Dienstregeling 2021

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door ODRAIL »

Dienstregeling bus en trein uitgekleed in 2021: ‘Honderden miljoenen extra nodig’

Zie onderstaande bericht:

https://www.ad.nl/binnenland/dienstrege ... ~aab2b590/
Gebruikersnaam
Berichten: 643
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Gebruikersnaam »

Vinny schreef: do 26 nov 2020, 21:17
Ik ben inderdaad benieuwd wie er met jaren '50 locs aan komen zetten in Venlo. Ik kom niet verder dan de zeldzame gevallen dat Centralbahn met Baureihe 110 of Railexperts met de 1251 onderweg is.
Ik had natuurlijk kunnen verwachten dat mijn sarcastische overdrijving niet aan iedereen besteed was :lol:

Ik bedoelde gewoon mono-courante locs, die dus nu in Venlo moeten omlopen. Dat vreet echt spoorcapaciteit.
Schrijf dat dan gewoon op want ook mono-courante locomotieven worden gewoon nog steeds gemaakt (Baureihe 187, 192) :roll:
VIRM
Berichten: 7985
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door VIRM »

KM46 schreef: do 26 nov 2020, 21:40 Dienstregeling bus en trein uitgekleed in 2021: ‘Honderden miljoenen extra nodig’

Zie onderstaande bericht:

https://www.ad.nl/binnenland/dienstrege ... ~aab2b590/
Niet heel verbazingwekkend gelet op de lage reizigersaantallen en dat een groot deel van de dienstregeling nog in stand wordt gehouden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22118
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Meltrain »

In Tabel Ba (Amsterdam -> Vlissingen) ontbreekt de 2400. Omdat de 3700 er we3l in staat, lijkt het nu alsof er alleen op zondag een kwartierdienst tussen Leiden en Dordrecht is. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
530
Berichten: 35
Lid geworden op: za 20 jun 2020, 19:01

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door 530 »

Sinds de nieuwe dienstregeling hebben de treinen in het noorden ook lijnnummers. Staat dat ook op de borden zo, net als in Limburg bij Arriva?
MetroRET
Berichten: 3957
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door MetroRET »

umbusko
Donateur
Berichten: 5711
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door umbusko »

De nummers in het noorden waren er eerder ook al, ik dacht twee jaar? Maar dat weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5882
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Mikos »

Met ingang van aanstaande maandag 01 februari gaat het nieuwe wijzigingsblad in. Een aantal materieelwijzigingen zijn aanstaande:

- De 7000 gaat van SGM volledig over naar SNG.
- De 5000 en 5100 worden een mengpark van SLT en SGM.
- DDZ wordt nog steeds niet ingezet.

ProRail blikt alvast vooruit met de Top 10 van reizigershinder in 2021.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22118
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Meltrain »

Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden. Zeker nu het SGM weggaat uit de 7000, zouden er toch genoeg stellen moeten zijn.
Waar komt dat SLT dan vandaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
MetroRET
Berichten: 3957
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door MetroRET »

Aannemelijk uit de niet rijdende 7400.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13157
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Ardan »

Eindelijck moderne treintoestellen hier :trein:
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13634
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Wubbo »

MetroRET schreef: do 28 jan 2021, 17:55 Aannemelijk uit de niet rijdende 7400.
Niet doordat er SNG bijgekomen is in series die nu met een mengpark rijden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13216
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Hainje »

Ardan schreef: do 28 jan 2021, 20:57 Eindelijck moderne treintoestellen hier :trein:
Kun je eindelijk de witte was buiten aan de waslijn laten hangen zonder bang te zijn dat er roet van de stoomtrein op komt. :trein:
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Plannen is een paradox.
MetroRET
Berichten: 3957
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door MetroRET »

Wubbo schreef: do 28 jan 2021, 21:20
MetroRET schreef: do 28 jan 2021, 17:55 Aannemelijk uit de niet rijdende 7400.
Niet doordat er SNG bijgekomen is in series die nu met een mengpark rijden?
Zoals waar ?

