ik vind het wel jammer dat die koppeling onmogelijk wordt gemaakt tussen Haarlem en Weesp. Dit had wellicht een fors efficientere dienstregeling kunnen opleveren. Een spoor 2 tot 4 minuten bezetten is minder belastend dan de verplichte 6 bij een kering (en het terugbezetten van het spoor). Dit klinkt heel krap. Ook kan daardoor misschien de regionale bezetting toenemen.Wievank schreef: ↑do 15 okt 2020, 14:34
M.b.t. DSSA: in alle varianten wordt gerekend met een dubbel kopstation (dus eigenlijk helemaal geen doorstroomstation), m.u.v. A2-corridor. Aan de westzijde wordt dit 4 sporen richting Haarlem, 2 richting Schiphol en 4 voor de A2-corridor. Aan de oostzijde wordt het 1 spoor voor de ICE, 4 richting Weesp en 4 voor de A2-corridor. Ook is hieraan te zien waarom er geen koppeling tussen Weesp en Haarlem in de plannen zit: deze sporen liggen niet allemaal in het verlengde van elkaar.
Ik werk aan een dienstregeling voor de "ideeen over het OV", maar ga daar uit van 4 sporen Haarlem-Weesp, 4sporen Zaandam-Duivendrecht, 2x Sporen Schiphol en 1x Spoor International vertrek.
Met 11 sporen heb ik de hele dienstregeling bediend.
2x Sporen Schiphol is eentje vertrek AirportSprinter en ICD, de andere is voor aankomsten ervan.