. Ze worden alleen door hun eigen gedragingen niet meegenomen om mee samen te werken. Staat volledig buiten de term democratie daar het passief en actief kiesrecht gewoon uit mogen worden gevoerd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Meltrain
- Donateur
Dat is niet wat (representatieve) democratie is, maar hoogstens wat democratie beoogt. De uitgesloten partij kan nog steeds deelnemen aan debatten en moties indienen, wat inderdaad vaak gebeurt. Af en toe worden die moties wél aangenomen, waarbij die partij alsnog samenwerkt met anderen (zie PVV in de Tweede Kamer).PHS schreef: ↑ma 02 nov 2020, 13:28Nee, het is niet democratisch. De Nederlandse democratie is gebaseerd op samenwerking, het sluiten van coalities - wij zijn een 'polderdemocratie'. De ander bij voorbaat uitsluiten van samenwerking is in feite het uitsluiten van die ander van de deelname aan de democratie.
Als bij voorbaat bekend is dat een partij door alle anderen wordt uitgesloten van regeringsdeelname en die partij niet de absolute meerderheid behaalt, is het dus legitiem om die partij uit te sluiten (maar wel kinderachtig).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Contacteer:
In het FVD Journaal was er een jongedame die aangaf dat we alle ervaringen van Covid-01 t/m Covid-18 negeren bij deze Covid-19, en ze hebben allemaal hetzelfde verloop 

-
Ok...
En nu?
En nu?
- Z2N
- Donateur
Standaardoplossing voor een niet goed functionerende bot: have you tried turning it off and on again? 

-
-
Ik heb ergens vage herinneringen aan een gedoogconstuctie waar de PVV een einde aan heeft gemaakt, waardoor de twee partijen die wel met ze wilden samenwerken nu een iets andere instelling hebben.
- Meltrain
- Donateur
In 2010 deed de PVV wel (min of meer) mee aan de regering en had dus wel invloed. Op basis van deze ervaringen heeft de VVD besloten om niet meer in een regering te stappen met de PVV.PHS schreef: ↑ma 02 nov 2020, 16:20 Voor de rest mag de PVV dus eigenlijk alleen voor de show meedoen aan de verkiezingen en de volksvertegenwoordiging, want door het cordon sanitaire zullen ze nooit echte invloed hebben. Totdat de PVV een absolute meerderheid haalt. Maar waarom de PVV een absolute meerderheid zou moeten halen om te mogen regeren, en andere partijen niet, vind ik vanuit democratisch oogpunt volstrekt onbegrijpelijk.
Het is dus wel zeker geprobeerd.
Dat ben ik overigens wel met je eens.Je zou op zijn minst na de verkiezingen de dialoog aan moeten gaan, en kijken óf je kunt samenwerken. Dat dat vervolgens niet blijkt te kunnen, is heel wat anders dan de partij bij voorbaat al uitsluiten.
Ik vind alleen dat je het woord "democratie" verkeerd interpreteerde.
-
Zou iemand haar ook verteld hebben dat de 19 van 2019 komt? Of moeten er 18 mislukte oefenvarianten zijn? Hmmm. Dat kan geen toeval zijn!Suus schreef:In het FVD Journaal was er een jongedame die aangaf dat we alle ervaringen van Covid-01 t/m Covid-18 negeren bij deze Covid-19, en ze hebben allemaal hetzelfde verloop
- Hainje
Bill Gates valt door de mand!!!!1! 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Oud-beheerder OVNL
Hier is de bronKlaasje schreef: ↑ma 02 nov 2020, 17:13Zou iemand haar ook verteld hebben dat de 19 van 2019 komt? Of moeten er 18 mislukte oefenvarianten zijn? Hmmm. Dat kan geen toeval zijn!Suus schreef:In het FVD Journaal was er een jongedame die aangaf dat we alle ervaringen van Covid-01 t/m Covid-18 negeren bij deze Covid-19, en ze hebben allemaal hetzelfde verloop

- AppleMoose
Is dat zo? Bij mijn weten heeft de SP nooit dat beleid gehad.
Waar haal je dit nu weer vandaan? Volgens mij zie je spokenOverigens denk ik dat als de PVV een absolute meerderheid zou behalen bij de verkiezingen, er wel een truc zou worden uitgehaald om ze alsnog buitenspel te zetten, bijvoorbeeld dat de Koning weigert om de regering te beëdigen, of dat de beveiliging van de PVV een 'foutje' maakt - zo groot is de angst voor een premier Wilders

En blandning av sött och salt.
-
Hij schrijft "denk ik", dus ik gok uit zijn gedachten