Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Bij sommige bussen werkte dat wel, C3 Wageningen via Campus kon er gewoon opkomen. Alle bussen in de tegenrichting (naar Ede-Wageningen) hadden allemaal geen lijnnummers
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Je zou ook zeggen dat het zou moeten werken... toen de concessie Utrecht van start ging waren de Mercedes-bussen juist de enige (van het toenmalig tijdelijk materieel) die qua bestemmingsdisplay letters in het lijnnummer aan konden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dat heeft elke vervoerder toch op de eerste dag van een nieuwe concessie? Het was EBS in 2018 ook niet gelukt.Lijn 45 schreef: ↑zo 13 dec 2020, 19:01 Ander feitje, het is Keolis al op de eerste dag niet gelukt om de comfortRRReisbussen op hun eigen lijnen te houden.
Is het voor reizigers duidelijk te zien of de bus via Campus/Forum of via Hoevestein rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Woord ''Hoevestein'' heb ik niet gezien. Ritten die niet via Campus gaan tonen enkel ''Wageningen Busstation'' voor zover ik zag.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
-
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Vandaag maar even een ritje op de 86 gedaan (Wageningen-Ede) met een nieuwe BYD. Stukken beter dan die MAN CNG bussen die er reden. Moet nog wel even wennen aan electrische bussen, vond die ambassadors altijd wel wat hebben met hun kenmerkende motorgeluid. De stoelen die erin zitten vind ik niet persee bijzonder, dezelfde stoelen die bijvoorbeeld Syntus Utrecht in de VDL’s heeft. Hebben die Comfortrrreis bussen andere stoelen?
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nog een aantal dingen die ik vandaag tegenkwam:
- In ieder geval op zondag hebben zowel lijn 30 (Hardenberg - Hoogeveen) als lijn 129 (Slagharen - Dedemsvaart) op Lutten Centrum een halteertijd van meerdere minuten. Echter lijken de aansluitingen tussen die twee lijnen daar losgelaten te zijn waardoor je dus een beetje nutteloos staat te wachten.
- Ik denk dat het voor de C1 (Nunspeet - Zwolle - Dedemsvaart) duidelijker zou zijn om in plaats van "Nunspeet via Zwolle" "Zwolle daarna Nunspeet" (vetgedrukt voor de grotere tekst) of iets dergelijks te filmen. Het gaat zeker tegen de gebruiken in maar in die situatie denk ik dat het net wat duidelijker is voor het grootste deel van de reizigers. Bij het binnenrijden van Zwolle kan dat dan "Nunspeet via station" en na het station gewoon "Nunspeet" zijn
Verder blij om het "aftel voor vertrek" scherm uit Almere terug te zien, en zelfs een "deze bus rijdt na zijn bestemming verder als" scherm. Kers op de taart zou ook bij de laatste halte dat omroepen zijn, mede voor onze medemensen die de schermen niet kunnen zien.
Wat vonden jullie van de gekleurde LEDs in het interieur? Volgens mij hebben ze voor mij maar voor 1 rit gewerkt en daar wisselde de kleur (on)regelmatig
- In ieder geval op zondag hebben zowel lijn 30 (Hardenberg - Hoogeveen) als lijn 129 (Slagharen - Dedemsvaart) op Lutten Centrum een halteertijd van meerdere minuten. Echter lijken de aansluitingen tussen die twee lijnen daar losgelaten te zijn waardoor je dus een beetje nutteloos staat te wachten.
- Ik denk dat het voor de C1 (Nunspeet - Zwolle - Dedemsvaart) duidelijker zou zijn om in plaats van "Nunspeet via Zwolle" "Zwolle daarna Nunspeet" (vetgedrukt voor de grotere tekst) of iets dergelijks te filmen. Het gaat zeker tegen de gebruiken in maar in die situatie denk ik dat het net wat duidelijker is voor het grootste deel van de reizigers. Bij het binnenrijden van Zwolle kan dat dan "Nunspeet via station" en na het station gewoon "Nunspeet" zijn
Verder blij om het "aftel voor vertrek" scherm uit Almere terug te zien, en zelfs een "deze bus rijdt na zijn bestemming verder als" scherm. Kers op de taart zou ook bij de laatste halte dat omroepen zijn, mede voor onze medemensen die de schermen niet kunnen zien.
Wat vonden jullie van de gekleurde LEDs in het interieur? Volgens mij hebben ze voor mij maar voor 1 rit gewerkt en daar wisselde de kleur (on)regelmatig
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik heb de bussen alleen nog maar van buiten gezien, maar ik vind het lettertype op de buitenkant wat lastig leesbaar. Geen onderkast bijvoorbeeld, en de kleine letter M is als een hoofdletter geschreven. En de kleine bestemming vind ik behoorlijk priegelig klein. Maar goed, ben benieuwd hoe ze van binnen zijn, als ik jullie zo hoor nog heel prima
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De stoelen zijn wel een stuk dikker dan in de Citea's van Utrecht. Er zit eigenlijk geen verschil in stoel tussen de streek en comfort bus. Verschil zit hem meer in de telefoonhouder, klaptafel en leeslamp.Wageningen1998 schreef: ↑zo 13 dec 2020, 21:55 De stoelen die erin zitten vind ik niet persee bijzonder, dezelfde stoelen die bijvoorbeeld Syntus Utrecht in de VDL’s heeft. Hebben die Comfortrrreis bussen andere stoelen?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
https://incidentenapeldoorneo.com/2020 ... ewonden/
En de eerste heeft al schade. ComfortRRReis op lijn 11
En de eerste heeft al schade. ComfortRRReis op lijn 11
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Jeetje dat begint lekker dan..
