Dienstregeling 2021
Re: Dienstregeling 2021
Dienstregeling bus en trein uitgekleed in 2021: ‘Honderden miljoenen extra nodig’
Zie onderstaande bericht:
https://www.ad.nl/binnenland/dienstrege ... ~aab2b590/
Zie onderstaande bericht:
https://www.ad.nl/binnenland/dienstrege ... ~aab2b590/
-
- Berichten: 643
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2021
Schrijf dat dan gewoon op want ook mono-courante locomotieven worden gewoon nog steeds gemaakt (Baureihe 187, 192)Vinny schreef: ↑do 26 nov 2020, 21:17Ik had natuurlijk kunnen verwachten dat mijn sarcastische overdrijving niet aan iedereen besteed wasIk ben inderdaad benieuwd wie er met jaren '50 locs aan komen zetten in Venlo. Ik kom niet verder dan de zeldzame gevallen dat Centralbahn met Baureihe 110 of Railexperts met de 1251 onderweg is.
Ik bedoelde gewoon mono-courante locs, die dus nu in Venlo moeten omlopen. Dat vreet echt spoorcapaciteit.
Re: Dienstregeling 2021
Niet heel verbazingwekkend gelet op de lage reizigersaantallen en dat een groot deel van de dienstregeling nog in stand wordt gehouden.KM46 schreef: ↑do 26 nov 2020, 21:40 Dienstregeling bus en trein uitgekleed in 2021: ‘Honderden miljoenen extra nodig’
Zie onderstaande bericht:
https://www.ad.nl/binnenland/dienstrege ... ~aab2b590/
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2021
In Tabel Ba (Amsterdam -> Vlissingen) ontbreekt de 2400. Omdat de 3700 er we3l in staat, lijkt het nu alsof er alleen op zondag een kwartierdienst tussen Leiden en Dordrecht is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Dienstregeling 2021
Sinds de nieuwe dienstregeling hebben de treinen in het noorden ook lijnnummers. Staat dat ook op de borden zo, net als in Limburg bij Arriva?
Re: Dienstregeling 2021
De nummers in het noorden waren er eerder ook al, ik dacht twee jaar? Maar dat weet ik niet zeker.
Re: Dienstregeling 2021
Met ingang van aanstaande maandag 01 februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in. Een aantal materieelwijzigingen zijn aanstaande:
- De 7000 gaat van SGM volledig over naar SNG.
- De 5000 en 5100 worden een mengpark van SLT en SGM.
- DDZ wordt nog steeds niet ingezet.
ProRail blikt alvast vooruit met de Top 10 van reizigershinder in 2021.
- De 7000 gaat van SGM volledig over naar SNG.
- De 5000 en 5100 worden een mengpark van SLT en SGM.
- DDZ wordt nog steeds niet ingezet.
ProRail blikt alvast vooruit met de Top 10 van reizigershinder in 2021.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Dienstregeling 2021
Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden. Zeker nu het SGM weggaat uit de 7000, zouden er toch genoeg stellen moeten zijn.
Waar komt dat SLT dan vandaan?
Waar komt dat SLT dan vandaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Dienstregeling 2021
Aannemelijk uit de niet rijdende 7400.
Re: Dienstregeling 2021
Kun je eindelijk de witte was buiten aan de waslijn laten hangen zonder bang te zijn dat er roet van de stoomtrein op komt.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Plannen is een paradox.
Plannen is een paradox.
Re: Dienstregeling 2021
True, die rijden inderdaad ook niet... de 7400 kwam als eerste naar boven als voorbeeld
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2021
Foei, de 7000 is een groter afvoerputje dan de 7600 hoor!
Persoonlijk zou ik het leuker vinden als uitfaserend materieel als laatste in de Maliebaanpendel zou rijden: meteen een stukje spoorweghistorie beleven onderweg naar het museum. Maar goed, bij DDAR en DDM kon dat niet omdat de machinist dan niet door de trein heen kan lopen bij het kopmaken op Blauwkapel, en Mat'64 en SGM-III bieden wellicht te weinig capaciteit op drukke dagen tov een SLT-VI. (Naast het feit dat het museum afhankelijk van de kereuna wellicht niet eens open zal zijn in de laatste dagen van SGM ) Maar het kan altijd nog over een jaar of tien met DDZ of ICM hoor!
Persoonlijk zou ik het leuker vinden als uitfaserend materieel als laatste in de Maliebaanpendel zou rijden: meteen een stukje spoorweghistorie beleven onderweg naar het museum. Maar goed, bij DDAR en DDM kon dat niet omdat de machinist dan niet door de trein heen kan lopen bij het kopmaken op Blauwkapel, en Mat'64 en SGM-III bieden wellicht te weinig capaciteit op drukke dagen tov een SLT-VI. (Naast het feit dat het museum afhankelijk van de kereuna wellicht niet eens open zal zijn in de laatste dagen van SGM ) Maar het kan altijd nog over een jaar of tien met DDZ of ICM hoor!
Re: Dienstregeling 2021
Capaciteit is niet echt het probleem, de museumpendel rijdt zeker 99 op 100 ritten met minder dan 50% van de stoelen bezet. De reden dat er SLT wordt ingezet is vooral materieelplanningtechnisch van aard: het stel dat de museumpendel rijdt, rijdt in de spitsuren op de 5700.
Re: Dienstregeling 2021
Als het een materieelsoort met landelijke verspreiding zou zijn wel ja Maar SGM verliet tot tien jaar geleden eigenlijk nooit de Randstad en heeft dus ook bijna altijd het onderhoud in de Randstad gehad en is het dus ook logisch dat het in de Randstad de laatste baantjes gaat trekken. En de 3600 heeft nog meer pech, want dat krijgt waarschijnlijk ook niet het afscheid van ICR
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2021
Tenzij DDZ dan nog steeds aan de kant staat... Dan zie ik nog een kans op ICR in de 3600, zodra ICNG voor dr HSL beschikbaar is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2021
SGM heeft ander nog een geruime tijd in de 7600 geredenSuus schreef: ↑za 30 jan 2021, 14:41Als het een materieelsoort met landelijke verspreiding zou zijn wel ja Maar SGM verliet tot tien jaar geleden eigenlijk nooit de Randstad en heeft dus ook bijna altijd het onderhoud in de Randstad gehad en is het dus ook logisch dat het in de Randstad de laatste baantjes gaat trekken. En de 3600 heeft nog meer pech, want dat krijgt waarschijnlijk ook niet het afscheid van ICR
Re: Dienstregeling 2021
Ik zat me eigenlijk af te vragen of SGM de rijtijden in de 3600 zou kunnen halen...
Re: Dienstregeling 2021
Max. 125 op het hele stuk tussen Arnhem en Nijmegen, op de meest vertragingsgevoelige serie van het land? Ik moet er niet aan denken...
Oftewel, precies wat er gaat gebeuren...
Oftewel, precies wat er gaat gebeuren...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten