Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Ik vraag het mij al een paar jaar af, hoe zit het nu met de deurtreden van ICR? Een minderheid van de rijtuigen heeft houten treden, een meerderheid heeft metalen roosters als deurtreden. Dat is al opmerkelijk, maar ik heb nooit een patroon gevonden waarom welk rijtuig welk soort treden heeft.
Bij de rijtuigen met de metalen roosters klapt bij sommige rijtuigen de onderste trede omhoog als de deur sluit, maar dus niet bij alle rijtuigen met dit type treden. Vanwaar dit verschil, is het mechanisme uitgeschakeld bij sommige rijtuigen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik heb altijd begrepen dat dat inklappen is bij rijtuigen die naar België mogen (ICR-1, ICR-3 en ICR-4). Maar volgens Wikipedia is die voorziening juist voor Duitsland en dus bij ICR-1 en ICR-4 (ICR-Buurland)
Voor de Blauwnet-kenners: ik zit nu in een trein van Oldenzaal naar Zutphen, en volgens het beeldscherm kan ik in Zutphen overstappen op de 'RL 13' naar Oldenzaal van 21:36 (feitelijk gewoon de trein terug). Wat betekent RL? Nooit eerder gezien.
En als ik vlak bij de cabine zit hoor ik bij het naderen van een station heel zachtjes een omroep, het lijkt wel uit de cabine te komen. Het klinkt een beetje als die deprimerende vrouw met zwaar accent die in de nadagen van Syntus in de Achterhoek werd gebruikt in de trein. Spookt die nog altijd in de cabines? Ook al wordt in het passagiersdeel gewoon de huidige stem gebruikt?
Ardan schreef: ↑do 03 dec 2020, 21:28
Voor de Blauwnet-kenners: ik zit nu in een trein van Oldenzaal naar Zutphen, en volgens het beeldscherm kan ik in Zutphen overstappen op de 'RL 13' naar Oldenzaal van 21:36 (feitelijk gewoon de trein terug). Wat betekent RL? Nooit eerder gezien.
Regio-LINT?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ja dat, of Regio Lijn ofzo
We staan trouwens stil vlak voor Zutphen omdat een defecte trein de wissels blokkeert die nodig zijn om Zutphen binnen te rijden
Bij de ombouw naar Twents is er een nieuw reisinfo systeem ingebouwd, EBS, zelfde als de bussen, met de bijhorende schermen.
Het oude GSP systeem is alleen heeeeel zacht gezet zodat het eigenlijk niet te horen is, maar niet uitgeschakeld omdat het ook de aansturing doet van de koersborden en ook de noodintercom van de trein.
Die stem komt niet uit de cabine, daar wordt namelijk (in tegenstelling tot de Flirt) niks van de omroepen afgespeeld.
Dat RL viel mij ook op, staat denk ik voor "Rail" met het interne lijnnummer. Er zijn in zo'n beetje alle systemen updates geweest vanwege IJssel-Vecht, zal me niks verbazen als dit er ook een gevolg van is.
Ardan schreef: ↑do 03 dec 2020, 21:28
Voor de Blauwnet-kenners: ik zit nu in een trein van Oldenzaal naar Zutphen, en volgens het beeldscherm kan ik in Zutphen overstappen op de 'RL 13' naar Oldenzaal van 21:36 (feitelijk gewoon de trein terug). Wat betekent RL? Nooit eerder gezien.
Denk dat er een update is geweest in de data van de reisinformatie en hierbij het interne lijnnummer zichtbaar is geworden. Is mij vanavond namelijk ook opgevallen. Vanmiddag was het nog niet het geval.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
marvinkok schreef: ↑do 03 dec 2020, 22:23
Dat RL viel mij ook op, staat denk ik voor "Rail" met het interne lijnnummer. Er zijn in zo'n beetje alle systemen updates geweest vanwege IJssel-Vecht, zal me niks verbazen als dit er ook een gevolg van is.
En voor wie zich nu weer afvraagt waarom het dan RL 13 is: het interne lijnnummer is 1312, van de serie 31200
Ik heb er niet op gelet in de bus, maar daar zul je nu vast ook kunnen overstappen op TW 4703 naar Glanerbrug
Hetzelfde scherm laat uiteraard naast trein aansluitingen ook busaansluitingen zien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Rechts om de hoek vanaf busstation Vianen Lekbrug West ligt nog een halte. Zoals ik kan zien in streetview is dit perron Z, maar ik kan niet lezen welke lijn er op het haltebord staat. Uiteraard weet ik niet of die beelden nog kloppend zijn, dus mijn vraag is: stopt er een buslijn bij deze afwijkende halte of is dit iets uit het verleden? De halte ziet er vrij nieuw uit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Bij die halte heeft in z'n eerste jaar lijn 44 gestopt, toen deze nog via de A27 Vianen binnenkwam en dus niet over het busstation maar wel erlangs kwam. Met de routewijziging in december vorig jaar komt 'ie echter via de A2 naar Vianen en dus ook op het busstation, waarmee dit perron niet meer gebruikt wordt bij mijn weten. (Het aparte was ook dat de halte in de tegenrichting "Het Slyk" heette en dus niet ook Vianen Lekbrug West)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...