Lullig voor die Chauffeuse op de 1e dag van deze concessie maar gelukkig geen gewonden dat is veel belangrijker.
Lullig voor die Chauffeuse op de 1e dag van deze concessie maar gelukkig geen gewonden dat is veel belangrijker.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op de tweede foto ziet de bocht er ook wel krap uit hoor. Was deze bus toevallig verkeerd gereden en dus van route? Lijkt me zo niet een bocht waar je structureel doorheen wilt met die paaltjes die daar staan...
EDIT: Situatie even bekeken op Streetview en het ziet er wel haalbaar uit op zich.
EDIT: Situatie even bekeken op Streetview en het ziet er wel haalbaar uit op zich.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op Lijn 85 naar Veenendaal reden vanmiddag alleen de oude Mercedes Ciraro bussen van Syntus Gelderland (overigens wel overgespoten).
Zijn nog niet alle Byd bussen er? Of heeft dat een andere reden?
Zijn nog niet alle Byd bussen er? Of heeft dat een andere reden?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Mooie fijne bussen die BYD's. Heb alleen geen comfortrrreis gehad aangezien de C2 te laat was in Apeldoorn en volgens iemand op het station was deze lijn vorig half uur niet geweest. Toen maar met een andere lijn gegaan, maar ik ben benieuwd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De 89 die ik gezien heb had een ouderwets snelbuslogootje voor de 89 op de lijnfilm, is dat bij meer lijnen het geval of niet?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Een deel van de dienstregeling rondom Ede wordt nog steeds uitgevoerd met Gasbussen. Waaronder deze lijn.erwinraasveld schreef: ↑zo 13 dec 2020, 22:51 Op Lijn 85 naar Veenendaal reden vanmiddag alleen de oude Mercedes Ciraro bussen van Syntus Gelderland (overigens wel overgespoten).
Zijn nog niet alle Byd bussen er? Of heeft dat een andere reden?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Klopt het dat de bussen van binnen nogal een kleurenkermis aan licht hebben? Ik zag net twee bussen op het busstation hier staan, de ene was groen van binnen en de ander paars
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik weet in iedergeval dat er gekozen kan worden uit Rode, Groene of Blauwe verlichting binnen in de bus. Overigens niet schrikken als je ineens buiten een omroep hoort van de volgende halte.
Ik heb het gevoel alsof ze wel meer oude dingen terug hebben laten komen. Voor station Apeldoorn wordt nu weer Busstation/NS omgeroepen. Dit was echt al jaren geleden dat ze dit voor het laatst gedaan hebben. Laatste jaren was dat gewoon 'Apeldoorn, Station'
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dit vind ik juist leuk om sneldiensten aan te geven. Wellicht kan je dat op meer lijnen doen, zoals de 200 Zwolle - Apeldoorn en de 83 tussen Dedemsvaart en Zwolle?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op de 201 Apeldoorn direct doen ze het ook zag ik in Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En inderdaad zijn er in Harderwijk enkele Rosero's opgedoken; de 1804, 1805 en 1809 zijn onderweg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Een Rosero rijdt op 205 ipv een BYD zag ik?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Was gister in Ede een chauffeur die ook iets over de binnenverlichting vroeg aan het BYD personeel. Toen liet hij zien hoe het werkte, en een andere chauffeur grapte dat het voor kerst is, al die lichtjes
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dan had-ie je beter in Epe op de 204 kunnen afzetten?regenmaker schreef: ↑zo 13 dec 2020, 12:08 Overigens zit in nu in lijn 112 en die rijdt nu direct van Nunspeet naar Apeldoorn dus via Epe en dan de A50 op richting Apeldoorn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Bedoel je dat die witte buitenkant op termijn gRRRijs wordt?The Greyhound schreef: ↑zo 13 dec 2020, 18:59 Wat vandaag op de eerste dag van de concessie al wel pijnlijk duidelijk werd is dat de witte kleur heel besmettelijk is.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Haha gRRRijs
Erg representatief ziet het er niet uit met die witte buitenkant bedoelt hij ofwel snel smerig maar dat wist iedereen vanaf het moment dat die kleurstelling bekend werd. Het is nu wat het is, we hebben het ermee te doen. De medewerkers van de wasstraat zijn in elk geval vaker druk om het weer op te poetsen.
Erg representatief ziet het er niet uit met die witte buitenkant bedoelt hij ofwel snel smerig maar dat wist iedereen vanaf het moment dat die kleurstelling bekend werd. Het is nu wat het is, we hebben het ermee te doen. De medewerkers van de wasstraat zijn in elk geval vaker druk om het weer op te poetsen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten