Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Je zou bijna kunnen afvragen of het niet aantrekkelijk is voor ProRail om onder bijvoorbeeld HBO studenten te werven als bijvoorbeeld een bijbaan en dan natuurlijk wel opleiden zoals een fulltime treinverkeersleider.
Studenten zijn vaak flexibel genoeg en vinden het vaak helemaal niet erg om in het weekend te werken, dan kun je met het fulltime personeel meer gaan focussen op momenten op werkdagen overdag, waar studenten vaak minder de mogelijkheid hebben om bij te springen.
Maar ja als de opleiding voor TRDL 9 maanden duurt, zou die voor een student dus al snel minimaal één jaar moeten duren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift schreef: ↑za 05 dec 2020, 00:38
^^^ ze willen ook alleen het jonge grut hebben.
Hebben ze nog de illusie dat die groep een baan voor het leven ambiëren ofzo?
Gezien de eerder in dit topic genoemde salarisindicatie kunnen ze HBO'ers met werkervaring überhaupt geen aantrekkelijk salaris meer aanbieden, dan heeft het allicht ook geen zin meer om ze nog specifiek te gaan werven?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Door werkzaamheden bij Schiphol rijdt de 2400 niet en rijdt de 4300 tussen Amsterdam Zuid en Lelystad. Bij aankomst in Lelystad zojuist met deze sprinter deed de conducteur de omroep handmatig. Pluim naar deze man die omriep dat Lelystad het eindpunt is, maar ook omriep dat de intercity waarop je kunt overstappen tot Zwolle rijdt en dat er vanaf daar door werkzaamheden bussen rijden. Ook vermeldde hij dat reizigers voor de sprinter naar Zwolle moesten opletten, want het achterste van de drie treinstellen bleef achter in Lelystad.
Nette omroep met voldoende informatie
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Veel OV-bedrijven werven wel degelijk onder studenten, omdat het personeelsbestand chauffeurs er ook niet jonger op wordt en studenten inderdaad minder problemen hebben met de flexibele werktijden. Qbuzz liet een tijd lang in de Utrechtse bussen advertenties langskomen, en ik begreep dat ook GVB hierop inzet. Maarja, buschauffeur of metrobestuurder is natuurlijk wel een andere rol, met een stuk minder verantwoordelijkheid en stress.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Ik herinner mij nog heel goed dat GVB via Olympia in 2017 de vacature voor metrobestuurder als bijbaan hadden geopend en het na drie dagen alweer sloten.
Punt met al die functies is dat er een behoorlijke vooropleiding aan vast zit. Dat is allemaal heel veel investering voor iemand die je voor een korte periode parttime laat bijspringen.
Ik heb ook zo'n OV-bijbaan gehad. Ja, dat is een aardige opleiding en investering, maar volgens mij heb ik mezelf wel terugverdiend door op allerlei onmogelijke momenten te komen werken als er weer eens iemand ziek was of de mensen-met-kinderen allemaal verlof wilden. Natuurlijk moet je goed kijken naar de balans en het ene baantje is beter geschikt dan het andere, maar onmogelijk of de investering niet waard is het zeker niet per definitie.
Destijds bij hermes ook gezien dat ze studenten zochten. Misschien dat dat de reden is dat ze het niet meer zochten. Lange opleidingstijd en hoge kosten rijbewijs en code-95.
Ik weet dat er op dit moment meerdere studenten rijden in Eindhoven en er rijden ook meerdere chauffeurs die begonnen zijn als student. De opleiding kan in twee a drie maanden gedaan worden, wat op zich nog wel mee valt met opleidingstijd zeker in vergelijking met spoorweg personeel. Het andere verschil tussen het spoor en de bus is dat bij de bus de aankomende werknemer de opleiding zelf betaalt (meestal voorgeschoten door het uitzendbureau) en dit in eigen tijd doet waar in het spoor het gebruik is dat de werkgever dit betaald en ook al de uren uitbetaald. Zoals eerder is gezegd is het voordeel dat studenten bereid zijn om meer in het weekend en in de vakanties te werken. Op dit moment heeft Hermes overigens helemaal geen vacatures online staan. Maar we zijn ondertussen best ver van alledaagse gebeurtenissen op het spoor.
Durashift schreef: ↑za 05 dec 2020, 00:38
^^^ ze willen ook alleen het jonge grut hebben.
Hebben ze nog de illusie dat die groep een baan voor het leven ambiëren ofzo?
Gezien de eerder in dit topic genoemde salarisindicatie kunnen ze HBO'ers met werkervaring überhaupt geen aantrekkelijk salaris meer aanbieden, dan heeft het allicht ook geen zin meer om ze nog specifiek te gaan werven?
De eisen bij luchtverkeersleiding zijn wel hoger dan bij het spoor.
Mr-W schreef: ↑zo 06 dec 2020, 22:31
Heeft het centraliseren in verkeerposten het werk misschien te complex gemaakt in vergelijking met vroeger?
Ik denk dat het zeker niet alleen het centraliseren is. De hogere intensiteit van het treinverkeer en de hogere eisen aan bijvoorbeeld punctualiteit spelen daar ook een rol, en de automatisering heeft er ook voor gezorgd dat het werk veranderd is.
Weet iemand toevallig waarom de treinen 14627 en 14629 vandaag t/m donderdag geen vier maar vijf minuten rijtijd hebben tussen Almere Poort en Muziekwijk? Hierdoor rijden beide treinen een tot twee minuten later tussen Muziekwijk en Oostvaarders. Ik kan echter geen aanleiding bedenken hiervoor...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Ik heb nog nimmer problemen gehad met de Treinwijzer. Niet alleen vanwege eigenbelang zou ik wel de termijn voor het vooraf aanmelden oprekken naar op zijn vroegst enkele dagen van tevoren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dat zou ik inderdaad ook wel fijn vinden. Ik zou in tien minuten tijd mijn forenzenritten er weken vooruit in kunnen zetten. Nu moet ik dat om de dag doen en dan vergeet ik het 9 van de 10 keer.
Dat kan niet, omdat de definitieve materieelinzet pas enkele dagen vooraf bekend is je bij het aanmelden te zien krijgt of het verstandig is je voor een bepaalde trein aan te melden of toch een ander te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Interessante actie in Ht. Sprinter naar Ddr komt aan om .30 met +2 op spoor 7a. IC naar Mt komt stipt om .31 binnen op 6a. Sprinter vertrekt stipt om .33. Vertraagde IC naar Vl van .25 komt om .35 binnen op 7a en vertrekt na een zeer korte stop. Om .36 mogen wij er stipt op snelheid slak achteraan. Lang geleden dat ik zo'n inhaling heb gezien!
Wel weer jammer dat ze in Eindhoven niet wat spoorwijzigingen hebben doorgevoerd. Daar moest de IC naar Venlo (met nu nog +8) alsnog op vertrektijd voorlangs kruisen. Ach ja, de 800 heeft toch te veel rijtijd tot Roermond.
umbusko schreef: ↑di 15 dec 2020, 19:40
Interessante actie in Ht. Sprinter naar Ddr komt aan om .30 met +2 op spoor 7a. IC naar Mt komt stipt om .31 binnen op 6a. Sprinter vertrekt stipt om .33. Vertraagde IC naar Vl van .25 komt om .35 binnen op 7a en vertrekt na een zeer korte stop. Om .36 mogen wij er stipt op snelheid slak achteraan. Lang geleden dat ik zo'n inhaling heb gezien!
En welke trein is “wij”? Ik snap je verhaal niet helemaal.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you