Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Aking schreef: di 08 dec 2020, 21:07 www.lieferando.de ;)
En na drie dagen moet ik dan nog dat bestellen: https://www.docmorris.de/heumann-magent ... n/01518673 :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Welnee, nergens voor nodig!

Ik heb al wel vaker dan drie dagen via Lieferando besteld en leef ook nog steeds :trein:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In Rotterdam en één nog niet bekend gemaakte andere gemeente komt er in januari een proef met grootschalig testen van de gehele bevolking, vooralsnog op vrijwillige basis. In Rotterdam is dit een vervolg op de proef die eerst in Delfshaven en nu in Feijenoord wordt uitgevoerd met laagdrempelig testen (zonder afspraak en zonder klachten gratis testen in de wijk).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: di 08 dec 2020, 19:57 Nog een reden om zoveel mogelijk thuis te blijven natuurlijk, voorkomen dat je buiten in de kou moet wachten. *O*
Yup. Al hebben de pakketbezorgers het nu wel druk. Hier op tijd diverse cadeaus besteld. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8927
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Follow The Money heeft opnieuw belangenverstrengeling van een OMT-lid met medische middelen ter preventie van het coronavirus blootgelegd:
https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans- ... ronatesten
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Je verwacht het niet *O* :') *O*
dennistd
Berichten: 5573
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Een arts van de Uniklinik Göttingen "De lockdown tijdens kerst versoepelen, is alsof men tijdens de feestdagen de promillagegrens voor bestuurders naar 2.0 laat stijgen"

https://twitter.com/AINS_UMG/status/1336422296098050049
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De prikvolgorde is deze week gewijzigd, en daarom gaat nu de GGD als eerste prikken. De GGD zegt dat ze heel veel mensen hebben die kunnen prikken (er zijn vermoedelijk maar 200 mensen nodig) maar dat nog niet helemaal duidelijk wat al die mensen nu bij de GGD aan het doen zijn en van hun werkplek gehaald kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

PHS schreef: do 10 dec 2020, 13:20 Er gooide hier iemand zowel De Andere Krant als Gezond Verstand door de brievenbus :|

De bezorger had zelf ook geen verstand, want ik heb toch echt een NEE, NEE sticker :')
Ah stookhout dus
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dennistd
Berichten: 5573
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Het gaat weer heel goed, al bijna weer 9000 besmettingen gemeld *O*

Minste wat ze kunnen doen is een avondklok en tussen kerst en nieuwjaar tuincentra en woonwinkels e.d. dicht gooien lijkt me...
Klaasje
Berichten: 7131
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Waarvoor? Denk je dat dat helpt? Volgens mij zijn de problemen veel fundamenteler.. scholen koste wat het kost open houden terwijl het besmettingshaarden blijken te zijn en veel mensen die onverstandig op pad gaan naar drukke locaties hakken er veel meer in. Bij een avondklok komen nog meer mensen in kortere tijd in supermarkten e.d. niet handig lijkt mij.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat de leerjaren 3 t/m 6 van de middelbare scholen voorlopig overzetten naar online onderwijs meer oplevert. Zelf merken ze erg weinig van een besmetting, maar ze dragen het wel over.

Ik weet ook niet zo goed wat ik van het alcoholverkoopverbod moet vinden. Het was nuttig toen de horeca ook vroeg dicht moest, maar nu heeft het tot gevolg dat het om half acht spitsuur is in de supermarkt met mensen die nog bier willen hebben...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Dat zul je met elke tijdsgebonden limiet houden, een avondklok maakt het OV in het uur voor die klok ook drukker. Desondanks denk ik dat het effect van de alcoholklok nu niet meer zo groot is, hoeveel (kerst)feestjes worden er nu nog door tegenhouden?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39291
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het lastige is gewoon dat men een beetje door de maatregelen heen is. De twee weken strengere regels die we gehad hebben zijn bv. ook amper effectief gebleken, dus is nog maar de vraag of zoiets opnieuw doen nu wel werkt.

Eigenlijk heb ik het idee dat meer mogelijkheden tot vertier hebben juist positief kan werken. Nu heb je beperkte mogelijkheden en gaat iedereen massaal winkelen of in het bos wandelen, terwijl dat juist niet heel handig is om verspreiding van het virus te voorkomen. Daarvoor wil je immers juist dat mensen zich zoveel mogelijk verspreiden over de beschikbare ruimten.

Met z'n allen in een slecht geventileerde woning gaan zitten helpt ook niet echt, dan steek je juist elkaar aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51003
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Sportscholen zijn nog open, kappers zijn nog open, scholen zijn nog open.

Ik weet bijna zeker dat als je de basisscholen sluit, dat je dan een enorme afname in het aantal verplaatsingen gaat zien omdat ouders gewoon geen oppas hebben. En binnen zitten gaan mensen met dit weer toch wel doen, het is donker, koud en nat buiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39291
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

In het voorjaar zijn er ook landen in zware lockdown geweest, maar die waren nou niet persé effectiever dan onze intelligente lockdown.
Sowieso werken alle zware maatregelen slechts tijdelijk: te lang is economisch en psychologisch een ramp, maar doe je het kort dan gaat in de weken erna het aantal besmettingen wederom stijgen.

Wat langer met enige beperkingen een semi-normaal leven kunnen hebben is naar mijn idee ook beter uit te houden dan gejojo met zware en minder zware maatregelen afgewisseld. Zeker omdat je in de laatste situatie nooit weet waar je aan toe bent en iedereen massaal iets gaat doen omdat het misschien volgende week niet meer mag. En dat wil je juist niet als je drukte moet voorkomen!

Vergeet ook niet dat elke maatregel valt of staat met draagvlak. Als dat er niet meer is dan help er niet veel meer. En juist in het creëren daarvan faalt het huidige kabinet hopeloos.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6054
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Coronavirus

Bericht door AppleMoose »

Wat ik niet begrijp is dat op middelbare scholen de leerlingen gewoon met 30 man in een lokaal mogen zitten en dat de leerlingen tussen lokalen switchen in plaats van de docenten. Als ik dat vergelijk met de regels waar wij op het mbo aan moeten houden...
De kerstvakantie verlengen met een week, (vrij of enkel online lessen) lijkt mij ook niet een heel slecht idee.
Goh.
WSM
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

dennistd schreef: vr 11 dec 2020, 14:47 Het gaat weer heel goed, al bijna weer 9000 besmettingen gemeld *O*

Minste wat ze kunnen doen is een avondklok en tussen kerst en nieuwjaar tuincentra en woonwinkels e.d. dicht gooien lijkt me...
En kwetsbare groepen beter beschermen.
Gebiedsverbod op drukke momenten. Geen rollators en scootmobielen in het winkelcentrum op zaterdagmiddag.
Beroepsverbod voor kwetsbare mensen die veel contacten hebben. Dus geen kappers met astma en geen mensen met morbide obesitas een lijnbus laten besturen bijvoorbeeld.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10653
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

:Y Hoogste tijd voor gewichtsdiscriminatie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4569
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

A.s. dinsdag mogelijk extra persconferentie waarin zwaardere maatregelen aangekondigd worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39291
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Waarbij het waarschijnlijk om dezelfde verscherpingen als begin november gaat las ik ergens al.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Bij ons op het lab is het percentage positieve testen maar 0,4 gestegen. Er is vooral veel meer getest.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten