Foto van het Jaar 2020 [Herfst]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

De herfst is bijna voorbij, tijd om te kijken naar de foto's die jullie in de afgelopen maanden hebben gemaakt! Foto's insturen, volgende week een stemronde en daarna weten we wie de Herfstronde heeft gewonnen. Gaan we meteen daarna kijken naar wie van de vier foto's die de voorrondes hebben gewonnen, de echte winnaar is van de titel Foto van het Jaar 2020! Doe je mee? Je kunt een foto insturen en je kunt stemmen.

Hoe werkt het?
Iedereen met een account op dit forum mag een foto van eigen hand insturen die is gemaakt in de herfstperiode van 01 september 2020 tot en met 30 november 2020. Nadat de inzendtermijn is geëindigd, zullen alle foto’s in één keer aan de jury worden voorgelegd. Deze jury bestaat uit iedereen op dit forum. Iedereen mag zijn of haar stem uitbrengen op één foto die volgens jou het mooist is. Na de stemronde zal blijken welke foto er gewonnen heeft. Deze foto gaat door naar de finaleronde aan het einde van het jaar. Foto’s insturen kan tot en met woensdag 02 december 2020, 12.00 uur.

Afbeelding
De foto met de meeste stemmen tijdens de wedstrijd 'Foto van het Jaar 2019', van Gebruikersnaam.

Wat valt er te winnen?
Net als voorgaande jaren draait het uiteraard om de roem; de winnende foto is volgens de meerderheid van de stemmers de mooiste foto van de afgelopen winter en dingt bovendien mee naar de eretitel 'Foto van het Jaar 2020'. Daarnaast is er een klein prijzenpakket waarvan we de inhoud nog even voor ons houden.

Hoe doe ik mee?
Je mag de foto uitkiezen die je in de herfstperiode van 01 september 2020 tot en met 30 november 2020 hebt gemaakt, waarvan jij denkt dat het de mooiste is die je hebt gemaakt in die periode. Vervolgens upload je die foto zelf naar een willekeurige host (denk aan Flickr of IMGurl).
Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos.
Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
- Titel van de foto,
- Datum waarop de foto genomen is,
- Locatie van de foto,
Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
Al deze foto’s en gegevens worden door Mikos gepubliceerd zodra de stemronde opent. Foto’s insturen kan tot en met woensdag 02 december 2020, 12.00 uur.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten met Rails (trein, metro, tram), Openbaar Vervoer (bus of anderszins OV) of OV-Infrastructuur (stationsgebouwen, busstations, enzovoorts) te maken hebben.
  • De foto die je instuurt, moet je zelf gemaakt hebben.
  • De foto moet gemaakt zijn in de herfstperiode van 01 september 2020 tot en met 30 november 2020.
  • De foto dient geüpload te zijn bij een willekeurige host en per Persoonlijk Bericht aan Mikos gestuurd te worden vóór 02 december 2020, 12.00 uur.
  • Direct in het topic plaatsen van de inzending leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto genomen is,
    - Locatie van de foto,
    - Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
    - Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
  • Na het sluiten van de inzendtermijn, zal de stemronde worden geopend. Na het sluiten van de stemtermijn zal de winnaar van de voorronde Herfst bekend worden gemaakt.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de organisatie (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens u allen veel succes!
Laatst gewijzigd door Mikos op za 28 nov 2020, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
umbusko
Donateur

Re: Foto van het Jaar 2020 [Herfst]

Bericht door umbusko »

Tot drie keer toe:
Foto’s insturen kan tot en met woensdag 02 november 2020, 12.00 uur.
Ik denk dat je 02 december bedoelt. ;)
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Ik vond het al heel wat dat ik 2020 goed had, met alle roosters en planningen zit ik al volop in 2021... :X
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

U kunt nog meedoen aan de laatste voorronde van de Foto van het Jaar-wedstrijd. En meedoen is heel simpel: Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos. Doe dat vóór morgenmiddag 02 december 2020, 12.00 uur.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Er zijn 6 foto’s ingezonden voor de laatste voorronde van de Foto van het Jaar 2020-wedstrijd. Daarop kunt u nu stemmen via onderstaande link. De stemronde is deze keer vrij kort; U kunt stemmen tot aanstaande vrijdag 04 december 2020, 12.00 uur. Na het bekendmaken van de winnaar van de laatste voorronde opent dan direct de stemronde voor de Foto van het Jaar 2020 finale! Aanstaande zondag weten we dan wie de eretitel mag dragen.

Voor het zover is, kunt u dus eerst stemmen op de Herfstfoto. Stemmen kan hier: https://nl.surveymonkey.com/r/BGJ7QBK
Ik wens u veel wijsheid toe bij het stemmen!

1.
Afbeelding
Amsterdam in de avond
Datum: 4 november 2020
Bewerkt: Nee
Toelichting: Drie Combino-trams staan op het Stationsplein van Amsterdam Centraal Station te wachten op vertrek, op een inmiddels donkere woensdagavond in november.

2.
Afbeelding
Ochtendgloren in Zwolle
Datum: 7 oktober
Bewerkt: niet
Toelichting: De vertraging van de intercity naar Groningen stelde mij in de gelegenheid om enkele fraaie foto's te schieten in het licht van de opkomende zon. Dit is er één van.

3.
Afbeelding
Spurt te Sappemeer Oost
Datum: 21 november 2020
Toelichting: Op een koude zaterdag in november nadert een Spurt het station Sappemeer Oost, waar vanaf 13 december geen treinen meer zullen stoppen.

4.
Afbeelding
Kleine lijntjes, grote busjes
Datum: 12 september 2020
Toelichting: Als vervanging voor de buurtbussen die door de coronacrisis nog altijd niet kunnen rijden worden door Syntus Utrecht grote bussen ingezet op delen van deze lijnen. Daardoor zijn nu ook grote bussen aan te treffen in straatjes waar deze normaal niet zo snel zouden komen, zoals de Lopikerweg-Oost in het buurtschap Graaf.

5.
Afbeelding
Lichtjesroute
Datum: 25 september 2020
Bewerkt: De foto is niet bewerkt.
Toelichting: Vraag aan een Eindhovenaar wat typisch Eindhovens is. Grote kans dat je naast Philips, DAF, PSV ook de jaarlijkse lichtjesroute genoemd wordt. De eerste editie was in 1947 om de bevrijding van de herdenking te vieren. In eerste instantie eenmalig maar dat werd dus jaarlijks tot 1969. In 1984 werd het weer opgepakt en is er een grote rondrit te maken door de stad per auto, fiets of lopend. Een aantal jaar heeft de ZuidOoster ook een toer aangeboden. Ingezet werd een gelede wagen van de serie 7770-7775 en 7793-7794. Het hoogtepunt is het smurfendorp in de eendjesvijver. Helaas door de corona ging deze dit jaar niet door.
Op een regende pijpenstelen op 25 september. Dat deed het deze periode wel meer. Ik was op weg naar huis en was helemaal doorweekt. Eigenlijk had ik niet zo veel zin om een foto te maken maar vond het licht wel mooi. Lijn 4 kwam binnen 4 minuten en omdat ik toch doorweekt was besloten om te wachten.
Wagen 9501 halteert als lijn 4 richting Heesterakkker aan de Andromedaplaats.

6.
Afbeelding
Morgenstond op de Erasmusbrug
Datum: 15 november 2020
Toelichting: Net na de zonsopkomst komt deze goud kleurende Citadis over de nog erg rustige Erasmusbrug als lijn 25 naar Schiebroek.

Stemmen
Stemmen kan tot en met aanstaande vrijdag 04 december 2020, 12.00 uur achter deze link: https://nl.surveymonkey.com/r/BGJ7QBK
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Voor de goede orde wil ik alleen even melden dat ik deze keer niet vergeten ben te stemmen. :mrgreen:
Ik vond het wel een beetje vreemd dat er "Hartelijk dank voor uw stem op Hugo de Jonge" in beeld verscheen.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Wat leuk dat hooggeplaatste politici ook meedoen aan onze fotowedstrijd! Toont maar weer aan dat onze infiltratie in de landelijke politiek prima op koers ligt *O*

Ben wel benieuwd welke van de foto's van hem zou zijn. (A)
PHS

Bericht door PHS »

Foto 6 natuurlijk, want Hugo de Jonge woont in Rotterdam-Zuid (A)
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Wel een mooie verdeling qua vervoersmiddelen: 2x een tram, 2x een trein en 2x een bus. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Het is een korte stemronde, denk eraan te stemmen voor morgenmiddag 12.00 uur! :pos:

Ook de stemronde van de finale is kort; u kunt voor de finale vanaf morgen stemmen tot en met zondag. Kunt u het alvast in uw agenda zetten ;)
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Ik hoop niet dat het dan een gelijkspel wordt. Krijgen we dan een tussenronde van 15 minuten?
Aking

Bericht door Aking »

Ik stel sowieso een verlengde stemronde voor, want we hebben natuurlijk forummers die niet kunnen stemmen. -0-
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

De uitslag

Er is liefst 55 keer gestemd de afgelopen twee dagen en er is een duidelijke winnaar van deze laatste voorronde. Kijkt u mee naar de uitslag?

Afbeelding
Geintje, natuurlijk.

Van de 55 stemmen ging er maar liefst 25 naar de winnaar:
Afbeelding

En in procenten ziet dat er zo uit:
Afbeelding

Daarmee is de winnaar van de laatste voorronde geworden: Morgenstond op de Erasmusbrug van mb90, gefeliciteerd! We gaan meteen door naar de finaleronde, waarin u tot en met aanstaande zondag kunt stemmen op de vier winnaars van de voorrondes. De finaleronde vindt u hier!

Voor de volledigheid uiteraard nog even de auteurs bij de foto's:
Amsterdam in de avond, van Milco.
Ochtendgloren in Zwolle, van PHS.
Spurt te Sappemeer Oost, van Meltrain.
Kleine lijntjes, grote busjes, van Daniel.
Lichtjesroute, van ZO6176.
Morgenstond op de Erasmusbrug, van mb90.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Leuk, toch nog een mooie tweede plek met aardig wat stemmen deze keer. En ja, de winnende foto vond ik uiteindelijk zelf ook het meest speciaal en stemwaardig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Gefeliciteerd, mb90. :)
Ik had zelf dan weer op de foto van Daniël gestemd, omdat die zo "gewoon" is: een smal straatje in een dorp langs een slootje en dan zo'n grote bus.
Met mijn eigen derde plek ben ik ook best tevreden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Terechte winnaar en terecht dat ik laatste ben geworden. Jullie foto's waren mooier.
Plaats reactie