Hooguit de weekendse inzet in de 7300.
Maar ik denk dat zulke inzet te verwaarlozen is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13477
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Z2N »

De 7700, 6800, 6500 en 8900 rijden al maanden niet meer, dat materieel kan je dan ook inzetten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MetroRET
Berichten: 3957
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door MetroRET »

True, die rijden inderdaad ook niet... de 7400 kwam als eerste naar boven als voorbeeld :Y
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door SuperGhost »

Meltrain schreef: do 28 jan 2021, 17:51 Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden.
Oude treintypes horen toch hun laatste kilometers te rijden in de 3600 en 7600? :roll:
DDietzen
Berichten: 1477
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door DDietzen »

Foei, de 7000 is een groter afvoerputje dan de 7600 hoor! :evil:

Persoonlijk zou ik het leuker vinden als uitfaserend materieel als laatste in de Maliebaanpendel zou rijden: meteen een stukje spoorweghistorie beleven onderweg naar het museum. Maar goed, bij DDAR en DDM kon dat niet omdat de machinist dan niet door de trein heen kan lopen bij het kopmaken op Blauwkapel, en Mat'64 en SGM-III bieden wellicht te weinig capaciteit op drukke dagen tov een SLT-VI. (Naast het feit dat het museum afhankelijk van de kereuna wellicht niet eens open zal zijn in de laatste dagen van SGM :N ) Maar het kan altijd nog over een jaar of tien met DDZ of ICM hoor! :D
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13477
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Z2N »

Capaciteit is niet echt het probleem, de museumpendel rijdt zeker 99 op 100 ritten met minder dan 50% van de stoelen bezet. De reden dat er SLT wordt ingezet is vooral materieelplanningtechnisch van aard: het stel dat de museumpendel rijdt, rijdt in de spitsuren op de 5700.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51408
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Suus »

SuperGhost schreef:
Meltrain schreef: do 28 jan 2021, 17:51 Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden.
Oude treintypes horen toch hun laatste kilometers te rijden in de 3600 en 7600? :roll:
Als het een materieelsoort met landelijke verspreiding zou zijn wel ja :mrgreen: Maar SGM verliet tot tien jaar geleden eigenlijk nooit de Randstad en heeft dus ook bijna altijd het onderhoud in de Randstad gehad en is het dus ook logisch dat het in de Randstad de laatste baantjes gaat trekken. En de 3600 heeft nog meer pech, want dat krijgt waarschijnlijk ook niet het afscheid van ICR ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6840
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door cassie127 »

Tenzij DDZ dan nog steeds aan de kant staat... Dan zie ik nog een kans op ICR in de 3600, zodra ICNG voor dr HSL beschikbaar is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door SuperGhost »

Suus schreef: za 30 jan 2021, 14:41
SuperGhost schreef:
Meltrain schreef: do 28 jan 2021, 17:51 Bijzonder dat er weer SLT in de 5000 / 5100 komt. Ik had verwacht dat deze series (als laatste in Nederland) volledig met SGM zouden blijven rijden.
Oude treintypes horen toch hun laatste kilometers te rijden in de 3600 en 7600? :roll:
Als het een materieelsoort met landelijke verspreiding zou zijn wel ja :mrgreen: Maar SGM verliet tot tien jaar geleden eigenlijk nooit de Randstad en heeft dus ook bijna altijd het onderhoud in de Randstad gehad en is het dus ook logisch dat het in de Randstad de laatste baantjes gaat trekken. En de 3600 heeft nog meer pech, want dat krijgt waarschijnlijk ook niet het afscheid van ICR ;-)
SGM heeft ander nog een geruime tijd in de 7600 gereden ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13634
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door Wubbo »

Ik zat me eigenlijk af te vragen of SGM de rijtijden in de 3600 zou kunnen halen... :mrgreen:
JothamvW
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door JothamvW »

Max. 125 op het hele stuk tussen Arnhem en Nijmegen, op de meest vertragingsgevoelige serie van het land? Ik moet er niet aan denken...

Oftewel, precies wat er gaat gebeuren... -0-
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
PHS

Re: Dienstregeling 2021

Bericht door PHS »

De 3600 is zeer zeker niet de meest vertragingsgevoelige serie, die eer is voorbehouden voor de HSL met series 900, 1000 en 1100 ;)

Wil niet zeggen dat SGM op de 3600 een goed idee is, maar dat zie ik de NS voorlopig ook niet doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten